تظاهرات جمعه بازگشت فلسطینیان با شعار «وعده بالفور باید حذف شود»
کد خبر: 3853765
تاریخ انتشار : ۱۰ آبان ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۰

تظاهرات جمعه بازگشت فلسطینیان با شعار «وعده بالفور باید حذف شود»

گروه بین‌الملل ـ ساکنان نوار غزه خود را برای شرکت در هشتادویکمین جمعه تظاهرات بازگشت در مرزهای این باریکه با سرزمین‌های اشغالی فلسطین با شعار «وعده بالفور باید حذف شود» آماده می‌کنند.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین، هیأت عالی ملی تظاهرات بازگشت و شکستن محاصره طی بیانیه‌ای خواستار مشارکت گسترده و پررنگ فلسطینیان در تظاهرات بازگشت امروز شد.

این هیأت عنوان کرد که تظاهرات امروز با شعار «وعده بالفور باید حذف شود» برگزار خواهد شد که این بیانگر مخالفت قاطع فلسطینیان با این وعده شوم و آثار و پیامدهای شوم آن است.

این جمعه صد و دومین سالروز صدور وعده شوم بالفور است. نامگذاری تظاهرات بازگشت به این اسم، بیانگر پایبندی ملت فلسطین به بازگشت به سرزمین خود و بطلان این وعده شوم است.

هیأت مذکور اشاره کرد که در تلاش برای توسعه برنامه‌ها و فعالیت‌های مربوط به تظاهرات بازگشت و انتقال آن به کرانه باختری به منظور مقابله با طرح‌های شوم دشمن صهیونیستی خواهد بود.

هیأت عالی ملی تظاهرات بازگشت تاکید کرد که ملت فلسطین در مرحله کنونی با چالش‌ها و تهدیدات زیادی مواجه است و نیازمند ادامه فشارهای مردمی به منظور آغاز گفت‌وگوی جامع با هدف بهبود اوضاع داخلی فلسطین و تحقق آشتی ملی است.

تظاهرات بزرگ بازگشت در مرزهای غزه از 30 مارس سال 208 میلادی آغاز شد. هدف از راه‌اندازی این تظاهرات مسالمت‌آمیز تاکید بر بازگشت آوارگان فلسطینی به شهر و دیار خود و شکستن محاصره غزه است.
 
از زمان آغاز این تظاهرات مسالمت‌آمیز ارتش رژیم صهیونیستی به شیوه‌ای وحشیانه اقدام به سرکوب آن کرد که طی آن تاکنون 327 فلسطینی به شهادت رسیده و هزاران نفر دیگر زخمی شدند.

بیش از 500 نفر از مجروحان این تظاهرات‌ها وضعیت وخیمی دارند و هر لحظه ممکن است بر تعداد شهدا افزوده شود.

رژیم صهیونیستی هنوز هم اجساد 15 نفر از شهدا را توقیف کرده و به رغم شهادت هم حاضر به تحویل اجساد آنان به خانواده هایشان نیست.
انتهای پیام
captcha