آغاز نام‌نویسی آزمون سراسری قرآن و عترت در خوزستان
کد خبر: 3853866
تاریخ انتشار : ۱۱ آبان ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۳

آغاز نام‌نویسی آزمون سراسری قرآن و عترت در خوزستان

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ ثبت‌نام هجدهمین آزمون قرآن و عترت از فردا یکشنبه، ۱۲ آبان در استان خوزستان همزمان با سراسر کشور آغاز می‌شود.

آغاز نام‌نویسی هجدهمین آزمون سراسری قرآن و عترت از فردا

حسین لازم‌سعیدی، مسئول کارگروه قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، در گفت‌وگو با ایکنا از خوزستان، با اعلام اینکه ثبت‌نام هجدهمین آزمون قرآن و عترت از فردا، یکشنبه، 12 آبان در سراسر کشور آغاز می‌شود،‌ گفت: این آزمون در دو رشته ترجمه و مفاهیم قرآن و همچنین معارف اهل‌بیت(ع) برگزار می‌شود. رشته‌های ترجمه و مفاهیم قرآن شامل تفسیر سوره بقره و ترجمه و درک معانی این سوره و رشته معارف اهل‌بیت(ع) نیز شامل دو رشته حفظ و ترجمه نهج‌البلاغه و حفظ و ترجمه صحیفه سجادیه است.

وی ادامه داد: رشته دیگر این آزمون حفظ قرآن کریم است که در 9 رشته حفظ جزء 30، جزء اول، حفظ سوره بقره، پنج جزء اول، ده جزء اول، پانزده‌ جزء، بیست جزء، بیست و پنج جزء و حفظ کل برگزار می‌شود.

سعیدی ادامه داد: بخش دوم این آزمون با عنوان آموزش‌های الکترونیکی در دو رشته سبک زندگی و سیره معصومین 1 و 2، از طریق سامانه مجازی نورالمجتبی و همچنین روخوانی قرآن از طریق سامانه مجازی حامی برگزار خواهد شد.

به گفته مسئول کارگروه قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، آزمون رشته‌های الکترونیکی طی دو روز 25 و 26 دی‌ماه برگزار می‌شود و زمان آزمون رشته‌های کتبی نیز 3 بهمن اعلام شده است.

وی با بیان اینکه برگزاری آزمون‌های کتبی در استان بر عهده اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خواهد بود‌، گفت: ثبت‌نام در این آزمون از طریق مؤسسات قرآنی دارای مجوز انجام می‌شود.

انتهای پیام
captcha