رسانه‌ها نیت واقفان را به سمت وقف‌های نوین هدایت کنند
کد خبر: 3854925
تاریخ انتشار : ۱۴ آبان ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۳

رسانه‌ها نیت واقفان را به سمت وقف‌های نوین هدایت کنند

گروه اجتماعی ــ مدیرکل اوقاف و امور خیریه سمنان با بیان اینکه رسانه‌ها نیت واقفان را به سمت وقف‌های نوین هدایت کنند تا شاهد رقم خوردن اتفاقات خوبی در زمینه موقوفات باشیم، گفت: نیات وقف باید متعدد شود و این امر در سایه همراهی رسانه‌ها میسر می‌شود.

رسانه‌ها نیت واقفان را به سمت وقف‌های نوین هدایت کنند

به گزارش ایکنا از سمنان، به نقل از روابط عمومی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان، حجت‌الاسلام اسماعیل تدینی، مدیرکل این اداره شب گذشته، 13 آبان در همایش وقف و رسانه به میزبانی امامزاده علی بن جعفر(ع)، با بیان اینکه رسانه‌ها نیت واقفان را به سمت وقف‌های نوین هدایت کنند تا شاهد رقم خوردن اتفاقات خوبی در زمینه موقوفات باشیم، بیان کرد: نیات وقف باید متعدد شود و این امر در سایه همراهی رسانه‌ها میسر می‌شود.

وی ادامه داد: امروز اقتصاد کشور ترکیه در اختیار وقف است  و در عرصه‌های متعدد و نوین وقف‌ها، هدایت‌دهی خوبی باید صورت گیرد که بر این اساس همواره رسانه‌ها می‌توانند با بیان نیازهای روز جامعه، نیت واقفان را به سمت وقف‌های نوین هدایت کنند.

تدینی با اشاره به اینکه مردم در تحولات اجتماعی و فرهنگی نقش‌آفرینی دارند و در بسیاری از کشورهای دنیا هزینه‌های دانشگاه‌ها بر دوش مردم است، یادآور شد: دولت تنها ۳۰ درصد در این زمینه نقش‌آفرینی می‌کند که این امر نشان می‌دهد که تعدد موقوفات حوزه آموزشی می‌تواند خدمت بزرگی به جامعه کند.

مدیرکل اوقاف سمنان متذکر شد: متأسفانه هنوز وقف جایگاه خود را در کشور به دست نیاورده که در این راستا تبلیغ و اطلاع‌رسانی برای گسترش وقف در جامعه باید به‌صورت جدی‌تر دنبال شود و امیدواریم در این حوزه توجه بیشتری را در سطح استان سمنان شاهد باشیم.

انتهای پیام
captcha