قرآن باید محور تبلیغات اسلام باشد/ بهره‌گیری بیشتر از ظرفیت بانوان در سازمان دارالقرآن
کد خبر: 3854988
تاریخ انتشار : ۱۴ آبان ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۶
حجت‌الاسلام قمی:

قرآن باید محور تبلیغات اسلام باشد/ بهره‌گیری بیشتر از ظرفیت بانوان در سازمان دارالقرآن

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در مراسم تکریم و معارفه رئیس پیشین و جدید سازمان دارالقرآن با بیان اینکه بنا به فرمایش رهبر معظم انقلاب اسلامی، قرآن باید محور تبلیغات اسلام باشد، بر بهره‌گیری بیشتر از ظرفیت بانوان قرآنی در دوره مدیریت جدید سازمان دارالقرآن تأکید کرد.

قرآن باید محور تبلیغات اسلام باشد/ بهره‌گیری بیشتر از ظرفیت بانوان در سازمان دارالقرآنبه گزارش خبرنگار ایکنا؛ حجت‌الاسلام والمسلمین محمد قمی، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی طی سخنانی در آئین تکریم و معارفه رؤسای پیشین و جدید سازمان دارالقرآن الکریم که صبح امروز، 14 آبان‌ماه در محل سالن اجتماعات دفتر مرکزی سازمان تبلیغات اسلامی در میدان فلسطین تهران برگزار شد، اظهار کرد: ظرفیت‌های قرآنی، انقلاب اسلامی بر همگان واضح است، ولی متأسفانه هنوز بهره کافی را از این حقیقت هدایت‌بخش در سطح جامعه و در زمان حاضر نبرده‌ایم.

وی با بیان اینکه امروز به این حد از بلوغ رسیده‌ایم که خط‌هایی که بین ما کشیده شده است برداشته و یک نگاه شبکه‌ای و جمعی برای پیشبرد اهداف جامعه داشته باشیم، ادامه داد: بنا به فرمایش رهبر معظم انقلاب اسلامی که در بیانات امام راحل(ره) نیز می‌توان بدان رسید، قرآن باید محور تبلیغات اسلام باشد، بنابراین هر چه کار فرهنگی در مجموعه سازمان تبلیغات اسلامی یا نهادهای دیگر انجام می‌شد نیز باید قرآنی باشد.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی با اشاره به اینکه امروز به فضل خداوند متعال در این مسیر عازم هستیم، بیان کرد: به توفیق الهی امروز شخصیتی سکان سازمان دارالقرآن را برعهده می‌گیرد که بنده نسبت به ایشان آرامش کامل دارم و عرض می‌کنم که به عنوان مسئول سازمان تبلیغات اسلامی خیلی محکم پشت شما ایستاده‌ام و جامعه قرآنی نیز پشت شما خواهند بود.

قمی با ذکر اینکه در این مسیر قصد داریم تا گام دوم انقلاب را قرآن‌محور و قدرتمندتر از گذشته برداریم، تصریح کرد: در گام دوم انقلاب اسلامی مسیر ما دشوارتر است. البته همراه با دستاوردهای چشمگیرتر خواهد بود، به شرط آنکه اهل گام برداشتن در این مسیر باشیم.

وی با بیان اینکه به تمامی شئون قرآن مهتمم هستیم، افزود: البته پیش از این و در طول این چهل سال گام‌های مؤثری برداشته شده و ما امروز موظف هستیم تا این حرکت را تقویت کنیم. حتماً در این دوره از ظرفیت بانوان قرآنی نیز بهره بیشتری خواهیم برد که نشانه آن نیز انتصاب یکی از بانوان فعال قرآنی کشور در ترکیب جدید اعضای هیئت‌امنای سازمان دارالقرآن الکیم است.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی با بیان اینکه در این مسیر حتماً از ظرفیت حوزه‌های علمیه و دیگر نهادهای حاکمیتی فعال در عرصه قرآن کریم بهره خواهیم برد، اظهار کرد: بنده قدردان زحمات آقای مهدی قره‌شیخلو در سازمان دارالقرآن هستم و ان‌شاءالله مسیر قرآنی که سازمان دارالقرآن در گذشته طی کرده، قدرتمندتر از قبل دنبال خواهد شد.

قمی با بیان اینکه مشتاق شنیدن نظرات جامعه قرآنی کشور در رابطه با اصلاح موانع و احیاناً آسیب‌شناسی‌‌ها هستیم، گفت: مسلم است که باید تلاش کنیم تا تمام فعالیت‌های فرهنگی را بر محور قرآن ساماندهی کنیم. امروز اگر تلقی‌ها را درباره قرآن در جامعه افزون‌تر کنیم، موفق خواهیم بود.

وی با اشاره به فرمایشی از امام حسن عسکری(ع) که فرمودند: «مؤمنی تمجید دارد که دایره علاقه‌مندان به مکتب اهل بیت(ع) و قرآن را توسعه دهد»، بیان کرد: باید به نقطه‌ای برسیم که 85 میلیون نفر یعنی تمام آحاد جامعه ما قرآنی باشند و اینکه امروز جامعه قرآنی ما قشری محدود هستند، مسئولیت این امر بر گردن ماست. البته امروز اراده مستحکمی در مجموعه سازمان تبلیغات اسلامی و سازمان دارالقرآن وجود دارد که در این مسیر حرکت و تمامی آحاد ملت را به سمت قرآنی شدن رهنمون کنیم.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در پایان سخنان خود ضمن تقدیر و تشکر مجدد از زحمات مهدی قره‌شیخلو، رئیس پیشین سازمان دارالقرآن الکریم، برای حجت‌الاسلام اخوان صباغ، رئیس جدید این سازمان، آرزوی توفیق کرد.

انتهای پیام
captcha