قره‌شیخلو رئیس و حسینی مشاور شد
کد خبر: 3855156
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۴ آبان ۱۳۹۸ - ۱۹:۴۸
با حکم رئیس سازمان اوقاف/

قره‌شیخلو رئیس و حسینی مشاور شد

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ مهدی قره‌شیخلو، رئیس سابق سازمان دارالقرآن الکریم به ریاست مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور معرفی شده است.

قره‌شیخلو رئیس و حسینی مشاور شدبه گزارش ایکنا؛ براساس تصمیم حجت‌الاسلام والمسلمین خاموشی، رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمصطفی حسینی، رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه شامگاه امروز، ۱۴ آبان‌ماه از مسئولیت امور قرآنی این سازمان کنار رفت تا جای خود را به مهدی قره‌شیخلو، رئیس سابق سازمان دارالقرآن الکریم بدهد. همچنین حسینی نیز به عنوان مشاور رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه منصوب شده است.

در حالی که اغلب رسانه‌ها و به خصوص رسانه‌های قرآنی مشغول مخابره خبر مراسم تودیع و معارفه رؤسای پیشین و جدید سازمان دارالقرآن بودند، معرفی رئیس جدید مرکز امور قرآنی صورت گرفته است.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمصطفی حسینی دی ماه سال ۱۳۹۳ به ریاست مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه معرفی شد. وی از حافظان کل قرآن کریم است. به طور خلاصه می‌توان گفت که در طول مسئولیتش تغییرات بنیادینی در حوزه مسابقات سراسری قرآن کریم به وجود آورد و رشته‌های دیگری را به این مسابقات افزود و پس از حضور وی بود که محل برگزاری مسابقات بین‌المللی قرآن ایران برای اولین بار به محل مصلای امام خمینی(ره) نقل مکان کرد. بخش مقدماتی و انتخاب متسابقان خارجی به صورت غیر حضوری صورت گرفت تا افراد قوی به کشورمان دعوت شوند. از برخی موازی‌کاری‌ها جلوگیری کرده و تعدادی از آزمون‌ها و مسابقات قرآن را در راستای هم‌افزایی تجمیع کرد. در دوره تصدی وی برای نخستین‌بار مسابقات بین‌المللی قرآن بانوان برگزار شد. وی پیش از این در حوزه‌ علمیه، موسسه جامعة‌القرآن و نیز آستان مقدس حضرت معصومه(س) مسئولیت‌ در بخش‌های قرآن و عترت داشته است.

اما مهدی قره‌شیخلو، رئیس فعلی مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه، از قاریان بین‌المللی قرآن کریم است که در سال ۱۳۷۱ به رتبه نخست مسابقات بین‌المللی قرآن ایران دست یافت. او نزد اساتیدی همچون سیدمحسن خدام‌حسینی، علی اربابی، سیدمحسن موسوی بلده و .... به یادگیری قرآن کریم پرداخت. آخرین مسئولیت وی، ریاست سازمان دارالقرآن الکریم به مدت 10 سال بود و هم‌‌چنان عضو هیئت امنای این سازمان است. قره‌شیخلو امروز، ۱۴آبان ماه ریاست سازمان دارالقرآن را به حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی اخوان‌صباغ واگذار کرد و خود به سازمان اوقاف و امور خیریه رفت تا سکاندار مرکز قرآنی این سازمان باشد.

ایکنا برای این دو فعال قرآنی آرزوی موفقیت و پیش برد اهدافشان را دارد.

انتهای پیام
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۸/۰۸/۱۵ - ۰۵:۳۲
0
0
با سلام
ان شالله خیر در راه این دو مدیر قرآنی باشد
captcha