وحدت؛ پیام اولیه اسلام و نیاز اصلی جامعه بشری
کد خبر: 3855499
تاریخ انتشار : ۱۸ آبان ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۶
امام جمعه کوهبنان مطرح کرد:

وحدت؛ پیام اولیه اسلام و نیاز اصلی جامعه بشری

کانون خبرنگاران نبأ ــ حجت‌الاسلام‌ والمسلمین عباس جعفری گفت: وحدت پیام اولیه اسلام و نیاز اصلی جامعه بشری است؛ هر جا مسلمانان ضربه خوردند به‌ واسطه اختلاف‌ها بوده است که در این میان دشمنان بیشترین بهره را بردند.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ؛ حجت‌الاسلام‌والمسلمین عباس جعفری، امام جمعه کوهبنان، 17 آبان‌ماه در خطبه‌های نماز جمعه این شهرستان ضمن دعوت از همگان به رعایت تقوای الهی و تبریک آغاز ولایت و امامت حضرت ولی‌عصر(عج)، گفت: با آمدن حضرت همه ناراحتی‌ها تمام خواهد شد، لذا انسان مؤمن باید در زمان غیبت ثابت قدم باشد و ایشان را فراموش نکند که در این حالت خداوند اجر هزار شهید را به او عطا خواهد کرد.
وی بیان کرد: انقلاب اسلامی زمینه‌ساز حکومت عدالت‌گستر حضرت مهدی(عج) است؛ بنا به فرموده نبی مکرم اسلام(ص) جمعی از مردم مشرق زمین قیام و زمینه را برای حکومت حضرت مهدی(عج) مهیا می‌کنند گرچه دشمنی‌های فراوانی پیش روی آنان است.
امام جمعه کوهبنان با استناد به روایات، افزود: مردی از قم حرکت و مردم را دعوت به حق می‌کند؛ همراه او جمعیتی حرکت می‌کنند که مثل پاره‌های آهن محکم هستند و لغزش‌ها و امتحانات آنان را از صحنه خارج نمی‌کند و از جنگیدن خسته نمی‌شوند و ترس و وحشتی ندارند چون به خدای بزرگ توکل دارند.
وی با اشاره به آغاز هفته وحدت و گرامیداشت میلاد نبی مکرم اسلام(ص) و امام صادق(ع)، گفت: وحدت پیام اولیه اسلام و نیاز اصلی جامعه بشری است؛ هر جا مسلمانان ضربه خوردند به‌واسطه اختلاف‌ها بوده است که در این میان دشمنان بیشترین بهره را بردند.
جعفری تأکید کرد: به نظرات و عقاید مختلف باید احترام بگذاریم و از اختلاف پرهیز کنیم چراکه وحدت نیاز همیشگی است. از موفقیت‌های جمهوری اسلامی برقراری وحدت در بین اقوام مختلف است؛ احزاب در تمام کشورها وجود دارد اما نباید وجود احزاب باعث اختلاف‌ها و نزاع‌ها شود.
امام جمعه کوهبنان بیان کرد: دهم ربیع‌الاول سالروز ازدواج پیامبر اکرم(ص) و حضرت خدیجه(س) است، این بانوی بزرگوار خواستگاران فراوان و ثروت زیادی داشت اما شخصیتی همانند پیامبر را انتخاب کرد و با تمام وجود به ایشان خدمت کرد و این ازدواج بسیار با برکت بود و خداوند به آنان کوثر را عنایت کرد.
وی با استناد به بیانات مقام معظم رهبری تصریح کرد: بایستی ازدواج به موقع و فرزندآوری مد نظر باشد؛ خانواده‌ها از سخت‌گیری‌ها در موضوع ازدواج پرهیز کنند. باید زمینه محبت و عشق با ازدواج تحقق پیدا کند و تشکیل خانواده به‌وجود آید تا جامعه از آسیب‌ها مصون و محفوظ باشد.
امام جمعه کوهبنان گفت: اجرای گام چهارم کاهش تعهدات برجام را شاهدیم در حالی که ایران اسلامی تمام تعهدات خود را در جریان برجام اجرایی کرد ولی آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها به تعهدات خود پایبند نماندند و امروز هم از پیشرفت ما عصبانی هستند.
وی تأکید کرد: سفارش مقام معظم رهبری به مسئولان و مردم است که توجه ویژه به داخل داشته باشند و امیدی به تعهدات غربی‌‌‌‌‌‌‌‌ها نداشته باشند، چون آنان به تعهدات خود وفادار نیستند. در سال رونق تولید کارهای خوبی شده اما رضایت‌بخش نیست در حالی که جوانانی فعال، متعهد و پرکار داریم. دولت و مجلس باید از تولیدکنندگان و کارگران حمایت و دست اجانب را قطع کنند.
نامجو‌ کوهبنانی
انتهای پیام
captcha