آموزش قرآن به نونهالان سیبکی در خانه قرآن غنچه‌های بهشتی
کد خبر: 3855802
تاریخ انتشار : ۱۹ آبان ۱۳۹۸ - ۰۸:۱۶

آموزش قرآن به نونهالان سیبکی در خانه قرآن غنچه‌های بهشتی

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ مدیر خانه قرآن غنچه‌های بهشتی روستای سیبک گفت: خوشبختانه مبحث آموزش قرآن از سنین پایه در این روستا مورد توجه قرار گرفته و دارالقرآن غنچه‌های بهشتی در امر آموزش قرآن به نونهالان دغدغه‌مند است.

عفت قاسمی، مؤسس و مدیر خانه قرآن غنچه‌های بهشتی روستای سیبک شهرستان بروجن، در گفت‌وگو با ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری، با اشاره به فعالیت دو ساله این خانه قرآن، اظهار کرد: این مجموعه تا دو سال گذشته تحت عنوان خانه قرآن آل‌یاسین و با حمایت بسیج روستا مشغول فعالیت بود و در دو سال اخیر با اخذ مجوز از اداره تبلیغات اسلامی در قالب خانه قرآن و پیش‌دبستانی به فعالیت خود ادامه می‌دهد.

وی با تأکید بر علاقه شخصی خود به کار با کودکان، گفت: به دلیل علاقه وافر به آموزش قرآن به کودکان سال‌هاست در این حوزه مشغول فعالیت هستم و دغدغه اصلیم مأنوس کردن کودکان روستا با این کتاب آسمانی است.

قاسمی ادامه داد: این دغدغه در مورد هر یک از کودکانی که در این مجموعه قرآن را فرا می‌گیرند با ورود آن‌ها به دبستان ادامه دارد و همواره وضعیت آموزشی و قرآنی آنان را در مدرسه نیز رصد می‌کنم.

وی با اشاره به آموزش‌های ارائه شده در این خانه قرآن، بیان کرد: در این مجموعه علاوه بر آموزش‌های پیش‌دبستانی، 11 سوره از جزء سی قرآن کریم، دعای فرج، آیت‌الکرسی و ... در طول سال به کودکان آموزش داده می‌شود.

خودکفایی در هزینه‌ها

این مربی قرآن در ادامه با اشاره به تعداد کودکان تحت آموزش در این مرکز پیش‌دبستانی قرآنی، گفت: در سال جاری 13 دختر و 15 پسر خردسال در این مکان استیجاری با پرداخت شهریه مشغول فراگیری قرآن هستند، ضمن اینکه در تأمین هزینه‌ها خودکفا هستیم.

قاسمی تأکید کرد: کار اگر برای قرآن باشد نباید منتظر حمایت‌ این یا آن نهاد قرآنی ماند البته پیش از این حمایت‌هایی در حد تهیه جایزه برای کودکان دریافت می‌شد اما تلاش می‌شود تمام امور به صورت خودکفا پیش برود و دریافت شهریه تا حدود زیادی تمام نیازها را پاسخ می‌دهد.

وی با اشاره به جمعیت حدود 4 هزار نفری روستای سیبک و در تشریح فضای قرآنی این منطقه، بیان کرد: خوشبختانه مبحث آموزش قرآن از سنین پایه در این روستا مورد توجه قرار گرفته و دارالقرآن غنچه‌های بهشتی در امر آموزش قرآن به نونهالان دغدغه‌مند است.

قاسمی ادامه داد: برای علاقه‌مندان فراگیری قرآن در سنین راهنمایی و دبیرستان نیز مراکز و خانه‌های قرآنی دیگری مشغول فعالیت هستند، ضمن اینکه نباید از تلاش بسیج روستا در برپایی کلاس‌های آموزشی قرآن غافل بود.

تشریح فضای قرآنی سیبک

وی در پاسخ به این پرسش که آیا آموزش قرآن برای بزرگسالان نیز وجود دارد، بیان کرد: پدرها و مادرها به دلیل مشغله کار در دامداری و کشاورزی مشارکت کمتری دارند اما در مورد قرآن‌آموزی فرزندانشان دغدغه‌مند هستند و کلاس‌های قرآن کودکان و نوجوانان همواره پرشمار است و با استقبال بالایی برگزار می‌شود.

مدیر خانه قرآن غنچه‌های بهشتی سیبک با اشاره به وجود 4 حافظ قرآن کریم در روستا، گفت: این افراد در زمانی که در روستا حضور داشته باشند به آموزش کودکان و نوجوانان می‌پردازند، ضمن اینکه در ایام ماه مبارک رمضان محفل جزءخوانی قرآن کریم با حضور گسترده تمامی اهالی برگزار می‌شود.

قاسمی در خصوص آموزش مفاهیم قرآن به کودکان، تأکید کرد: تلاش می‌شود مفاهیم دینی و قرآنی قابل فهم و ساده در قالب داستان‌های جذاب و توسط مربیان مجرب و دوره‌دیده برای کودکان بیان شود، به ویژه در مناسبت‌های مختلف به بیان مبانی قابل فهم در حوزه قرآن و عترت پرداخته می‌شود.

وی تصریح کرد: در طول سال جلسات منظم ماهانه با مادران برگزار می‌شود تا در جریان روند آموزش و پیشرفت فرزندانشان قرار گیرند و در کلاس‌های آموزشی که در زمینه مباحث تربیتی و با حضور اساتید و روحانیون برگزار می‌شود، شرکت کنند.

قاسمی در پایان در خصوص چشم‌انداز فعالیت‌های قرآنی خانه قرآن غنچه‌های بهشتی، گفت: تلاش می‌شود با همین روند به کار ادامه دهیم و مهم‌ترین نکته‌ای که در دستور کار قرار دارد، به‌روز کردن آموزش‌ها و تنوع‌بخشی به محیط فیزیکی این مجموعه است که تا حد توان به آن می‌پردازیم.

انتهای پیام
captcha