آغاز ثبت نام آزمون سراسری قرآن از ۲۰ آبان ماه
کد خبر: 3856093
تاریخ انتشار : ۱۹ آبان ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۷
عبدالهادی فقهی‌زاده خبر داد:

آغاز ثبت نام آزمون سراسری قرآن از ۲۰ آبان ماه

دیگر رسانه‌ها ــ عبدالهادی فقهی‌زاده، معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از آغاز جلسات سیاست‌گذاری نمایشگاه بین‌المللی قرآن و ثبت نام آزمون سراسری قرآن از فردا ۲۰ آبان‌ماه خبر داد.

به گزارش ایکنا؛ عبدالهادی فقهی‌زاده، معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در گفت‌وگو با مهر در خصوص فعالیت‌های این معاونت گفت: هفته گذشته سید عباس صالحی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی احکام شورای سیاست گذاری  نمایشگاه بین المللی را صادر نمود. بر همین راستا نیز نخستین جلسه شورای سیاست گذاری چهارشنبه ۲۲ آبان ماه با حضور اعضای بیست و هشتمین دوره نمایشگاه بین المللی قرآن که از افراد با تجربه و متخصص  تشکیل شده اند، برگزار خواهد شد.

نمایشگاه قرآن در تهران باقی می‌ماند

وی با بیان اینکه نشست خبری بیست و هشتمین دوره نمایشگاه بین المللی قرآن را بزودی با اصحاب رسانه تدارک خواهیم دید، افزود: طبق بررسی های به عمل آمده انتقال مکان و ضرورت برگزاری نمایشگاه بین المللی قرآن کریم در خارج از تهران را برای نخستین بار داشتیم که بعد از بحث و بررسی های متعدد و مستمر به نتیجه قطعی رسیدیم که این نمایشگاه به صورت متمرکز در تهران باقی بماند. 

معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با تصریح این موضوع گفت: بیست و هشتمین دوره نمایشگاه بین المللی قرآن، مانند سالهای گذشته در تهران و مصلی امام خمینی(ره) برگزار خواهد شد و دومین شعبه استانی نیز در تبریز دائر می شود.

فقهی‌زاده افزود: سال گذشته نخستین شعبه استانی را در مشهد برگزار کردیم و امسال دومین شعبه استانی به مرکز استان آذربایجان شرقی منتقل می شود که سه  استان اردبیل، زنجان و آذربایجان غربی به صورت معین همکاری خواهند داشت. شهر مشهد نیز میزبان جشن رمضان خواهدبود.

وی در پاسخ به تلاقی برپایی بیست و هشتمین دوره نمایشگاه بین المللی قرآن  و نمایشگاه بین المللی کتاب در یک مکان واحدی مانند مصلی امام خمینی(ره) گفت: این مورد نیز کاملاً سنجیده شده و مورد دقت قرار گرفته است. نمایشگاه کتاب در سال ۹۹ یک روز قبل از ماه مبارک رمضان به پایان می رسد و ما با یک هفته فاصله در روز هشتم ماه مبارک رمضان نمایشگاه را آغاز خواهیم کرد.

وی افزود: با همین کمبود وقت دست اندرکاران تمام تلاش و همت خود را برای فراهم آوردن شرایط و مهیا کردن فضای نمایشگاه به کار بستند. ما دوست داشتیم اگر شرایط زمانی این امکان را به ما می‌داد، نمایشگاه بین المللی قرآن را چند روز قبل از آغاز ماه مبارک رمضان و در ماه شعبان برای حضور علاقه مندان به قرآن سایر استانها که به خاطر روزه امکان سفر در ماه مبارک رمضان را ندارند، مهیاکنیم، ولی بخاطر تلاقی با نمایشگاه کتاب این امکان از میان رفت.

وی در خصوص تجلیل از خادمان قرآنی با حضور رئیس جمهور گفت: همچنین امیدواریم تجلیل از خادمان قرآنی دو سال۹۷ و ۹۸ همزمان با نمایشگاه بین المللی سال ۹۸ اتفاق بیافتد.

برپایی اولین همایش و جایزه جهانی صحیفه سجادیه 

وی به برپایی همایش بین المللی جایزه جهانی صحیفه سجادیه اشاره کرد و ادامه داد:برنامه های دیگری نیز در معاونت قرآن در حال تدارک است. در حال آماده سازی زمینه های لازم جهت برپایی نخستین دو سالانه بین المللی و جهانی صحیفه سجادیه هستیم.در صدد هستیم تا اختتامیه این همایش را در کشور لبنان برگزار نماییم. 

ثبت نام آزمون سراسری از فردا ۲۰ آبان ماه

وی با اشاره به آزمون سراسری قرآن و عترت که از فردا ۲۰ آبان ماه برگزار می شود، ادامه داد: کار عمده این روزها در معاونت قرآن زمینه سازی برای برگزاری شایسته هجدهمین آزمون سراسری قرآن کریم در حدود ۱۷ رشته است. ثبت نام داوطلبان از فردا ۲۰ آبان ماه برگزار می شود. 

فقهی‌زاده با تأکید بر اینکه قرار بود ثبت نام از ۱۲ آبان ماه آغاز شود، افزود: ثبت نام آزمون را به تأخیر انداختیم تا نظم بیشتری را ایجاد کنیم. عمده آزمون های ما هم جنبه معارفی و حفظی دارد و هم در حوزه عترت طاهره قرار دارد. ما برای اینکه سلیقه گرایی کمتری در آزمون سراسری دخیل باشد و زمینه بهتری برای پاسخگویی را فراهم آورد، آزمون را به صورت کتبی برگزار خواهیم کرد.

انتهای پیام
captcha