اخبار معارفی رسانه‌ها/ آیین تجلیل از حافظان کل قرآن آستان حضرت عبدالعظیم(ع)
کد خبر: 3856391
تاریخ انتشار : ۲۰ آبان ۱۳۹۸ - ۱۷:۵۲

اخبار معارفی رسانه‌ها/ آیین تجلیل از حافظان کل قرآن آستان حضرت عبدالعظیم(ع)

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ برگزاری مراسم تجلیل از حافظان کل قرآن مرکز آموزش قرآن کریم آستان حضرت عبدالعظیم‌الحسین(ع)، از جمله مهمترین اخبار امروز، 20 آبان‌ماه در صفحات معارفی رسانه‌ها است.

به گزارش ایکنا؛ از جمله مهم‌ترین اخباری که طی امروز دوشنبه، 20 آبان‌ماه در صفحات معارفی خبرگزاری‌های مختلف منتشر شده، می‌توان به خبر برگزاری مراسم تجلیل از حافظان کل قرآن مرکز آموزش قرآن کریم آستان حضرت عبدالعظیم‌الحسنی(ع) که صبح امروز در تالار شیخ صدوق این آستان مقدس برگزار شد، اشاره کرد.
تسنیم
صفحه دین، قرآن و اندیشه خبرگزاری تسنیم طی امروز دوشنبه، 20 آبان‌ماه و تا ساعت 15 تعداد هفت خبر با عناوین «نگاهی نقادانه به شعر وحید قاسمی؛ بی پیر مرو تو در خرابات»، «گفتگوی پیامبر(ص) و ملک الموت در شب معراج»، «دومین دوره کارگاه نوحه و سرود آیینی در خبرگزاری تسنیم»، «روایت رهبر انقلاب از نامگذاری هفته وحدت»، «خودروی «سفیر آفتاب» پیام‌آور وحدت در سیستان و بلوچستان»، «روایت امام باقر(ع) از رشد بی‌نظیر اقتصادی در عصر ظهور» و «۲۶ نفر به جمع حافظان کل قرآن‌کریم کشور پیوستند» را بر روی خروجی خود منعکس کرده که تنها یک خبر از این اخبار در حوزه تخصصی قرآن کریم قرار دارد و مابقی اخبار نیز در حوزه‌های مختلف معارفی انتشار یافته‌اند.
«۲۶ نفر به جمع حافظان کل قرآن‌کریم کشور پیوستند»، عنوان تنها خبر قرآنی امروز این صفحه را تشکیل می‌دهد که مربوط به برگزاری سیزدهمین آیین تجلیل از حفاظ کل قرآن مرکز آموزش قرآن آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع) بوده و در بخش‌هایی از آن آمده است: «آیین تجلیل از 26 حافظ کل قرآن‌کریم "دانش آموختگان مرکز قرآنی حرم سیدالکریم(ع)" که اغلب از نونهالان و نوجوانان بودند، صبح امروز با حضور آیت‌الله محمدی ری‌شهری تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) و جمعی از فعالان قرآنی کشورمان در تالار شیخ صدوق این آستان مقدس برگزار شد.
مرکز آموزش قرآن آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع) از سال 1369 فعالیت خود را در زمینه تربیت استعدادهای قرآنی کشور آغاز کرد و طی 27 سال توانسته است شمار زیادی از نوجوانان و جوانان کشورمان را به جمع حافظان قرآن‌کریم برساند.
این مراسم با اجرای سیدوحید مرتضوی و تلاوت قرآن از سوی حاج احمد ابوالقاسمی، قاری ممتاز و بین‌المللی آغاز و با اجرای برنامه از سوی گروه تواشیح شمس تهران و پخش مستند حافظان کل قرآن‌کریم ادامه داشت.
فارس
تلاوت ترتیل صفحه 207 قرآن کریم از سوی مرحوم مصطفی اسماعیل، قاری مشهور مصری اولین خبری است که طی امروز بر روی خروجی صفحه قرآن و فعالیت‌های دینی خبرگزاری فارس انعکاس یافته است.
در ادامه و تا این ساعت نیز اخبار دیگری با عناوین «مجمع تقریب مذاهب به انسجام گروه‌های شیعی عراق کمک می‌کند»، «نام‌نویسی آزمون سراسری قرآن و عترت برای دومین‌بار به تعویق افتاد»، «۳۰۰ زندانی جرائم غیرعمد همزمان با میلاد پیامبر(ص) آزاد می‌شوند»، «برگزاری جشن میلاد پیامبر(ص) باحضور حجت‌الاسلام قرائتی»، «کتاب «اسلام و جامعه‌‏شناسی دین» به زبان صربی منتشر شد»، «۲۶ حافظ کل قرآن به جمع حافظان کشور افزوده شد» و «تلاوتی کمتر شنیده شده از خلیل الحصری/ آیاتی از سوره آل‌عمران» بر روی خروجی این صفحه منتشر شده که سه خبر از این اخبار در حوزه تخصصی قرآن کریم قرار دارند.
این صفحه از خبرگزاری فارس نیز طی امروز اقدام به انتشار خبری قرآنی با عنوان «نام‌نویسی آزمون سراسری قرآن و عترت برای دومین‌بار به تعویق افتاد» کرده که در رابطه با آزمون سراسری قرآن و عترت بوده و در بخش‌هایی از آن آمده است: «زمان آغاز نام‌نویسی برای شرکت در هجدهمین دوره آزمون سراسری قرآن و عترت برای دومین‌بار به تعویق افتاد.
زمان آغاز نام‌نویسی روز ۱۲ آبان‌ماه اعلام شده بود که این زمان تا روز ۲۰ آبان به تعویق افتاد و این زمان هم امروز برای دومین‌بار تا روز ۲۵ آبان‌ماه به تعویق افتاد.
سنجش و ارزیابی کمی و کیفی عملکرد آموزشی مؤسسات و مراکز قرآنی کشور، ایجاد انگیزه در میان عموم مردم جامعه به ویژه نوجوانان و جوانان برای فراگیری معارف قرآن و عترت، راهبری آموزش‌های قرآن و عترت در مؤسسات و مراکز قرآنی سراسر کشور، شناسایی و معرفی نخبگان و استعداد‌های درخشان قرآنی به ویژه در گروه سنی نوجوانان و جوانان و بروزرسانی و تکمیل بانک جامع اطلاعات قرآنی کشور در رشته‌های مختلف آموزش قرآن و عترت از جمله اهداف برگزاری این آزمون است».
مهر
تعداد دو خبر با عناوین «رئیس واعضای شورای سیاست‌گذاری نمایشگاه قرآن منصوب شدند» و «حوزویان باید جهانی فکر کنند» طی امروز و تا این ساعت بر روی خروجی صفحه قرآن و متون دینی خبرگزاری مهر منعکس شده که یکی از این اخبار در حوزه تخصصی قرآن کریم جای دارد.
در بخش‌هایی از تنها خبر قرآنی امروز این صفحه که عنوان «رئیس واعضای شورای سیاست‌گذاری نمایشگاه قرآن منصوب شدند» دارد، آمده است: «سیدعباس صالحی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در احکام جداگانه‌ای اعضای شورای سیاست‌گذاری بیست‌وهشتمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم را منصوب کرد. همچنین وزیر ارشاد عبدالهادی فقهی‌زاده را به عنوان رئیس شورای سیاست‌گذاری منصوب کرد.
عبدالهادی فقهی‌زاده، احمد مسجد جامعی، عباس سلیمی، محمدعلی خواجه پیری، حجت‌الاسلام حمید محمدی، حجت‌الاسلام محمدرضا حشمتی، حجت‌الاسلام محمدعلی خسروی، حجت‌الاسلام محمدعلی مهدوی‌راد، حجت‌الاسلام عبدالهادی مسعودی، حجت‌الاسلام محمد مهدی معراجی، حجت‌الاسلام احمد مازنی، ابوالقاسم ایرجی، ولی یار احمدی، محمدرضا جوادی یگانه، نجفقلی حبیبی و لادن حیدری به عنوان اعضای شورای سیاست گذاری منصوب شدند.
بنابر این گزارش، صالحی در حکم جداگانه‌ای عبدالهادی فقهی‌زاده را به عنوان رئیس بیست‌وهشتمین دوره نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم منصوب کرد».
باشگاه خبرنگاران جوان
صفحه قرآن و عترت خبرگزاری باشگاه خبرنگاران نیز طی امروز و تا این ساعت تنها سه خبر با عناوین «رفتاری که پیامبر(ص) تا لحظه رحلت فراموش نکرد»، «وحدت به معنای دست برداشتن از اعتقادات نیست/ کنار گذاشتن تعصبات راه حل پذیرش حقایق اسلام» و «آیا می‌توانیم بیشتر از مبلغ قرض مطالبه کنیم؟» را بر روی خروجی خود منتشر کرده که هیچ‌کدام از این اخبار قرآنی نبوده و در حوزه‌های مختلف معارفی انعکاس یافته‌اند.
ایرنا
«پیشواز میلاد رسول رحمت با هفتمین گردهمایی یاران صلوات»، «مردم پرچمداران اصلی فرهنگ هستند»، «وحدت رمز اصلی عبور کشور از آسیب‌ها است» و «دوستی جوانان با فضای مجازی شبیخون فرهنگی است»، عناوین چهار خبر امروز صفحه قرآن و معارف خبرگزاری جمهوری اسلامی تا این ساعت را تشکیل می‌دهند.
این صفحه از خبرگزاری ایرنا نیز طی امروز نسبت به انتشار خبری قرآنی در رابطه با برگزاری سیزدهمین آیین تجلیل از حافظان کل قرآن در آستان عبدالعظیم(ع) و سخنان آیت‌الله محمدی ری‌شهری، تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع) در این مراسم اقدام کرده است.
ایسنا
از میان هفت خبری که طی امروز و تا این ساعت بر روی خروجی صفحه دین و اندیشه خبرگزاری دانشجویان منعکس شده، تنها یک خبر با عنوان «برنامه‌های هفته قرآن و عترت به دانشگاه‌ها ابلاغ شد» در حوزه تخصصی قرآن کریم قرار دارد که در بخش‌هایی از آن آمده است: «معاونت فرهنگی وزارت علوم به مناسبت هفته قرآن و عترت دانشگاه‌ها، برنامه‌های پیشنهادی این معاونت را به دانشگاه‌ها ابلاغ کرد.
غلامرضا غفاری، معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به مناسبت هفته قرآن و عترت دانشگاه‌ها (۱۸ تا ۲۴ آبان‌ماه) ابلاغیه‌ای به دانشگاه‌ها ارسال کرد که در متن آن آمده است: ضمن تبریک حلول ماه ربیع المولود و اعیاد پیش رو، چنان‌که استحضار دارید ۱۸ تا ۲۴ آبان‌ماه طبق مصوبه شورای هماهنگی فعالیت‌های قرآن و عترت دانشگاه‌ها «هفته قرآن و عترت دانشگاه» نام‌گذاری شده است.
ایبنا
صفحه دین خبرگزاری تخصصی کتاب ایران نیز طی امروز و تا این لحظه تعداد پنج خبر را بر روی خروجی خود منتشر کرده که هیچ‌کدام از این اخبار در حوزه تخصصی قرآن کریم جای نداشته و اغلب این اخبار نیز در حوزه تخصصی دین انتشار یافته‌اند.
میزان
«گزیده بیانات رهبر معظم انقلاب پیرامون هفته «وحدت اسلامی»» و «رئیس و اعضای شورای سیاستگذاری نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم منصوب شدند»، عناوین دو خبر امروز صفحه دین و اندیشه خبرگزاری میزان را تشکیل می‌دهند که یکی از این اخبار قرآنی بوده و در رابطه حکم سیدعباس صالحی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در رابطه با انتصاب رئیس و اعضای شورای سیاستگذاری نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم انعکاس یافته است.

انتهای پیام
captcha