شاخص هوای 4 منطقه شهر تهران ناسالم است/ شرایط تعطیلی مدارس در زمان آلودگی هوا
کد خبر: 3856398
تاریخ انتشار : ۲۰ آبان ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۱
شاهسوند بیان کرد:

شاخص هوای 4 منطقه شهر تهران ناسالم است/ شرایط تعطیلی مدارس در زمان آلودگی هوا

گروه سلامت ــ رئیس گروه سلامت هوای وزارت بهداشت از قرار داشتن چهار منطقه شهر تهران وضعیت هوایی ناسالم خبر داد.

شاخص هوای 4 منطقه شهر تهران ناسالم است/ شرایط تعطیلی مدارس در زمان آلودگی هواعباس شاهسوند، رئیس گروه سلامت هوای مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت در گفت‌وگو با ایکنا، در رابطه با آخرین وضعیت آلودگی هوای تهران اظهار کرد: روز گذشته کمیته اضطرار در تهران تشکیل شده تصمیماتی هم در این رابطه اتخاذ شد.

وی تصریح کرد: در حال حاضر چهار نقطه شامل پیروزی، شادآباد، مسعودیه و منطقه بیست و یک شاخصی بالاتر از وضعیت ناسالم دارد.
شاهسوند بیان کرد: در شرایط اضطرار یک دستورالعمل داریم که در آن اقدامات لازم مانند تعطیلی مدارس پیش‌بینی شده است، اگر میانگین شاخص ناسالمی هوا به ۱۵۰ و بالاتر برسد تصمیم تعطیلی مدارس اتخاذ می‌شود؛ که خوشبختانه هنوز این وضعیت وجود ندارد.

رئیس مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت در ادامه با بیان اینکه مردم باید در روز‌های آلودگی هوا مواجهه خود را با هوای آزاد کمتر کنند، اظهار کرد: افراد داری بیماری‎های تنفسی و قلبی، کودکان، زنان باردار و سالمندان باید کمترین مواجهه را داشته و تا حد ممکن در این مناطق قرار نگیرند.

وی بیان کرد: سایر افراد به ویژه مشاغلی مانند پلیس راهور و دیگر مشاغل و افرادی که به صورت طولانی در فضای آزاد قرار دارند، باید از ماسک‌های فیلتردار و p۲ که مورد تأیید وزارت بهداشت بوده و در داروخانه‌ها موجود هستند، استفاده کنند. این ماسک‌ها قدرت این را دارند که از نفود ذرات ریز به دستگاه تنفسی تا حد ممکن جلوگیری کند.
انتهای پیام
captcha