کاهش هر ساله بودجه قرآنی کشور، فعالیت‌های قرآنی را تعطیل نمی‌کند
کد خبر: 3856448
تاریخ انتشار : ۲۰ آبان ۱۳۹۸ - ۲۰:۰۴

کاهش هر ساله بودجه قرآنی کشور، فعالیت‌های قرآنی را تعطیل نمی‌کند

گروه فعالیت‌های قرآنی- رئیس سازمان تبلیغات اسلامی کشور گفت: اجازه نخواهیم داد رقم‌های بودجه موجب تعطیلی فعالیت‌های قرآنی شود، اما باید تدابیری برای فعالیت‌های قرآنی به ویژه تجدید نظر در خصوص بودجه‌های فرهنگی اندیشیده شود.

کاهش هر ساله بودجه قرآنی کشور، فعالیت‌های قرآنی را تعطیل نمی‌کندبه گزارش ایکنا از اردبیل، حجت‌الاسلام محمد قمی، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی کشور، امروز،۲۰ آبان ماه، در آئین تودیع و معارفه مدیران کل تبلیغات اسلامی در مجتمع فرهنگی و هنری سالن ولایت سپاه حضرت عباس(ع) اردبیل، اظهار کرد: فرهنگسازی و تبلیغ دینی پایه‌های فعالیت‌های تبلیغات اسلامی در سطح جامعه است که با بهره گیری از تمامی ظرفیت‌ها باید انجام شود.

وی تصریح کرد: تبیین گام دوم انقلاب از دیگر رسالت‌های تبلیغات اسلامی با استفاده از ظرفیت‌های فرهنگی و دینی است که باید در جامعه و به ویژه نوجوانان و جوانان انجام شود.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی کشور افزود: در خصوص بیانیه گام دوم انقلاب مسئولیت خطیری را متوجه فعالان فرهنگی می‌کند تا این پیام را به شکل مطلوب محقق و تحکیم کنیم.

قمی گفت: متاسفانه رقم بودجه قرآنی یکی از معضلات تناسب بخشی به فعالیت‌های قرآنی در سطح کشور است که باید این مسئله با تدابیر حل شود.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی کشور با اشاره به اینکه هر ساله شاهد کاهش بودجه قرآنی نسبت به سال قبل هستیم که پس از تخصیص این رقم بسیار ناچیزتر نیز می‌شود، بیان کرد: طبق مصوبه بودجه در سال گذشته رقم یک هزار میلیارد ریال مصوب شد، اما میزان تخصیص حدود ۲۰۰ میلیارد ریال بود.

وی ادامه داد: اجازه نخواهیم داد رقم‌های بودجه موجب تعطیلی فعالیت‌های قرآنی شود، اما باید تدابیری را نیز برای فعالیت‌های قرآنی به ویژه تجدید نظر در خصوص بودجه‌های فرهنگی اندیشیده شود.

قمی تاکید کرد: تعامل بین سازمانی یکی از راهکار‌های است که تاکنون برای حمایت‌های بیشتر از فعالیت‌های قرآنی در سازمان صورت گرفته است.

انتهای پیام
captcha