آخرین اخبار از تبادل آتش میان رژیم صهیونیستی و مقاومت
کد خبر: 3856800
تاریخ انتشار : ۲۲ آبان ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۶

آخرین اخبار از تبادل آتش میان رژیم صهیونیستی و مقاومت

کانون خبرنگاران نبأ ــ درحالی‌كه فلسطین اشغالی طی روز گذشته در پی ترور عضو ارشد جنبش جهاد اسلامی مورد هجوم تازه‌ای از حملات رژیم صهیونیستی قرار گرفته، تا به این لحظه با تقدیم 12 شهید، شاهد به صدا درآمدن آژیرهای هشدار در شهرک‌های صهیونیست‌‌شین بوده به‌گونه‌ای که کابینه امنیتی اسرائیل سه‌شنبه دو بار تشکیل جلسه داده است.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ؛ پایگاه خبری النشره به نقل از آویخای ادرعی، سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی به شلیک 250 موشک از سمت غزه به سمت اراضی اشغالی اشاره کرد.

وی تأکید کرد که از صبح دیروز تا امروز چهارشنبه، 22 آبان‌‌ماه 250 موشک و راکت از غزه به سمت اراضی اشغالی شلیک شده است.

ادرعی پیش‌تر به ناکارآمدی سامانه دفاع موشکی گنبد آهنین در دفع این حملات اذعان کرده بود.

همچنین وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد، در پی دور تازه حملات هوایی ارتش رژیم صهیونیستی به نوار غزه آمار شهدای فلسطینی به 12 تن و مجروحين به 45 نفر رسیده است.

به نوشته رسانه‌های فلسطینی، رژیم صهیونیستی با هدف قرار دادن چند نقطه از نوار غزه حملات تازه‌ای را به‌ویژه به  بیت لاهیا واقع در شمال نوار غزه و نیز مناطقی را در خان‌یونس و بیت حانون داشته است.

«سرایا القدس» شاخه نظامی جهاد اسلامی با اعلام اینکه تل‌آویو شرو‌ع‌کننده بوده اما تمام‌کننده نخواهد بود،‌ پاسخ‌های راکتی و موشکی سختی را به رژیم صهیونیستی داشته تاجایی که اسرائیل از ترس ادامه حملات موشکی مقاومت فلسطین، مدارس شهرهای تل‌آویو، اسدود، یفنیه، ریشون لتسیون، عسقلان و بئر السبع را برای امروز چهارشنبه تعطیل اعلام کرده است.

موشک‌های مقاومت به فرودگاه بن‌گوریون رسید

در همين راستا، رسانه‌های عبری‌زبان اعلام کردند که سامانه گنبد آهنین یکی از موشک‌های شلیک شده مقاومت از نوار غزه را در اطراف فرودگاه بین‌المللی بن‌گوریون رهگیری و منهدم کرده است.

به گزارش این رسانه‌‌ها، رژیم صهیونیستی از ترس حملات موشکی مقاومت تا اطلاع ثانوی حرکت مترو و قطارها در شهر تل‌آویو را نیز متوقف کرده و در شهر هرتزلیا هم پناهگاه‌ها به روی صهیونیست‌ها باز شده است.

رسانه‌های صهیونیستی همچنین از اصابت موشک به ساحل ریشون لتسیون در جنوب تل‌آویو خبر دادند. مقاومت، شهر اشغالی عسقلان را هم موشک‌باران کرده است. برای اولین‌بار کلاس‌های درس در شهر قدس اشغالی هم تعطیل شده و پناهگاه‌ها به روی صهیونیست‌ها بازگشایی شده است.

آخرین اخبار از حملات رژیم صهیونیستی به غزه

صبح امروز نیز آژیرهای خطر در شهرک‌های یهودی‌نشینی از جمله مشمار ایلون، کرمی یوسف، سدیروت، ناحل عوز، کیسوفیم و العین الثالثه به صدا در آمده است. 

سخنگوی حماس: پاسخ جنایت اشغالگران را خواهیم داد

حازم قاسم، سخنگوی جنبش حماس در گفت‌وگو با العالم بيان كرد: حملات ارتش رژیم صهیونیستی به اراضی اشغالی و ملت فلسطین نتیجه ادامه همکاری و هماهنگی گردان‌های عزالدین قسام و قدس در غزه بوده است.

آخرین اخبار از حملات رژیم صهیونیستی به غزه
وی روز سه‌شنبه در برنامه البوصله گفت: موضع جنبش حماس، همان موضع نیروهای مقاومت نوار غزه بوده و متعهد است مقاومت فلسطین باید با یکدیگر به ویژه در میدان مبارزه یکپارچه باشند. ما هم اکنون در حالت مقابله واقعی و گسترده در نوارغزه قرار داریم و حملات اشغالگران به خاک و ملت فلسطین نتیجه همکاری و هماهنگی گردان‌های قسام و قدس است.
سخنگوی جنبش حماس تأکید کرد: مقاومت میدانی، پاسخ جنایت اشغالگران را خواهد داد تا بار دیگر چنین جنایت‌هایی تکرار نشود.

شهادت یکی از فرماندهان میدانی جهاد اسلامی

گردان‌های القدس شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی فلسطین از شهادت یکی دیگر از فرماندهان میدانی این جنبش به نام خالد معوض فراج 38 ساله خبر داد.

معوض فراج مسئولیت فرماندهی نیروهای جهاد اسلامی در مرکز نوار غزه را برعهده داشت که در حمله هوایی ارتش اسرائیل، به شهادت رسید.

تهدید به ترور فرماندهان مقاومت اسلامی

نفتالی بنت، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی که بتازگی سکان‌دار این وزارت شده است، با دفاع از ترور یکی از فرماندهان جهاد اسلامی، مدعی شد او علیه صهیونیست‌ها اقدام کرده بود، پس باید کشته می‌شد.

بنت امروز چهارشنبه در اولین اظهارات خود در جایگاه وزیر جنگ بعد از آغاز درگیری‌ها با نوار غزه در روز گذشته، گفت: ترور فرمانده جهاد اسلامی پیامی به دیگر فرماندهان گروه‌های مقاومت فلسطینی است و تهدید کرد: «[آن اقدام] پیام روشنی به تمام دشمنان ما است، هر کسی که قصد صدمه زدن به ما در روشنایی روز را داشته باشد، تاریکی شب را به سلامت طی نمی‌کند».

برخی رسانه‌های فلسطینی اعلام کردند، تا کنون 20 فلسطینی از جمله یک زن و یک کودک شهید شده‌اند و تعداد مجروحان به بیش از ۵۰ نفر رسیده است.

درگیری‌ها در نوار غزه بعد از حمله صبح بامداد روز سه‌شنبه،‌21 آبان رژیم صهیونیستی به منزل مسکونی بها ابوالعطا، از رهبران جنبش جهاد اسلامی و شهادت وی و همسرش آغاز شد. در حمله دیگری، رژیم صهیونیستی به منطقه المزه دمشق، معاذ فرزند اکرم العجوری، از اعضای دفتر سیاسی جهاد اسلامی به شهادت رسید.

انتهای پیام
captcha