آغاز ویژه‌برنامه‌های هفته کتاب از فردا در سیستان‌وبلوچستان
کد خبر: 3856890
تاریخ انتشار : ۲۲ آبان ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۳

آغاز ویژه‌برنامه‌های هفته کتاب از فردا در سیستان‌وبلوچستان

گروه فرهنگی ــ معاون فرهنگی اداره‌کل ارشاد سیستان‌وبلوچستان گفت: بیست‌وهفتمین دوره هفته کتاب و کتابخوانی از فردا با شعار حال خوش خواندن آغاز می‌شود.

مرتضی سلطانی‌نژاد، معاون فرهنگی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان، در گفت‌وگو با ایکنا، گفت: بیست‌و‌هفتمین دوره هفته کتاب و کتابخوانی از فردا، ۲۳ آبان‌ماه شروع و تا ۳۰ ماه جاری ادامه می‌یابد که شعار امسال «حال خوش خواندن» انتخاب شده است.

وی ادامه داد: به‌مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی، نمایشگاه کتاب با حضور ناشران بومی در مرکز استان برگزار خواهد شد، همچنین به‌همت انتشارات داریوش نیز ۳ نمایشگاه کتاب در شهرهای چابهار، ایرانشهر و زابل برگزار خواهد شد.

معاون فرهنگی اداره‌کل ارشاد استان بیان کرد: پیش‌بینی ما این است که در نمایشگاه کتاب زاهدان تخفیفات کتاب بین ۲۰ تا ۳۰ درصد اعمال شود؛ البته نقدی هم به قیمت‌های پشت جلد کتاب داریم که قیمت واقعی آن‌ها درج نمی‌شود و معمولاً قیمت‌ها بالاتر درج می‌شود که اصطلاحاً به‌عنوان کتاب‌های قرمز تلقی می‌شوند.

وی افزود: در بخش تقدیر از اصحاب کتاب و کتابخوانی، جشن محوری تقدیر از خادمان فرهنگ توسعه و ترویج کتابخوانی را خواهیم داشت و در سراسر استان شاهد برپایی این جشن‌ها خواهیم بود.

سلطانی‌نژاد اظهار کرد: در حال حاضر ۴۸ ناشر در استان فعالیت دارند که سال گذشته شاهد چاپ ۷۴ عنوان کتاب بودیم که ۱۰ عنوان مقاله و ۶۴ عنوان تألیف مؤلفان بود که شمارگان آن‌ها به 205 هزار و 100 جلد رسید.

این مقام مسئول عنوان کرد: از سایر ویژه‌برنامه‌های هفته کتاب می‌توان به برگزاری 105 نشست کتابخوان، 15 نشست نقد و بررسی کتاب و همچنین 12 عنوان نمایشنامه‌خوانی در استان اشاره کرد.

انتهای پیام
captcha