ارائه آموزه‌های قرآنی و دینی به خانوارهای تحت حمایت کمیته امداد اردبیل
کد خبر: 3857063
تاریخ انتشار : ۲۲ آبان ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۷

ارائه آموزه‌های قرآنی و دینی به خانوارهای تحت حمایت کمیته امداد اردبیل

گروه فرهنگی- معاون امور فرهنگی کمیته امداد استان اردبیل گفت:‌ کمیته امداد استان اردبیل توجه ویژه‌ای به ارائه آموزه‌های قرآنی و دینی به خانوارهای تحت حمایت این نهاد دارد و در این زمینه برنامه‌های مختلفی اجرا می‌شود.

ارائه آموزه‌های قرآنی و دینی به خانوارهای تحت حمایت کمیته امداد اردبیلبه گزارش ایکنا از اردبیل، حامد رضایی، معاون امور فرهنگی کمیته امداد استان اردبیل، ظهر امروز، 22 آبان‌ماه در جلسه بررسی اجرای طرح شوق زیارت در اردبیل، اظهار کرد: ۴۰۰ نفر از مددجویان تحت حمایت در استان همزمان با هفته وحدت به اردوی فرهنگی و زیارتی مشهد مقدس اعزام می‌شوند که این مددجویان برای نخستین‌بار رهسپار حرم مطهر امام رضا(ع) خواهند شد تا در کنار زیارت، از برنامه‌های مذهبی و فرهنگی نیز بهره‌مند شوند.

وی با اعلام اینکه چهار هزار و 100 نفر از اقشار محروم و خانوارهای تحت حمایت کمیته امداد در هفت ماهه سال‌جاری به اردو‌های زیارتی و آموزشی اعزام شده‌اند، بیان کرد: یکی از برنامه‌های کمیته امداد ارائه خدمات فرهنگی به خانوار‌های تحت حمایت است که با برگزاری برنامه‌های متعدد و متنوع برای ارتقای سطح فکری، فرهنگی و معنوی مددجویان اردبیلی می‌کوشیم.

رضایی گفت: در کنار خدمات حمایتی، درمانی، اشتغال و مسکن با ارائه خدمات فرهنگی نیز تلاش داریم به توانمندسازی مددجویان کمک کنیم که با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته تلاش‌های گسترده‌ای برای ارائه خدمات آموزشی، فرهنگی و مذهبی به خانوار تحت حمایت کمیته امداد استان اردبیل در نظر گرفته‌ایم.

معاون امور فرهنگی کمیته امداد استان اردبیل تصریح کرد: دانش‌آموزان، دانشجویان و زنان سرپرست خانوار در اولویت برنامه‌های فرهنگی این نهاد قرار دارند که تحکیم بنیان خانواده، غنی سازی اوقات فراغت و تقویت روحیه خودباوری از اهداف مهم کمیته امداد استان اردبیل در ارائه خدمات فرهنگی به خانوار تحت حمایت است.

وی با بیان اینکه با برگزاری برنامه‌های فرهنگی متعدد درصدد هستیم مسیر توانمندسازی مددجویان را هموارتر کنیم، افزود: نشاط روحی و روانی و تقویت باور‌های دینی و اعتقادی از جمله مهم‌ترین اهداف کمیته امداد استان اردبیل است تا مددجویان با خودباوری به سمت استقلال اقتصادی حرکت کنند.

رضایی با اشاره به اینکه کمیته امداد استان اردبیل توجه ویژه‌ای به ارائه آموزه‌های قرآنی و دینی به خانوار تحت حمایت دارد، بیان کرد: از این طریق بیش از پیش از بروز آسیب‌های اجتماعی در بین خانوار تحت حمایت پیشگیری کرده و راهکار‌های مناسبی به آن‌ها ارائه می‌شود.

معاون امور فرهنگی کمیته امداد استان اردبیل اظهار کرد: همواره در کنار اعزام مددجویان به اردو‌های زیارتی، برای آن‌ها کارگاه‌های آموزشی متعددی در زمینه‌های فرهنگی و اجتماعی برگزار می‌شود و کارگاه‌های آموزشی سبک زندگی اسلامی و آموزش مهارت‌های زندگی از دیگر برنامه‌هایی است که به صورت مستمر برای مددجویان و به خصوص فرزندان خانوار تحت حمایت برگزار می‌شود.

وی گفت: خانوارهای ساکن در مناطق محروم و مرزنشین استان اردبیل بیش از سایر مددجویان در معرض آسیب‌های اجتماعی قرار دارند که با توجه به امر، با برگزاری کارگاه‌های آموزشی و اعزام مددجویان ساکن درمناطق محروم و حاشیه‌نشین به اردو‌های زیارتی تمهیدات مناسبی را به کار گرفته‌ایم تا آن‌ها از هرگونه مشکلات و مسائل اساسی مصون بمانند.

رضایی با اشاره به اینکه طرح «شوق زیارت» نیز برای اعزام مددجویانی که در حسرت زیارت امام رضا(ع) و امام حسین(ع) هستند اجرا می‌شود، اعلام کرد: با یاری مضاعف خیران و نیکوکاران می‌توانیم تعداد بیشتری از خانوار تحت حمایت را در قالب طرح «شوق زیارت» به اردو‌های زیارتی و مذهبی اعزام کنیم تا آن‌ها برای نخستین‌بار رهسپار مشهد مقدس و عتبات عالیات شوند.

انتهای پیام
captcha