خداشناسی؛ مهم‌ترین رکن معارف اسلامی
کد خبر: 3857123
تاریخ انتشار : ۲۴ آبان ۱۳۹۸ - ۰۸:۰۴

خداشناسی؛ مهم‌ترین رکن معارف اسلامی

گروه معارف ــ مدیر حوزه علمیه سمنان با بیان اینکه امام جعفر صادق(ع) دارای شخصیتی ممتاز و بی‌نظیر بود، گفت: آن حضرت همانند خورشید فروزانی دیدگان ناظران را خیره می‌کرد و مورد مدح و ستایش صاحب‌نظران قرار گرفته است.

خداشناسی؛ مهمترین رکن معارف اسلامی

حجت‌الاسلام محمدحسن رستمیان، مدیر حوزه علمیه استان سمنان در گفت‌وگو با ایکنا از سمنان، درباره سیره و زندگی امام صادق(ع)، گفت: اولین مسئله در سیره امام، فعالیت اجتماعی ایشان است که یکی از این مسائل رسیدگی به نیازمندان است که به‌صورت ناشناس به نیازمندان کمک می‌کردند، احسان و اکرام در سیره امام جلوه دیگری دارد به‌گونه‌ای که یکی از یاران امام به نام مفضل نقل می‌کند ایشان هیچ غذایی را به تنهایی نمی‌خوردند مگر اینکه کسی با ایشان همنشین و همسفره شود، امام برای تامین معاش و نیازمندی‌های زندگی کشاورزی می‌کردند به حدی که عرق می‌کردند.

وی افزود: ایشان نسبت به مسائل و آسیب‌های اجتماعی بی‌تفاوت نبودند و با امر به معروف و نهی از منکر برجامعه تأثیرگذار بودند به‌گونه‌ای که هرگاه دعوا یا نزاعی بین افراد می‌دیدند سه بار به آن‌ها می‌فرمودند از خدا پروا کنید همچنین صله رحم، حق‌گویی و تربیت کودک و نسل آینده از دیگر ویژگی‌های امام صادق(ع) است.

رستمیان ادامه داد: حضرت امام جعفر صادق(ع)،  مجموعه علوم را در 4 علم دانسته‌ و فرموده‌اند اگر بر این 4 علم آگاهی یابیم بر همه علوم مسلط شده‌ایم؛ اول پروردگار را بشناسیم که خود یکی از ارکان اصلی علوم چهارگانه است، دوم نعمت‌ها و عنایتی که خداوند به ما عطا فرموده بشناسیم، سوم خداوند از ما چه می‌خواهد و چهارم بشناسیم چه چیزی انسان را از دین خارج می‌کند که خود این چهار علم همه معارف را در بر دارد.

مدیر حوزه علمیه استان در پایان گفت: اهل بیت(ع) از ما انتظاراتی دارند در این راستا که ما پیرو امام جعفر صادق(ع) و شیعه ایشان هستیم. بنا به فرموده امام، شیعیان ما، مایه زینت ما هستند که انتظار اهل بیت از ما این است که در برخوردهای اجتماعی مایه زینت و سرآمد مسلمانان و شیعیان باشیم.

انتهای پیام
captcha