دوازدهمین نشست شورای عالی مجمع جهانی بیداری اسلامی برگزار شد
کد خبر: 3857445
تاریخ انتشار : ۲۵ آبان ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۳

دوازدهمین نشست شورای عالی مجمع جهانی بیداری اسلامی برگزار شد

گروه بین‌الملل ــ‌ دوازدهمین نشست شورای عالی مجمع جهانی بیداری اسلامی در سومین روز از برگزاری سی و سومین کنفرانس وحدت اسلامی در سالن زمرد هتل پارسیان آزادی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایکنا به نقل از روابط عمومی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، علی‌اکبر ولایتی، رئیس مجمع جهانی بیداری اسلامی، در این نشست ضمن گرامیداشت یاد اعضای شهید و متوفی شورای عالی از جمله آیت‌الله آصف محسنی به تحولات جهان اسلام اشاره کرد و گفت: استکبار جهانی به رهبری آمریکا پس از شکست راهبرد خاورمیانه جدید و جنگ‌های نیابتی در منطقه غرب آسیا، دست به اقداماتی زده تا شاید بتواند اهداف شوم خود از جمله تأمین امنیت رژیم صهیونیستی، تسلط بر شریان‌های اقتصادی و انرژی منطقه، بازسازی جایگاه رهبری خود به عنوان هژمون برتر، ترویج و تشویق ملت‌های اسلامی به فرهنگ لیبرال دموکراسی غربی و جلوگیری از رشد روزافزون اسلام را به عنوان فرهنگ متعالی اجرا کند.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده برای تضمین امنیت رژیم اشغالگر قدس همچون انتقال پایتخت از تل‌آویو به قدس شریف، افزود: به رسمیت شناختن بلندی‌های جولان به عنوان اراضی رژیم اشغالگر، حمایت‌های مالی و تسلیحاتی برای تقویت گنبد آهنین و تجهیز و تسلیح ارتش صهیونیستی، شکست تابوی روابط برخی از کشورهای مرتجع عربی با رژیم صهیونیستی، اعمال فشار حداکثری بر ایران، خروج از برجام و تشدید تحریم‌های همه‌جانبه و تلاش برای براندازی حکومت و دولت‌های قانونی محور مقاومت از مواردی است که آمریکا با همکاری رژیم صهیونیستی و برخی سران مرتجع عرب، علیه جهان اسلام طراحی، سازماندهی و اجرا کرده‌اند.

مشاور رهبر معظم انقلاب در امور بین‌الملل با تأکید بر اینکه محور مقاومت نیز با پیگیری سیاست مقاومت فعال در مقابل این اقدامات، گام‌ها و طرح‌های خود را پیگیری و اجرا نموده است، به تشریح طرح معامله قرن و پاسخ به زیاده‌خواهی‌های دشمن پرداخت.

ولایتی با اشاره به تبلیغات دشمنان در نابودی سرکرده خود ساخته داعش برای تبرئه خود از جنایات انجام شده در منطقه، گفت: در توطئه‌های جدید، دشمنان درصدد هستند آشکار و پنهان با هدایت عوامل و سرویس‌های اطلاعاتی، کام تازه شیرین شده مردم منطقه را با ناآرامی و آشوب در عراق و لبنان تلخ و ناگوار سازند، که در مقابل این خدعه و نیرنگ نیز ملت آگاه، هوشیارانه و پیرو خط مرجعیت و ولایت، دشمن را ناکام ساخته و خواهند ساخت.

وی راهبرد جدید آمریکا را به صورت آشکار و علنی، اشغال غیرقانونی زیرساخت‌ها، منابع و تأسیسات نفتی در شرق فرات و شمال سوریه و اقدام به دزدی و راهزنی دولتی، دانست و تصریح کرد: درصدد ناتوان ساختن دولت‌ها در تأمین منابع و هزینه‌های اداره کشور و تاراج دارایی‌های آنان هستند تا در گام‌ بعدی این کشورها را از درون ناتوان کنند و مورد تهاجم نیابتی از سوی رژیم صهیونیستی یا مستقیم قرار دهند.

رئیس مجمع جهانی بیداری اسلامی گفت: لذا بر همه متفکران، علما، مسئولان و آحاد مردم هوشیار منطقه لازم است که با شناخت و بصیرت، طرح‌ها و نقشه‌های آشکار استعمارگران و سلطه‌طلبان را ناکام و از دخالت‌های آنان جلوگیری کنند. ایران طی 40 سال گذشته همواره مورد تهاجم سخت‌ترین دشمنان بوده و از مراحل سختی همچون جنگ، تحریم، ترور، تطمیع، فتنه داخلی، عهدشکنی و صدها اقدام و توطئه ناجوانمردانه به سلامت عبور کرده و آخرین خدعه نیز عهدشکنی آشکار و تلاش برای تضعیف، تحریم و ضربه زدن به منافع ایران است که به سرانجام نخواهد رسید.

وی در پایان گزارشی را از فعالیت‌ها و اقدامات مجمع در طول یک سال گذشته، در قالب کمیته‌های تخصصی 9گانه ارائه کرد.

در ادامه شیخ نعیم قاسم، معاون دبیر کل حزب الله لبنان، طی سخنانی با تأکید بر اهمیت مطرح شدن موضوع بیداری اسلامی و مسئله فلسطین، اظهار کرد: اسلام نقشه راه ماست و با استفاده از آن می‌توانیم به وحدت روزافزون دست یابیم. امت اسلامی به دنبال شکست مستکبران است و وقتی به خوبی از ظرفیتش استفاده کند، پیروزی حتمی است.

قاسم اظهار کرد: فلسطین نماد حرکت اصلی محور مقاومت است و جهان اسلام درباره این موضوع گرد هم آمده است؛ تمام این رخدادها به مظلومیت فلسطین برمی‌گردد. توطئه‌هایی چون تاراج اموال فلسطین و سلب توانایی کشورهای اسلامی برای ضربه زدن به محور مقاومت است.

وی اظهار کرد: امروز محور مقاومت تبدیل به ضرورت شده است که امکان بی‌نیاز شدن از آن وجود ندارد و هر موفقیتی که در این محور حاصل می‌شود، در رأس آن جمهوری اسلامی ایران و مقام معظم رهبری قرار دارد.

شیخ عبدالستار محمد السید، وزیر اوقاف سوریه، هم با بیان اینکه وهابی‌ها در حال انجام جنایات در جهان اسلام هستند، گفت: ما نیاز به گسترش مسجد و حسینیه نداریم، بلکه باید بیداری اسلامی را توسعه دهیم.

نماینده انصارالله یمن نیز با بیان اینکه اسرائیل به دنبال نابودی فلسطین و کشورهای اسلامی است، گفت: این رژیم اشغالگر توانایی مقابله با محور مقاومت را ندارد و باید مرحله به مرحله حربه‌های دشمنان را بشناسیم تا بتوانیم مقابل آنان ایستادگی کنیم.

انتهای پیام
captcha