کتاب‌خوانی به یک رفتار جمعی تبدیل شود
کد خبر: 3857859
تاریخ انتشار : ۲۷ آبان ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۹

کتاب‌خوانی به یک رفتار جمعی تبدیل شود

گروه فرهنگی ــ مدیر کتابخانه‌های عمومی بروجرد با تأکید بر تبدیل کتابخوانی به یک رفتار جمعی، گفت: باید جامعه را به سمتی پیش ببریم که این رفتار اکتسابی را به دست آورد و کتاب‌خوانی در فضای اجتماعی به یک رفتار جمعی تبدیل شود.

کتاب‌خوانی به یک رفتار جمعی تبدیل شودبه گزارش ایکنا از لرستان، داود پهلوان، مدیر کتابخانه‌های عمومی بروجرد امروز دوشنبه، بیست‌و‌هفتم آبان‌ماه در جمع خبرنگاران، گفت: کتاب به‌عنوان محصول مکتوب اندیشه بشری اثری ماندگار بوده و زمانی‌که بشریت و اندیشه بشری اهمیت دارد کتاب نیز ماندگار خواهد بود.

وی با بیان این‌که اندیشه بشری همواره در حال گسترش و انتقال به نسل‌های دیگر است و اعتبار و ارزش کتاب نیز بیشتر مشخص می‌شود، اضافه کرد: کتاب یک رسانه‌ متفکر است و انسان متفکر نیاز به یک رسانه متفکر مانند کتاب دارد.

پهلوان ادامه داد: باید جامعه را به سمتی پیش ببریم که این رفتار اکتسابی را به دست آورد و کتاب‌خوانی در فضای اجتماعی‌ به یک رفتار جمعی تبدیل شود.

وی بیان کرد: کتاب و کتاب‌خوانی شاخص مهم توسعه اجتماعی هستند و رسیدن به این شاخص نیازمند قبول مسئولیت نهادهای مختلفی از جمله خانواده و ‌مدرسه است.

مدیر کتابخانه‌های عمومی بروجرد با اشاره به هفته کتاب و کتاب‌خوانی، ادامه داد: شب شعر یار مهربان، مسابقات ورزشی، نشست‌های کتاب‌خوان کتابخانه و مدرسه‌ای، بازدید مسئولان، فرماندهان، سربازان و دانش‌آموزان از کتابخانه‌ها، زنگ مطالعه در مدارس و جمع‌خوانی کتاب ازجمله برنامه‌های این هفته است.

پهلوان عنوان کرد: همچنین برنامه قصه‌گویی و خاطره‌نویسی، مسابقات کتاب‌خوانی، موضوع انشای دانش‌آموزان با عنوان کتاب و کتاب‌خوانی، بخشش جرایم دیرکرد کتاب‌ها و ... از دیگر برنامه‌های هفته کتاب است.

انتهای پیام
captcha