تشکیل بسیج؛ از اقدامات حکیمانه امام خمینی(ره)
کد خبر: 3857872
تاریخ انتشار : ۲۷ آبان ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۸
امام جمعه کوهبنان:

تشکیل بسیج؛ از اقدامات حکیمانه امام خمینی(ره)

کانون خبرنگاران نبأ ــ حجت‌الاسلام عباس جعفری گفت: تمام اقدامات و خدمات حضرت امام(ره) حکیمانه و بر اساس آینده‌نگری بود که تشکیل بسیج از آن جمله است که شاهد خدمات این نهاد مقدس در تمام عرصه‌ها طی 40 سال گذشته بوده‌ایم.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ؛ حجت‌الاسلام عباس جعفری، امام جمعه کوهبنان در آستانه هفته بسیج، 26 آبان‌ماه، طی مراسمی در جمع دانش‌آموزان دبیرستان پسرانه شهید باهنر این شهرستان با تبریک ایام ولادت پیامبر اکرم‌(ص) و امام جعفر صادق(ع)، گفت: پیامبر اکرم‌(ص) در عصر جاهلیت زمینه هدایت و رستگاری مردم را رقم ‌زد، در حالی که عرب‌های آن زمان‌ پسران را برای بت‌ها قربانی و دختران خود را زنده به گور می‌کردند و در بدترین شرایط زندگی می‌کردند.
تشکیل بسیج از اقدامات حکیمانه امام خمینی(ره)/ عنایت ویژه مقام‌ معظم رهبری به بسیجیان
وی تأکید کرد: پیامبر قبل از رسالت به امین بودن در بین مردم شهرت داشت؛ صداقت، امانت‌داری و زهد او زبانزد عام و خاص بود ولی پس از اعلام رسالت گروهی از سران قبایل و اشراف در برابر حضرت ایستادند.
امام جمعه کوهبنان ادامه داد: پیامبر(ص) با یاران مخلصی همچون حضرت ابوطالب، حضرت خدیجه، عمار، یاسر ، بلال حبشی و... عربستان را به‌سوی پیشرفت سوق داد.
وی یادآور شد: در سخت‌ترین شرایط یاران مخلص و ‌جان بر کفی همچون حضرت علی(ع) در جای ایشان قرار گرفت و جانش را در طبق اخلاص قرار داد تا اسلام حفظ شود ولی در کنار این همه ایثار اخلاق حسنه حضرت باعث پیشرفت و گسترش اسلام شد.
تشکیل بسیج از اقدامات حکیمانه امام خمینی(ره)/ عنایت ویژه مقام‌ معظم رهبری به بسیجیان
حجت‌الاسلام جعفری بیان کرد: پیامبر(ص) رعایت حال اشراف و نیازمندان را داشت و به همه در حد خودشان احترام ‌می‌گذاشت و لذا بسیاری از اشراف و سران قبایل با این رفتارها جذب اسلام شدند
وی اظهار کرد: پیامبر(ص) در همه امورات معتدل بود و رعایت حال دیگران را داشت. امام صادق(ع) با تشکیل مکتب و محضر درس و بحث خدمات ارزشمندی به اسلام و انسانیت داشت.
امام جمعه کوهبنان تصریح کرد: انقلاب ما از اسلام و انقلاب پیامبر نشأت گرفت؛ در حالی که شاهد فتنه‌های فراوان پس از پیروزی انقلاب بودیم اما وجود ولایت و رهبری همچنین تفکر و فرهنگ بسیجی همواره سد راه دشمنان‌ و بدخواهان بوده است.
تشکیل بسیج از اقدامات حکیمانه امام خمینی(ره)/ عنایت ویژه مقام‌ معظم رهبری به بسیجیان
وی بیان کرد: تمام اقدامات و خدمات حضرت امام(ره) حکیمانه و بر اساس آینده‌نگری بود که تشکیل بسیج از آن جمله است که شاهد خدمات این نهاد مقدس در تمام عرصه‌ها طی 40 سال گذشته بوده‌ایم.
حجت‌الاسلام جعفری گفت: مقام‌ معظم رهبری عنایت ویژه‌ای به بسیج و بسیجیان دارد که این مهم‌ باعث کینه دشمنان شده اما تا زمانی که فرهنگ بسیجی بر کشور حاکم باشد دشمنان و بدخواهان هیچ غلطی نمی‌توانند بکنند.
نامجو‌کوهبنانی
انتهای پیام
captcha