اساس فعالیت‌های بسیج مردم هستند
کد خبر: 3858295
تاریخ انتشار : ۲۹ آبان ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۷

اساس فعالیت‌های بسیج مردم هستند

کانون خبرنگاران نبأ ــ فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه کاشان با اعلام برنامه‌های هفته بسیج در کاشان، مطرح کرد: اساس فعالیت‌های بسیج مردم هستند.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ؛ سرهنگ مرتضی عمومهدی، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه کاشان سه‌شنبه شب، ‌28 آبان‌‌ماه به مناسبت آغاز هفته بسیج در نشست خبری با خبرنگاران با تبریک چهلمین سالگرد تأسیس بسیج مستضعفین، گفت: برنامه‌های هفته بسیج به صورت مردمی برگزار می‌شود و تکیه‌گاه اصلی بسیج مردم هستند.

وی به روز شمار هفته بسیج و نامگذاری روزهای این هفته اشاره کرد و گفت: پنجشنبه، 30 آبان‌ماه «بسیج، مقاومت، ایثار، شهادت»؛ جمعه، یکم آذرماه «بسیج، اخلاق، معنویت»؛ شنبه، دوم آذرماه «بسیج، علم و فناوری»؛ یکشنبه، سوم آذرماه «بسیج، سبک زندگی اسلامی ایرانی»؛ دوشنبه، چهارم آذرماه «بسیج، فرهنگ و بصیرت»؛ سه‌شنبه، پنجم آذرماه «بسیج دفاع، امنیت»؛ چهارشنبه، ششم آذرماه «بسیج اقتصاد مقاومتی و جهاد خدمت رسانی» و پنجشنبه، هفتم آذرماه با عنوان «بسیج، مقاومت؛ ایثار و شهادت» نامگذاری شده است.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه کاشان همچنین از اجرای ۴۰۰ برنامه به مناسبت ۴۰ سالگی تأسیس بسیج مستضعفین در شهرستان کاشان خبر داد و گفت: برگزاری ۴۰ یادواره شهدا در ۴۰ مدرسه با همکاری دانش‌آموزان بسیجی، راه‌اندازی سه پایگاه بسیج و ۲ سالن ورزشی، برگزاری جشنواره تولیدات محوری بسیج شامل رسانه‌ای، گرافیکی و نرم‌افزارها از جمله برنامه‌های مهم هفته بسیج در کاشان است.

وی همچنین برگزاری جشنواره گروه سرود منطقه‌ای، برنامه فرمانده دل‌ها پیوند دانش‌آموزان با شهیدان، غبارروبی گلزار شهدا، نشست بررسی نقش زنان در گام دوم انقلاب، گشایش نمایشگاه و جشنواره‌های فرهنگی و هنری، برپایی میز خدمت، ارائه خدمات درمانی، حقوقی و مشاوره‌ای، برگزاری کارگاه‌های سبک زندگی، اعزام تیم‌های پزشکی به مناطق حاشیه شهر، برگزاری رزمایش شکوه اقتدار و مقاومت با حضور بسیجیان، اجرای گشت رضویون با همکاری پایگاه‌های مقاومت منتخب و برگزاری همایش‌های کارآفرینان، بیوتروریسم و برپایی کاروان جهیزیه را از دیگر برنامه‌های هفته بسیج در شهرستان کاشان است.

سرهنگ عمومهدی در ادامه با اشاره به اینکه ۳۰ نفر با استفاده از تسهیلات بانکی، در سال‌ جاری در کاشان مشغول به کار شدند، افزود: این میزان اشتغال در حالی فراهم شده است که امسال تنها ۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال تسهیلات در اختیار بسیج کاشان بوده است. این تعداد اشتغال در بخش‌های دامپروری، کشاورزی، صنایع تبدیلی و بسته‌بندی تحت عنوان اقتصاد مقاومتی مشغول به کار شده‌اند.

وی در ادامه با اشاره به این فرمایش امام راحل که بسیج از مردم با مردم و برای مردم است، گفت: بسیج برآمده از دل مردم و امانت الهی است که در کنارسپاه حافظ انقلاب اسلامی است. فرمانده بسیج رهبری است و سپاه نیز در تعیین راهبرد‌ها و انتظارات و حمایت و پشتیبانی از بسیج و نظارت بر فعالیت‌های بسیج فعالیت دارد. هسته‌های مقاومت بسیج در همه آحاد مردم تشکیل شده است و بسیج مستضعفین درد مردم را می‌داند و مشکلات مردم را حس می‌کند و انتظارات و نیاز‌های جامعه را می‌داند. امروز بسیج مستضعفین این معجزه الهی در تمامی عرصه‌های فرهنگی، اجتماعی، خدمت‌رسانی، دفاعی و امنیتی جامعه با استفاده از ظرفیت عظیم و بزرگ مردم نقش‌آفرین است.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه کاشان شعار امسال هفته بسیج را «بسیج چهل سال خدمت، جهاد و شهادت» اعلام کرد و گفت: بسیج در راستای تأمین امنیت و خدمت رسانی به مردم و جهاد و حرکت‌های جهادی همیشه نقش آفرین بوده است.

در شهرستان کاشان ۱۲۰ هزار بسیجی سازماندهی شده‌اند که نیمی از بسیجیان شهرستان کاشان را بانوان هستند که در بخش‌های مختلف بسیج جامعه زنان، بسیج محلات و مساجد، دانش‌آموزی، دانشجویی، اساتید حوزه و دانشگاه، معلمان و فرهنگیان، کارمندان، اصناف، کارگری، متخصصین، حوزه علمیه و طلاب، ورزشکاران، هنرمندان و بسیج شاعران و مداحان و بسیج رسانه سازماندهی شده‌اند.

یادآور می‌شود پنجشنبه، ۳۰ آبان تا پنجشنبه ۷ آذر به عنوان هفته بسیج مستضعفان نامگذاری شده است.

جواد دهقانی آرانی

انتهای پیام
captcha