الازهر: اظهارات پمپئو تکمیل سریال سلب حقوق فلسطینیان است
کد خبر: 3858350
تاریخ انتشار : ۲۹ آبان ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۰

الازهر: اظهارات پمپئو تکمیل سریال سلب حقوق فلسطینیان است

گروه بین‌الملل ـ مرکز اسلامی الازهر، حمایت وزیر امور خارجه آمریکا را از شهرک‌سازی‌ رژیم صهیونیستی در اراضی اشغالی فلسطین محکوم کرد و این اقدام را تکمیل سریال سلب حقوق فلسطینیان دانست.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از خبرگزاری فلسطینی معا، مرکز اسلامی الازهر در بیانه‌ای اعلام کرد: این موضع آمریکا تجاوز آشکار به حقوق کشور فلسطین است.

در این بیانیه آمده است: حمایت وزیر امور خارجه آمریکا از شهرک‌سازی صهیونیست‌ها، تکمیل سریال سلب حقوق فلسطینیان و حمله به دارایی‌های مردم مظلوم فلسطین است.

مرکز اسلامی الازهر اظهارات پمپئو را مغایر با قوانین و قطعنامه‌های سازمان ملل دانست و تصریح کرد: سازمان ملل بر غیرقانونی بودن ساخت شهرک‌های اسرائیلی در سرزمین‌های اشغالی فلسطین تأکید کرده است.

الازهر در ادامه با اشاره تصمیمات اشتباه دولت آمریکا از جمله اعلام قدس به‌عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی، ارائه نقشه‌ای جعلی با عنوان ضمیمه کردن جولان اشغالی سوریه به سرزمین‌های اشغالی فلسطین و اظهارات پمپئو مبنی بر حمایت از شهرک‌سازی صهیونیست‌ها، اظهار کرد: این تصمیمات پیامدهای خطرناکی دارد و به مثابه اعطای چراغ سبز به اسرائیل برای ساخت شهرک‌های غیرقانونی بیشتر، تجاوزگری و جنایات علیه ملت فلسطین و برانگیختن خشم و نفرت اعراب است.

الازهر بر مخالفت قاطع خود با این اقدامات، که گویای بی‌توجهی بیش از حد به قوانین بین‌المللی و تصمیمات سازمان ملل است، تأکید کرد و همبستگی کشورهای عربی و اسلامی و تمامی کشورهای صلح‌دوست و نهادهای حقوق بشری با مردم فلسطین و حمایت از مبارزات آنها علیه اشغالگری را خواستار شد.

یادآور می‌شود، مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا، 27 آبان‌ماه در اظهاراتی جنجال‌برانگیز بیان کرد: دولت ترامپ پس از مطالعه دقیق مباحث حقوقی همه طرف‌ها اعلام می‌کند که شهرک‌سازی رژیم صهیونیستی در کرانه باختری با قوانین بین‌المللی ناسازگار نیست و آن را قانونی می‌داند. این اظهارات با واکنش گسترده گروه‌های فلسطینی و برخی کشورها و نهادهای منطقه‌ای و بین‌المللی مواجه شده است.

انتهای پیام
captcha