هتک حرمت مقدسات؛ خواسته حامیان خارج‌نشین اعتراضات
کد خبر: 3858459
تاریخ انتشار : ۲۹ آبان ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۰
نماینده ولی‌ فقیه در سپاه محمد(ص) تهران بیان کرد:

هتک حرمت مقدسات؛ خواسته حامیان خارج‌نشین اعتراضات

کانون خبرنگاران نبأ ــ حجت‌الاسلام والمسلمین نعیمی گفت: اعتراض حق مردم است اما گرانی بنزین چه ارتباطی به آتش زدن مسجد، حوزه علمیه و کتاب آسمانی یعنی قرآن دارد؛ لذا چنین تعرض‌هایی نشان از حمایت اغتشاش‌گران در خارج از کشور دارد.

تعرض به مقدسات؛ دستوری از حامیان خارج‌نشین اعتراضات
به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ؛ حجت‌الاسلام والمسلمین نعیمی، نماینده ولی‌ فقیه در سپاه محمد رسول‌الله(ص) تهران در مراسمی که صبح امروز، 29 آبان ماه به مناسبت بزرگداشت هفته بسیج و تحلیل حوادث اخیر کشور در سالن اجتماعات حوزه علمیه حجت بن‌الحسن(عج) با حضور مدیریت و طلاب حوزه برگزار شد، ابتدا در پاسخ به پایان‌پذیری درگیری مابین جبهه حق و باطل که یکی از سؤالات عموم مردم به حساب می‌آید، گفت: هدف ملت ایران تنها با شکل‌گیری انقلاب اسلامی که در سال 57 اتفاق اقتاد، به پایان نمی‌رسد بلکه هدف نهایی تشکیل حکومتی اسلامی است که به همین دلیل رهبر معظم انقلاب خطاب به کسانی که انقلاب اسلامی و رفتار پاسدارگونه را تمام شده می‌دانند، این ایده را نشان از تفکر غلط آنان توصیف می‌کنند.
وی ادامه داد: اغتشاشات چند روزه در کشور نمونه ناچیزی از شورش روزهای اول برپایی انقلاب اسلامی است لذا رفتار انسان‌های نادانی که فکر می‌کنند انقلابی که قریب به 40 سال قدرت امنیتی خود را تقویت کرده با چنین سروصداهایی از بین برود بسیار مضحکانه است. ایران اسلامی در قبال چنین انسان‌هایی سعی دارد با کمترین توان خود مقابله کند چراکه ما ضربه سخت خود را به دشمنان در سوریه تا حدودی نشان داده‌ایم، بنده به شما بشارت می‌دهم به قدری ظرفیت نظامی کشور افزایش پیدا کرده است که طبق فرمایش رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی برای تمدن‌سازی برای دولت موعود تلاش می‌کنیم.
نعیمی افزود: برای بهتر تبیین شدن اثر افزایش بنزین در چند سال اخیر لازم است آمارهایی را بیان کنم، متأسفانه کشور ایران در مصرف انرژی وضعیت مناسبی ندارد به طوری که در قبال 83 میلیون نفر جعمیت، یارانه انرژی آب، برق، گاز، بنزین و گازوئیل سالانه 69 میلیارد دلار است، اما کشور چین با 1 میلیارد و 500 میلیون نفر جمعیت که قریب به 19 برابر جمعیت ایران را داراست، یارانه انرژی که از سوی دولت‌ها برای کاهش یافتن هزینه‌های انرژی و کمتر شدن فشار اقتصادی بر مردم هزینه می‌شود، 44 میلیارد دلار است! نتیجه این کار به هزینه کردن از سوی مردم و بالارفتن فشار اقتصادی ختم خواهد شد. در سال 97 نیز بودجه عمرانی کشور 62 هزار میلیارد تومان بود اما یارانه انرژی به مرز 970 هزار میلیارد تومان رسید.
نماینده ولی‌ فقیه در سپاه محمد رسول‌الله(ص) تهران افزود: گران‌شدن بنزین اولین‌بار در سال 89 اتفاق افتاد، طوری‌که هدفمندی یارانه در دستور کار دولت قرار گرفت، لذا در 15 تیر تیم اقتصادی دولت جلسه‌ای با 100 اقتصاددان با موضوع هدفمندی به عنوان موضوع اساسی در کشور جلسه‌ای تشکیل داد و 10 دی‌ماه لایحه تقدیم مجلس و تصویب شد و در ساعاتی بعد رئیس‌جمهور در برنامه‌ای زنده به موضوع هدفمندی یارانه‌ها اشاره کرد و گفت «یارانه‌ای که قریب به 81 هزار تومان بود، به حساب خانوار واریز می‌شود ولی سهمیه بنزین از 120 لیتر در ماه اول و در ماه‌های بعد به 60 لیتر کاهش پیدا خواهد کرد» و بنزین از 100 تومان به 400 تومان افزایش پیدا کرد و در همین راستا نیز تمام مسئولین در بخش‌های مختلف به حمایت پرداختند، اما در شرایط فعلی تورم موجود در کشور که در شرایط بدی قرار گرفته تصمیم سختی است، البته قبل از اجرای این طرح در 3 تیر سال 87 در برنامه زنده تلویزیونی اطلاع دادند که دولت در مسیر اجرای چنین برنامه‌ای است چراکه قریب به 30 میلیون لیتر بنزین قاچاق می‌شود! درحالی‌که پالایشگاه میعانات گازی ستاره خلیج فارس که به همت برادران سپاهی راه‌اندازی شد و 45 میلیون لیتر تولید دارد اگر مدیریت نشود وضعیت مشکل‌سازی را به وجود خواهد آورد.
وی ادامه داد: ما در قبال روشنگری نسبت به چنین مسائلی وظیفه داریم و نباید کار را رها کنیم چراکه هدف ما طبق فرمایش رهبر معظم انقلاب در جلسه‌ای که خدمت ایشان مشرف شدیم، در آخرین توصیه هشتگانه فرمودند نباید تمام هدف شما عزیزان پاسدار تنها به مرزهای کشور ختم شود بلکه هدف فعالیت جهانی است، همین مطلب را ایشان روز گذشته در درس خارج فقه فرمودند «که روزی از امام راحل(ره) درباره چگونگی شکل‌گیری انقلاب اسلامی پرسیدم ایشان به تکلیف محوری اشاره کردند و وظیفه خود می‌دانستند تا راه را برای تشکیل حکومت اسلامی فراهم کنند».
نعیمی افزود: در سال 62 که در منطقه عملیاتی خیبر حاضر بودم، رزمنده‌ای که تیر خورده بود از من درخواست می‌کرد او را به پشت معرکه برگردانم تا با بهبودی حالش بتواند دوباره برای ایران اسلامی جانفشانی کند، این همان روحیه انقلابی است که حتی در بین جوانان امروزی ما نیز بسیار زیاد قابل رؤیت است.
نماینده ولی فقیه در سپاه محمد رسول‌الله(ص) تهران درباره اغتشاشات اخیر در کشور گفت: اعتراض حق مردم است اما گرانی بنزین چه ارتباطی به آتش زدن مسجد، حوزه علمیه و کتاب آسمانی یعنی قرآن دارد لذا چنین کارهایی نشان از حمایت اغتشاشگران در خارج از کشور دارد تا آشوبی چون شلوغی در لبنان و عراق پدید آید که برکت خون شهدا و هوشیاری مردم کنترل شد.
محمد ایمانی‌مهر
انتهای پیام
captcha