شرایط اقتصادی مردم در هر تصمیمی در اولویت باشد
کد خبر: 3858717
تاریخ انتشار : ۰۱ آذر ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۷

شرایط اقتصادی مردم در هر تصمیمی در اولویت باشد

گروه سیاست و اقتصاد ــ نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری گفت: لازم است در هر تصمیمی شرایط معیشتی و اقتصادی مردم در رأس و جزء اولویت باشد، باید مراقبت شود که تصمیمی که شرایط زندگی مردم را دشوارتر کند، اتخاذ نشود.

به گزارش ایکنا از چهارمحال و بختیاری، حجت‌الاسلام محمدعلی نکونام، نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری، اول آذرماه در خطبه‌های نماز جمعه شهرکرد با اشاره به بصیرت مردم استان در اتفاقات اخیر، اظهار کرد: خوشبختانه مردم استان با خط فتنه همراهی نکرد که این ناشی از بصیرت مردم است.

وی افزود: در روز نخست حرکتی جزئی انجام شد که این حرکت برای بیان مطالبات بود و به محض اینکه متوجه شدند افرادی از بیرون کشور خط می‌گرفتند، بلافاصله مسیر خود را از آن‌ها جدا کردند.

حجت‌الاسلام نکونام گفت: همه بدانند که این استان در مسیر ارزش‌های دینی حرکت می‌کند و با بصیرت ایمانی نقش‌آفرینی می‌کنند.

وی اضافه کرد: حضور به موقع در خیابان و تجمع خوب و ارزشمندی انجام شد و چهارمحال و بختیاری جزء استان‌های پیشتاز بود، مردم با آمادگی کامل در تجمع مردمی شرکت کردند که در سطح کشور درخشید.

امام جمعه شهرکرد گفت: از نیروهای انتظامی‌، مردمی، بسیج، سپاه و نیروهای امنیتی که حضور داشتند تشکر می‌کنم‌، در این میان نیروهای انتظامی سینه سپر کردند و در برابر فتنه‌گران در برخی نقاط کشور، شهید تقدیم کردند و در مقابل شیاطین ایستادند.

وی با اشاره به اینکه مردم مطالبه به حق داشته و انتظار دارند دولتمردان حرفشان را بشنوند، افزود: باید میان مردم و تشکیلات نظام از جمله مسئولان و دولتمردان اعتماد عمیقی ایجاد و نباید تقابل میان مردم و دولتمردان احساس شود، بنابراین باید تصمیم درست گرفته و براساس اعتماد و اعتمادآفرینی اجرایی شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان بیان کرد: لازم است در هر تصمیمی شرایط معیشتی و اقتصادی مردم در رأس و جزء اولویت باشد، باید مراقبت شود که تصمیمی که شرایط زندگی مردم را دشوارتر کند، اتخاذ نشود.

وی با اشاره به اینکه به هر دلیل و توجیهی این تصمیم گرفته شد، باید مورد حمایت همگان قرار گیرد، تصریح کرد: مقام معظم رهبری از تصمیمی که سران قوا گرفته، حمایت کردند، زیرا مسئله جدی و حقوق عامه مردم است.

حجت‌الاسلام نکونام ادامه داد: مبادا منافع افرادی خاص ترجیح داده شود و برخی مسائل و بازار نادیده و رها شود و منافع مردم به خطر بیفتد، نباید این تصمیم بر دیگر کالاها تاثیرگذار باشد.

وی تأکید کرد: باید زندگی و معیشت مردم درنظر گرفته شود، مردم می‌توانند سختی‌های دشمن را تحمل کنند، اما در برابر توطئه‌های دشمن زانو نخواهند زد. لازم است دولتمردان نظارت‌ها را جدی بگیرند تا خدایی نخواسته بازار رها نشود.

وی با اشاره به هفته روشندلان و کارآفرینی، تصریح کرد: باید روشندلان مورد توجه جدی مردم و مسئولان قرار گیرند و آنچه مربوط به مناسب‌سازی‌ها بوده مورد عنایت ویژه واقع شود، کارآفرینی و اقتصاد مقاومتی جدی گرفته شود که رهبری بارها بر این امر تاکید کردند.

نماینده ولی فقیه در استان ادامه داد: مقام معظم رهبری در نشست با فعالان تولید مطالب روشنگرانه را بیان کردند، زیرا تولید برای کارآفرینی و اشتغال است تا کشور روی پای خود بایستد و نگاه به بیرون قطع شود تا اقتصاد درون‌زا به معنای واقعی شکل بگیرد و تهدیدهای دشمن نتواند کاری کند، چرا که لازمه این امور توجه همگانی است.

حجت‌الاسلام نکونام در ادامه با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی شکل گرفت تا بلد طیب شکل گیرد، تصریح کرد: جامعه متمدن جامعه‌ای بوده که جوشش و رویش او، به اذن رب باشد.

وی با اشاره به اینکه بسیج به عنوان مجموعه انسان‌ساز است، بیان کرد: بسیج تشکل مردمی به اذن رب، کانون تربیت و اصلاح است، تربیت انسان صالح و مقاوم هدف بسیج است.

امام جمعه شهرکرد گفت: بسیج در عرصه‌های تربیتی، دینی، امر به معروف و نهی از منکر، مبارزه با انواع فساد نقش اساسی و کلان را دارد، که لازم است مسئله شجره طیبه را به عنوان حرکتی در درون انقلاب اسلامی بدانیم.

وی بیان کرد: پایگاه‌های مقاومت بسیج در تمام مراکز شکل گرفته تا این مقاومت در جهت صلاحیت‌ها، انسان‌سازی و ایستادگی در برابر رذایل باشد.

انتهای پیام
captcha