افزایش قیمت بنزین نیاز به کارشناسی بهتر و زمان مناسب‌تر داشت
کد خبر: 3858722
تاریخ انتشار : ۰۱ آذر ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۰

افزایش قیمت بنزین نیاز به کارشناسی بهتر و زمان مناسب‌تر داشت

گروه سیاست و اقتصاد ــ امام جمعه زاهدان گفت: تصمیم افزایش قیمت بنزین، تصمیم درستی بود، چراکه این اتفاق باید می‌افتاد و قیمت باید واقعی می‌شد، اما از لحاظ کیفیت اجرا و زمان آن قابل تأمل است و باید با کارشناسی بهتر و در زمان مناسب‌تری اجرا می‌شد.

به گزارش ایکنا از سیستان‌وبلوچستان، حجت‌الاسلام مصطفی محامی، امام جمعه زاهدان در خطبه‌های نماز جمعه یکم آذرماه گفت: در هفته‌ای که گذشت، متاسفانه شاهد آشوب‌ها و اغتشاشاتی بودیم که به‌دنبال افزایش قیمت بنزین صورت گرفت، اما همه می‌دانند که بنزین تنها یک بهانه بود و آشوبگران از جایی دیگر تغذیه می‌شدند.

وی ادامه داد: اقدامات اغتشاشگران و اشرار که امنیت کشور را نشانه گرفته بود، از حالت اعتراض خارج شده و به یک فتنه تبدیل شد، اما تدبیر و مدیریت هوشمندانه و موضع گیری خردمندانه رهبر معظم انقلاب، کشور را از فتنه نجات داد.

امام جمعه زاهدان بیان کرد: تصمیم افزایش قیمت بنزین، تصمیم درستی بود، چراکه این اتفاق باید می‌افتاد و قیمت باید واقعی می‌شد؛ برای کسانی هم که مصرف بنزین کمی دارند، در جهت افزایش یارانه نقدی آن‌ها قابل توجیه است؛ اما از لحاظ کیفیت اجرا و زمان آن قابل تامل است و باید با کارشناسی بهتر و در زمان مناسب‌تری اجرا می‌شد.

وی اظهار کرد: مسئولین امر باید بازار را بطور کامل تحت کنترل می‌داشتند تا افزایش قیمت بنزین موجب گرانی سایر کالاها و خدمات نشود و فشاری روی مردم وارد نشود، اما متاسفانه این نظارت آن‌طور که لازم بود، صورت نگرفت و شاهد برخی گرانی‌ها بودیم.

محامی افزود: از منظر سیاسی نیز متاسفانه برخی از مدعیان سیاستمداری بدون توجه به امنیت کشور می‌خواستند سوژه‌ای برای تسویه حساب‌های شخصی خود پیدا کرده و آب به آسیاب دشمن بریزند که خوشبختانه با رهبری حکیمانه رهبر معظم انقلاب جلوی آن گرفته شد.

وی بیان کرد: در این ناآرامی‌ها، مردم سیستان و بلوچستان نشان دادند که مردمی صبور و بزرگوار هستند؛ علی‌رغم اینکه در استان محرومیت وجود دارد و مردم استان از نعمت گاز محروم هستند، با این‌حال هیچ واکنش خشنی نشان ندادند و آرام و صبور بودند.

نماینده ولی‌فقیه در استان اظهار کرد: مسئولین باید قدردان مردم استان بوده و جواب صبر و سعه صدر مردم سیستان و بلوچستان را بدهند؛ این مردم در فصل سرما با مشکل کمبود نفت و گاز مواجه هستند و مسئولین نباید اجازه دهند این مشکلات بیش از این کمر مردم را خم کند.

انتهای پیام
captcha