ضرورت نظارت مستقیم برای تثبیت نرخ کالاها
کد خبر: 3858733
تاریخ انتشار : ۰۱ آذر ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۱

ضرورت نظارت مستقیم برای تثبیت نرخ کالاها

گروه سیاست و اقتصاد ــ امام جمعه اهواز با قدردانی از نیروهای مسلح و بسیجیان که دست اغتشاشگران را کوتاه کردند، گفت: در پی افزایش قیمت بنزین برای تثبیت نرخ کالاها باید نظارت مستقیم و دقیق انجام شود و مردم نیز همراهی کنند چراکه همچنان مطالبه مردم نظارت مستقیم بر بازار است.

ضرورت نظارت مستقیم برای تثبیت نرخ کالاهابه گزارش ایکنا از خوزستان، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدنبی موسوی فرد، امام جمعه اهواز در خطبه‌های نماز جمعه امروز، 1 آذر ماه در اهواز اظهار کرد: براساس آیات قرآن کریم و روایات فرد مؤمن هرگز دورغ نمی‌گوید زیرا دروغ با ایمان قابل جمع نیست؛ همچنین مسئولان در نظام حکومت اسلامی هرگز دروغ نمی‌گویند.

وی با اشاره به هفته بسیج، امیرالمومنین (ع) را اولین بسیجی عنوان کرد و گفت: امروز چهلمین سالگرد نخستین نماز جمعه در اهواز است که نخستین امام جمعه آقای جنتی و دومین امام جمعه حجت الاسلام و المسلیمن طاهری و سومین امام جمعه آیت‌الله جزایری بودند که من نیز چهارمین امام جمعه اهواز هستم.

موسوی‌فرد در خصوص برخی مسائل در روزهای اخیر گفت: در هفته گذشته بنا به مصالحی سکوت کردیم که واجب بود. در پی حوادث اخیر مقام معظم رهبری با سخنرانی حکمیانه خود یک بار دیگر کشتی طوفان زده انقلاب را از غرق شدن نجات دادند.

امام جمعه اهواز ادامه داد: در پی افزایش قمیت بنزین حضرت آقا می‌توانستند چند راه را انتخاب کنند. مقام معظم رهبری از روز اول مخالف سریع افزایش قیمت بنزین بودند اما اگر مخالفت می‌کردند چند اشکال داشت؛ اگر رهبر دستور طرح توقف افزایش قیمت بنزین را می‌دادند از همان روز اول رسانه‌های استکباری حاکمیت دو گانه در کشور را رقم می‌زدند، زیرا مجموعه سران سه قوه با نظر کارشناسی یک تصمیم گرفتند و حاکمیت نظام که ولایت فقیه است تصمیم دیگر.

وی افزود: ایراد دوم در این راهکار این است که اگر حضرت آقا طرح را متوقف می‌کردند بهانه‌ای به دست آنها می‌دادند و عنوان می‌کردند ما می‌خواستیم کار کنیم ولی نگذاشتند. سومین ایراد این راهکار هم این است که اگر این طرح متوقف می‌شد سنگ بنای نادرستی گذاشته می‌شد که بعدها و در هر دولت دیگری از رهبری خواسته می‌شد در این گونه موارد ورود و طرح‌ها را متوقف کنند.

موسوی فرد عنوان کرد: راهکار دیگر سکوت و عبور از حوادث بود که این راه نیز به صلاح کشور نبود زیرا بنا بود مجلس در قالب طرح دو فوریتی برای توقف این طرح اقدام کند که با این کار بین نمایندگان مجلس اختلاف ایجاد و آتش بیشتری بین سران سه قوه کشیده می‌شد.

امام جمعه اهواز ادامه داد: ایجاد هماهنگی بین سه قوه و تصمیمات راهبردی پیشگیرانه از اصلی ترین وظایف رهبری است که باید در زمان‌های حساس رهبر ورود کنند و تصمیم بگیرند. سومین راهکار در این زمینه همین راهکار بود که حضرت آقا با اصل طرح موافقت کردند و فرمودند جزئیات در تخصص من نیست. امت اسلامی باید از شرایطی که در طول تاریخ رخ داده عبرت بگیرند. مقام معظم رهبری به فکر سالم ماندن نظام مقدس جمهوری اسلامی هستند.

وی با اشاره به عدم اطاعت برخی از مردم و مسئولان از فرامین مقام معظم رهبری گفت: برای بیدار شدن امت اسلامی از خواب چقدر باید هزینه کرد.

موسوی‌فرد با اشاره به وارد شدن خسارتی به اموال عمومی تصریح کرد: این کارها نشان دهنده آن است که دشمن و آمریکا با این فشارها می‌خواهند بین مردم و نظام شکاف ایجاد کنند. اگر امنیت در کشور نباشد اقتصاد، نماز و امامت وجود نخواهد داشت. اگر تمام قدرت‌ها با هم جمع شوند تا تفرقه بین مردم و نظام جمهوری اسلامی بیندازند هرگز نخواهند توانست.

نماینده ولی‌فقیه در خوزستان با تاکید بر لزوم اجرای اقتصاد مقاومتی گفت: اقتصاد مقاومتی به معنای فعال شدن تولید داخلی و کارخانجات است. اگر اقتصاد مقاومتی اجرا می‌شد امروز چنین مشکلاتی نداشتیم.

وی بیان کرد: مقرر شده بود که در 5 تا 6 سال گذشته قیمت بنزین با شیب ملایم و سالانه 20 درصد افزایش یابد اما چرا مجلس در این زمینه اقدام نکرد؟

امام جمعه اهواز با اشاره به تحصیل برخی از فرزندان مسئولان در خارج از کشور گفت: برخی جوانان ما حقوق کمی دارند و برخی تنها یارانه دارند و تعدادی نیز یارانه هم ندارند. باید دستمزدهای نجومی تعدیل یابد که با این کار بسیاری از مشکلات حل خواهد شد. اگر حقوق نمایندگان مجلس مانند قشر ضعیف و در حد دو میلیون تومان باشد چه کسی می‌خواهند نماینده مجلس باشد.

وی با اشاره به عدم پرداخت حقوق برخی کارگران گفت: برخی از کارگران 4 تا 6 ماه حقوق نگرفتند این افراد چگونه می‌توانند صدای خود را به گوش مسئولان برسانند؟ فضای انجام این موضوع باید با برنامه‌ریزی ایجاد شود.

موسوی‌فرد بیان کرد: در پی افزایش قیمت بنزین برای ثابت ماندن نرخ کالاها باید نظارت مستقیم و دقیق انجام شود و مردم نیز همراهی کنند. از نیروهای مسلح،‌ بسیجیان و همه افرادی که دست اغتشاشگران را کوتاه کردند، تشکر می‌کنیم و می‌گوییم همچنان مطالبه مردم نظارت مستقیم بر بازار است.

امام جمعه اهواز با اشاره به راهپیمایی مردم اهواز در حمایت از امنیت و اقتدار کشور، آن را مشتی بر دهان آمریکا دانست و گفت: در این راهپیمایی بار دیگر حمایت خود را از رهبر اعلام خواهیم کرد.

انتهای پیام
captcha