ثبت‌نام ۲۱۰ سمنانی در آزمون سراسری قرآن و عترت
کد خبر: 3859093
تاریخ انتشار : ۰۳ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۳

ثبت‌نام ۲۱۰ سمنانی در آزمون سراسری قرآن و عترت

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ مسئول امور قرآن و عترت اداره‌کل ارشاد سمنان از قرار گرفتن این شهر میان ۱۰ استان برتر در ثبت‌نام داوطلبان آزمون سراسری قرآن و عترت خبر داد و گفت: ۲۱۰ سمنانی در این آزمون ثبت‌نام کرده‌اند.

ثبت‌نام 210 سمنانی در آزمون سراسری قرآن و عترت

به گزارش ایکنا از سمنان، به نقل از روابط عمومی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، مجتبی نورمحمدی، مسئول امور قرآن و عترت این اداره امروز 3 آذر  در نشست برگزاری آزمون قرآن و عترت با بیان اینکه تاکنون بیش از ۲۱۰ نفر از قشرهای مردم این استان در این آزمون ثبت‌نام کرده‌اند و در ردیف هشتم استان‌های کشور قرار دارد، گفت: مؤسسه جامعة‌القرآن سمنان نیز با ثبت‌نام از ۱۰۶ نفر تاکنون در ردیف ششم بین مؤسسه‌های قرآنی کشور قرار گرفته است.

وی ادامه داد: ثبت‌نام داوطلبان شرکت در هجدهمین آزمون سراسری قران و عترت از بیست و پنجم آبان آغاز شده که ثبت‌نام از داوطلبان حضور در این آزمون تا پانزدهم آذر از طریق سامانه www.quranedu.ir ادامه دارد.

نورمحمدی با بیان اینکه شرکت در این آزمون که در دو بخش کتبی و الکترونیکی انجام می‌شود محدودیت سنی ندارد و همه اعم از زن و مرد می‌توانند در آن شرکت کنند، اظهار کرد: آزمون قرآن و عترت در چهار گروه و ۱۶ رشته همزمان با سراسر کشور در هشت شهرستان استان نیز برگزار می‌شود.

‌مسئول امور قرآن و عترت اداره‌کل‌ ارشاد‌ استان افزود: کسانی که در رشته الکترونیکی و در بخش روخوانی قرآن شرکت می‌کنند می‌توانند همزمان با ثبت نام، آزمون خود را بگذرانند که آزمون الکترونیک سبک زندگی و سیره معصومین‌(ع) در روزهای ۲۵ و ۲۶ دی‌ماه و آزمون رشته‌های کتبی سوم بهمن امسال برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به منابع آزمون قرآن و عترت امسال، گفت: منابع آزمون رشته تفسیر سوره بقره براساس کتاب تفسیر نمونه است و قرآن کریم، نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه نیز منابع سایر رشته‌هاست.

مسئول امور قرآن و عترت اداره‌کل ارشاد استان با بیان اینکه به تمام کسانی که امتیاز بالای ۹۰ را در این آزمون کسب کنند لوح تقدیر اعطا می‌شود، گفت: به افرادی که حد نصاب ۷۰ به بالا در بخش کتبی و ۸۰ در بخش الکترونیک کسب کنند گواهینامه اعطا می‌شود و به برگزیدگان نیز جوایر نقدی تعلق می‌گیرد.

به گفته وی، سال گذشته در هفدهمین آزمون سراسری قرآن و عترت استان بیش از پنج هزار و ۷۰۰ نفر ثبت نام کردند.

انتهای پیام
captcha