فعالیت ۱۹۸ مرکز نیکوکاری محله در کرمان
کد خبر: 3859951
تاریخ انتشار : ۰۶ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۱

فعالیت ۱۹۸ مرکز نیکوکاری محله در کرمان

گروه اجتماعی ــ قائم‌مقام کمیته امداد کرمان از فعالیت ۱۹۸ مرکز نیکوکاری محله در این استان جهت خدمت‌رسانی به نیازمندان خبر داد.

به گزارش ایکنا از کرمان، سهراب روستایی، قائم‌مقام کمیته امداد استان، امروز چهارشنبه، 6 آذر در گفت‌وگو با خبرنگاران با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال ۹۸ تعداد مراکز نیکوکاری استان به ۳۱۶ مرکز افزایش پیدا می‌کند، گفت: هم‌اکنون ۱۹۸ مرکز نیکوکاری محله در استان کرمان برای خدمت‌رسانی به نیازمندان با کمیته امداد همکاری دارند.

وی افزود: ۱۲ هزار و ۸۲۱ نیکوکار و ۷۰۱ مجمع و تشکل از جمله مؤسسات خیریه، مراکز اجتماعی، تجاری و اقتصادی، هیئت‌های مذهبی، مساجد و انجمن اولیا و مربیان مدارس در سطح استان با مراکز نیکوکاری همکاری دارند.

روستایی با بیان اینکه چهار هزار و ۵۲۰ خانوار نیازمند از خدمات مراکز نیکوکاری بهره‌مند هستند، گفت: طی سال گذشته نیکوکاران ۲۶ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان به‌صورت نقد، کالا و خدمات مستقیم به نیازمندان استان کرمان از طریق مراکز نیکوکاری کمک کردند.

وی بیان کرد: این کمک‌ها در قالب سبد معیشتی، اکرام ایتام و محسنین، جهیزیه، زکات، درمان، مسکن، فرهنگی و تحصیلی، اشتغال و توانمندسازی همچون کاریابی و معرفی برای دریافت تسهیلات خودکفایی و تأمین لوازم ضروری زندگی بوده است.

قائم‌ مقام کمیته امداد استان به کارکردهای مراکز نیکوکاری محله اشاره کرد و گفت: واگذاری امور به مردم، شناسایی نیازمندان واقعی محله، شناسایی و جذب خیران محله، پیوند نیازهای محرومان محله با توانمندی‌های خیران محله، استفاده از حضور و تخصص مردم، احیای حقوق همسایگی، تقویت همبستگی‌های اجتماعی، مردمی شدن حمایت‌های اجتماعی، احیای فرهنگ انفاق، نیکوکاری و نوع‌دوستی، جمع‌آوری کمک‌های مردمی و توزیع آن بین نیازمندان و افزایش اعتماد عمومی از جمله فواید و کارکردهای مراکز نیکوکاری محله است.

انتهای پیام
captcha