تولید آثار هنری از خاطرات فرماندهان دوران دفاع مقدس
کد خبر: 3860839
تاریخ انتشار : ۱۱ آذر ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۰

تولید آثار هنری از خاطرات فرماندهان دوران دفاع مقدس

گروه اجتماعی- رئیس حوزه هنری استان اردبیل گفت: باید از خاطره‌های ارزشمند فرماندهان و رزمندگان دفاع مقدس آثار هنری در قالب‌های مختلف تهیه شود.

آثار هنری از خاطرات فرماندهان دوران دفاع مقدس تولید می‌شودبه گزارش ایکنا از اردبیل، امیر رجبی، رئیس حوزه هنری استان اردبیل، 10 آذرماه در بازدید ناخدا هوشنگ صمدی کلخوران، از فرماندهان اردبیلی جنگ تحمیلی از حوزه هنری استان اردبیل، اظهار کرد: شما و سایر فرماندهان و رزمندگان جنگ تحمیلی افتخار مردم ایران هستید و باید فداکاری‌های شما از طریق کتاب و فیلم به خوبی منتقل شود.

رجبی تاکید کرد: شما در این سال‌ها در معرفی و تبیین نقش ارتش و نیروی دریایی در جنگ ۸ ساله بسیار فعال و پیشتاز بوده‌اید  و باید این رشادت‌ها اطلاع‌رسانی شود.

رئیس حوزه هنری استان اردبیل افزود: جا دارد که از خاطره‌های ارزشمند شما و سایر فرماندهان و رزمندگان دفاع مقدس آثار هنری در قالب‌های مختلف تهیه شود.

ناخدا هوشنگ صمدی کلخوران، از فرماندهان اردبیلی جنگ تحمیلی گفت: کار اصلی را در دوران دفاع مقدس، مردم کردند، اگر پشتیبانی و حمایت مردم از رزمندگان اسلام نبود، به طور حتم ما در این جنگ شکست می‌خوردیم.

وی بیان کرد: مقررات ارتش در آن دوران اجازه نمی‌داد که از رشادت‌ها و ایثار ارتشیان فیلم یا عکس گرفته شود و برای همین امروزه می‌بینیم که اسناد زیادی از ارتش موجود نیست و این به ضرر ارتش و نیرو‌های اسلام است.

صمدی اضافه کرد: الان مهم‌ترین وظیفه ما و ارگان‌های فرهنگی و هنری این است که خاطرات و واقعیت‌های آن زمان را به درستی به جوانان و مردم انتقال دهیم تا بفهمند که چه کار‌های بزرگی انجام پذیرفته است.

ناخدا هوشنگ صمدی کلخوران متولد ۱۳۱۸ در روستای کلخوران اردبیل یکی از قهرمانان ملی ارتش جمهوری اسلامی ایران در دوران مقاومت ۳۴ روزه خرمشهر است؛ افسری که با فرماندهی او، تکاوران، نیرو‌های مردمی و سپاه پاسداران، ارتش تا بُن دندان مسلح عراق را هفته‏‌ها در خرمشهر زمین‏‌گیر کردند و نیرو‌های ایرانی ضربات و تلفات سنگینی بر تجهیزات و نفرات متجاوزان به آب و خاک ایران زمین وارد کردند.

انتهای پیام
captcha