جامعه اسلامی رنگ و بوی نماز به خود بگیرد
کد خبر: 3861200
تاریخ انتشار : ۱۱ آذر ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۱

جامعه اسلامی رنگ و بوی نماز به خود بگیرد

گروه فرهنگی ــ امام جمعه ابهر گفت: در جامعه اسلامی حرکت به سوی نماز باید محسوس باشد و به تبع آن جامعه اسلامی باید رنگ و بوی نماز به خود بگیرد.

جامعه اسلامی رنگ و بوی نماز به خود بگیردبه گزارش ایکنا از زنجان، حجت‌الاسلام جعفر رحیمی، امام جمعه ابهر، ظهر امروز، دوشنبه ۱۱ آذر ماه در جلسه هماهنگی پیش اجلاس نماز با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری که «مسئولان مومن در نظام اسلامی باید امکانات گسترده خود را در خدمت دعوت به نماز به کار گیرند»، گفت: برخی از مشکلات و معضلات اجتماعی بر اثر سبک شمردن موضوع نماز در جامعه شکل گرفته است که با پرداختن و ترویج نماز قسمت مهمی از این مشکلات برطرف خواهد شد.

وی با تاکید برلزوم استفاده از وسایل ارتباط جمعی در جهت تشویق جوانان به امر نماز، اظهار کرد: در جامعه اسلامی حرکت به سوی نماز باید محسوس باشد و به تبع آن جامعه اسلامی باید رنگ و بوی نماز به خود بگیرد.

وی نماز جماعت را از فضیلت‌هایی که در اسلام بسیار مورد تاکید است برشمرد و تصریح کرد: باید در همه مراکز عمومی ، مدارس، کارخانه‌ها و ادارات دولتی جایگاه مناسبی برای اقامه نماز مهیا شود.

در ادامه وجیه‌الله نوروزی، فرماندار شهرستان ابهر با بیان اهمیت نوع ارتباط دهی دانش‌آموزان با مساجد، گفت: تعیین شاخص و مشخص کردن هدف در امر نماز می‌تواند در جذب نوجوانان به شرکت در نماز جماعت در مساجد موثر باشد.

این مسئول با اشار به این‌که بخشی از اعتبارات فرهنگی نهادها باید در امر ترویج نماز هزینه شود، عنوان کرد: آسیب‌شناسی و یافتن علت‌های دوری از نماز در میان جوانان در تصمیم‌گیری‌های مسئولین موثر است.

انتهای پیام
captcha