برگزاری دوره «سطح 7 آموزش قرائت قرآن کریم» در یزد
کد خبر: 3861340
تاریخ انتشار : ۱۲ آذر ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۰
برای اولین‌بار در یزد؛

برگزاری دوره «سطح 7 آموزش قرائت قرآن کریم» در یزد

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ رئیس اداره امور قرآنی اداره‌کل تبلیغات اسلامی یزد از برگزاری دوره تخصصی «سطح 7 آموزش قرائت قرآن کریم» برای اولین‌بار در این استان خبر داد.

برگزاری دوره «سطح هفت آموزش قرائت قرآن کریم» در یزدحجت‌الاسلام علی محمد رضایی، رئیس اداره امور قرآنی اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان یزد در گفت‌وگو با ایکنا از یزد، اظهار کرد: هر ساله طبق دستورالعمل‌ها و آیین‌نامه‌های آموزش دارالقرآن کریم دوره‌های ویژه عمومی و تخصصی ویژه آموزش‌های قرآن برگزارمی‌شود.

رضایی گفت: آموزش قرائت قرآن در ۸سطح تقسیم بندی شده که سطوح اول جزء آموزش‌های عمومی و سطوح آخر آموزش تخصصی است و در این راستا سطوح عمومی رشته قرائت در ۴بخش انجام‌ می‌شود.

وی ادامه داد: سطح یک آموزش روخوانی و روان‌خوانی قرآن، سطح دوم تجوید مقدماتی، سطح سوم تجوید پیشرفته و سپس سطح چهار آموزش داده می‌شود و از سطح 5 تا 8 آموزش تخصصی قرائت است و سطح 5 و 6 این آموزش سال‌های قبل ویژه برادران در استان برگزارشده‌ است و امسال سطح 7 آن برای اولین بار در استان یزد برگزارخواهیم‌ کرد.

رضایی افزود: تعدادی از افراد که در این سطح از قرائت بوده‌اند، شناسایی‌ شده‌ و اطلاعیه برگزاری این دوره منتشر شده است لذا برادرانی که خود را در این سطح می‌بینند می‌توانند جهت شرکت در دوره سطح هفت ثبت‌نام کنند و پس از انجام ثبت‌نام افراد در آزمون ورودی شرکت کرده و پس از تعیین سطح در دوره سطح هفتم قرائت ویژه برادران شرکت‌ خواهندکرد.

رئیس اداره امور قرآنی اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان یزد با اشاره به اینکه این دوره توسط استاد علی‌اکبر کاظمی و استاد حسن مختاری تدریس خواهد شد گفت: سال گذشته قرائت سطح 5 قرآن ویژه خواهران برگزارشده بود که امسال همزمان با دوره ذکرشده قرائت تخصصی سطح 6 قرآن کریم ویژه خواهران با حضور سرکار خانم مدرسی‌زاده تشکیل خواهد شد.

وی گفت: از کسانی که خود را در این سطح می‌بیند دعوت می‌کنیم جهت ثبت‌نام به سازمان تبلیغات اسلامی قسمت دارالقرآن کریم سازمان، یا قسمت امور بانوان مراجعه نمایند و یا با شماره مستقیم ۳۷۲۵۲۶۸۲ تماس گرفته و در دوره ثبت‌نام کنند.

رضایی تصریح‌ کرد: پایان دوره آزمون‌هایی از افراد گرفته‌ خواهد شد و از طرف دارالقرآن‌کریم مرکز به قبول‌شدگان گواهی و مدرک این دوره اعطا می‌شود.

انتهای پیام
captcha