برگزاری مسابقات قرآن حوزه‌های علمیه مازندران در ساری
کد خبر: 3861489
تاریخ انتشار : ۱۲ آذر ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۷

برگزاری مسابقات قرآن حوزه‌های علمیه مازندران در ساری

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران از برگزاری نهمین دوره مسابقات قرآن و حدیث طلاب حوزه‌های علمیه مازندران، نیمه دوم آذرماه سال‌جاری در استان خبر داد.

برگزاری مسابقات قرآن حوزه علمیه مازندران در ساریحجت‌الاسلام جعفر طبرسی، معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران در گفت‌وگو با ایکنا از مازندران، اظهار کرد: نهمین دوره مسابقات قرآن و حدیث طلاب حوزه‌های علمیه نیمه دوم آذرماه، همزمان با سراسر کشور، در استان برگزار می‌شود.

وی افزود: ترویج و توسعه فضای انس با قرآن و حدیث در بین طلاب علوم دینی، تشویق طلاب به حفظ و فهم معارف قرآن و حدیث، شناسایی طلاب نخبه در زمینه مهارت‌ها و تخصص‌های قرآنی و حدیثی از اهداف برگزاری این دوره از مسابقات است.

طبرسی با بیان اینکه، نهمین دوره مسابقات قرآن و حدیث حوزه‌های علمیه در دو مرحله مقدماتی و نیمه نهایی برگزار می‌شود، تصریح کرد: مرحله مقدماتی این دوره از مسابقات در دو بخش رشته‌های شفاهی و کتبی است.

وی افزود: منتخبان مرحله نهایی هشتمین دوره مسابقات قرآن و حدیث حوزه‌های علمیه و همچنین منتخبان مسابقات کشوری سازمان اوقاف و امورخیریه در رشته‌های حفظ کل و قرائت تحقیق و ترتیل از حضور در مرحله استانی در این دوره از مسابقات معاف بوده و به طور مستقیم به مرحله نیمه نهایی راه خواهند یافت.

معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران با بیان اینکه، رشته‌های شفاهی این دوره از مسابقات شامل؛ حفظ، قرائت، خطابه و دعاخوانی است، گفت: رشته معارف حدیث، حفظ جزء سی و سور منتخب، حفظ و معارف موضوعی و تفسیر از رشته‌های کتبی این دوره از مسابقات است.
وی افزود: تا کنون ۱۱۴ نفر برای شرکت در این مسابقات نام‌نویسی کردند.

انتهای پیام
captcha