تعامل دستگاه‌های استانی در برپایی جشنواره ملی قرآن دانشجویان
کد خبر: 3861568
تاریخ انتشار : ۱۴ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۲
کاوه‌پیشقدم تأکید کرد:

تعامل دستگاه‌های استانی در برپایی جشنواره ملی قرآن دانشجویان

گروه مسابقات ــ رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس ضمن تشکر از همکاری نهادها در برگزاری این دوره جشنواره، گفت: دستگاه‌های استانی برای برپایی هرچه بهتر و با کیفیت‌تر سی و چهارمین جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان سراسر کشور تعامل داشته‌اند.

محمدکاظم کاوه‌پیشقدم، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس و واحد شیراز، در گفت‌وگو با خبرنگار اعزامی ایکنا به شیراز، درباره میزبانی این دوره از مسابقات، گفت: هدف از برگزاری این‌گونه جشنواره‌ها، گسترش رنگ خدا در سطح جامعه است. رنگ خدا یعنی دل پاک و قلب سلیم، همانطور که خداوند فرموده است: «یَوْمَ لَا یَنفَعُ مَالٌ وَلَا بَنُونَ إِلَّا مَنْ أَتَى اللَّهَ بِقَلْبٍ سَلِیمٍ».

وی ادامه داد: این مسابقات در مرحله مقدماتی با حضور حدود 200 هزار دانشجو در سراسر کشور برگزار شد. در مراسم افتتاحیه مرحله نهایی که 12 آذر برگزار شد از برگزیدگان بخش معارفی، هنری و ادبی تجلیل به عمل آمد. حدود 400 نفر از برگزیدگان مرحله مقدماتی و دانشگاهی به بخش آوایی این دوره از رقابت‌ها راه پیدا کردند که طی دو روز(12 تا 13 آذر) با هم در رشته‌های قرائت تحقیق، قرائت ترتیل، حفظ کل و حفظ اجزاء 20، 10 و 5، دعا و مناجات‌خوانی، اذان و تواشیح و همخوانی قرآن به رقابت پرداختند.

کاوه‌پیشقدم بیان کرد: علاوه بر همکاران سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی، بسیاری از همکاران دانشگاه آزاد اسلامی واحد شیراز بیش از چند ماه درگیر برگزاری هرچه بهتر این جشنواره هستند و با ارگان‌ها و دستگاه‌های قرآنی استان چون اداره کل اوقاف و امور خیریه استان، امام جمعه محترم، دانشگاه‌های فارس، اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و همچنین آموزش و پرورش ارتباط و تعامل داشته‌اند و از تجربیات و همکاری و حمایت‌های آنها بهره‌مند شدند.

وی درباره اعتبارات این جشنواره اظهار کرد: معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی اعتبار اصلی این جشنواره را اعطا کرد، اما هزینه‌های جاری برگزاری از واحد شیراز این دانشگاه تأمین شد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس درباره تعامل دیگر دستگاه‌ها در برگزاری این جشنواره بیان کرد: قریب به اتفاق دستگاه‌ها تعامل داشتند و جشنواره را مورد حمایت قرار دادند. همچنین استقبال مسئولان استانی نیز خوب بود به طوری که در آیین افتتاحیه شاهد حضور مدعوین از استاندار تا نماینده ولی فقیه در استان بودیم.

یادآور می‌شود، سی و چهارمین دوره جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی شیراز از 12 تا 14 آذرماه برگزار شد.

همچنین آقایان برگزیده رشته‌های قرائت تحقیق و حفظ کل به هفتمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن دانشجویان مسلمان که از سوی سازمان قرآنی دانشگاهیان وابسته به جهاددانشگاهی هر دو سال یکبار برگزار می شود، راه پیدا می کنند.

انتهای پیام
captcha