آماده‌سازی جامعه برای ظهور؛ وظیفه مهم امام حسن عسکری(ع)
کد خبر: 3861871
تاریخ انتشار : ۱۴ آذر ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۳

آماده‌سازی جامعه برای ظهور؛ وظیفه مهم امام حسن عسکری(ع)

گروه فرهنگی _ مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان‌غربی گفت: یکی از وظایف مهم امام حسن عسکری(ع) آماده ساختن جامعه برای دوران ظهور بود.

آماده‌سازی جامعه برای ظهور وظیفه مهم امام حسن عسگری(ع) بود

حجت‌الاسلام محمد داداش‌زاده، مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان‌غربی، در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان‌غربی، با اشاره به فرا رسیدن سالروز ولادت امام حسن عسگری(ع) افزود: این امام بزرگوار در آن دوران خفقان حکومت عباسی اما همچنان به فعالیت‌های سیاسی و اجتماعی خویش در راستای مقابله با افکار ضد اسلامی حاکمان ادامه می‌دادند.

وی با بیان اینکه بیشتر عمر گرانبهای ایشان در زندان سپری شد، ادامه داد: یکی از وظایف مهم امام حسن عسگری(ع) آماده ساختن جامعه برای دوران ظهور بود که در این ارتباط نیز ایشان سعی کردند از طریق نامه‌نگاری با شیعیان ارتباط برقرار کرده تا بدین ترتیب معارف شیعی-اسلامی و ویژگی‌ها امام غایب را به آنها برسانند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه امام حسن عسگری(ع) به مدت ۶ سال امامت کردند، خاطرنشان کرد: اما ایشان در این مدت کوتاه امامت آثار مهمی از تفسیر و احکام قرآن از خود به یادگار گذاشته‌ و شاگردان بسیاری نیز تربیت کرده‌اند.

به گزارش ایکنا آذربایجان‌غربی، نام پدر امام حسن عسگری(ع)، امام هادی(ع) بوده و مادر ایشان حدیثه نام دارند، ایشان یازدهمین امام شیعیان بوده که در سن ۲۸ سالگی به شهادت رسیدند و فرزند ایشان حضرت مهدی(عج)، دوازدهمین امام شیعیان است که در غیبت به سر می‌برند.

انتهای پیام
captcha