برگزاری کارگاه آموزشی «شاهین فرهنگ» در سازمان اوقاف/ 6 قانون پیشرفت
کد خبر: 3861873
تاریخ انتشار : ۱۴ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۵

برگزاری کارگاه آموزشی «شاهین فرهنگ» در سازمان اوقاف/ 6 قانون پیشرفت

گروه جامعه ــ کارگاه آموزش «کاهش آسیب‌های خانواده/ طراحی آینده، تغییر در نوع نگاه» به همت امور بانوان و با همکاری معاونت توسعه سازمان اوقاف و امور خیریه 13 آذرماه در سالن جلسات این سازمان برگزار شد.

به گزارش ایکنا؛ کارگاه آموزش «کاهش آسیب‌های خانواده/ طراحی آینده، تغییر در نوع نگاه» با سخنرانی شاهین فرهنگ، دارنده مدرک دكترای روانشناسی تربیتی از دانشگاه هاروارد آمریكا و فعال‎ترین مدرس مهارت‌های زندگی و موفقیت در جهان با بیش از ۱۲هزار ساعت سخنرانی، به همت امور بانوان و با همکاری معاونت توسعه سازمان اوقاف و امور خیریه، 13 آذرماه در سالن جلسات این سازمان برگزار شد.

شاهین فرهنگ، مدرس بنام علم موفقیت در ایران در ابتدای سخنان خود در این کارگاه آموزشی از انگیزه خود برای قدم نهادن در این عرصه و برپایی کلاس‌ها و کارگاه‌های آموزش خانواده گفت: پس از دوران جنگ تحمیلی، وقتی كه از جبهه آمدیم و آن مدینه فاضله‌ای كه در جبهه بود و بعد از جبهه دیگر دیده نمی‌شد، انگیزه‌ای در من ایجاد شد که به نحوی حال آدم‌ها را خوب كنم تا دوباره دور هم جمع شوند، راه‌های مختلفی را برایش امتحان كردم در نهایت به این نتیجه رسیدم که بهترین راه، برگزاری کلاس‌ها و کارگاه های آموزشی با بهره‌مندی از علم روانشناسی ویژه خانواده‌هاست.

وی طی سخنانی در این مراسم ضمن تأکید بر لزوم حذف قانون‌های خودساخته ذهنی غلط توسط انسان‌ها اظهار کرد: همه ما انسان‌ها دوست داریم در زندگی موفق باشیم. همه ما دوست داریم به ثروت، شادی و شهرت دست پیدا کنیم و در جامعه از جایگاه اجتماعی مناسبی برخوردار باشیم. اما از آنجا که بسیاری از عوامل تأثیرگذار در موفقیت را نمی‌شناسیم، نمی‌توانیم مسیر موفقیت و شادکامی را به درستی بپیماییم و به سرمنزل مقصود برسیم.

فرهنگ به شش قانون بسیار مهم اشاره کرد که نقش پررنگی در رشد و پیشرفت انسان ایفا می‌کند و بیان کرد: قانون اول این است که برای خودمان، قوانین غلط و دست و پاگیر نگذاریم، البته نه به این معنی که قانون‌شکن یا قانون‌گریز باشیم، زیرا در نقطه مقابل باورهای بازدارنده، باورهای سازنده قرار دارند که می‌توانند زندگی ما را زیبا و دلنشین کنند. همچنین باید یاد بگیریم که درباره هر چیزی نظر ندهیم.

وی به قانون دوم اشاره کرد و افزود: قانون دوم می‌گوید، هیچ نقطه‌ای، نقطه پایان نیست، به عنوان مثال آنها که طلاق می‌گیرند و یا می‌خواهند خودکشی کنند فکر می‌کنند به نقطه پایان رسیده‌اند، در حالیکه نقطه پایان و مشکل در زندگی معنا ندارد، بلکه مسائلی در زندگی پیش می‌آید که باید راه حل آنها را پیدا کنیم. در اصل موفقیت همه انسان‌ها و سازمان‌های پیشرو این است که کادرشکن و هنجارشکن نیستند.

مدرس بنام علم موفقیت، وجود راه حل را به عنوان قانون سوم معرفی کرد و گفت: قانون چهارم معتقد است که یک راه اشتباه را نباید چندبار تکرار کرد، البته باید انعطاف‌پذیر بود و نباید مسیر رسیدن به خواسته خود را تغییر داد درواقع لازم است بجای دست کشیدن از آرمان‌ها مسیر جدید برای رسیدن به آنها انتخاب کرد.

وی با بیان اینکه خردسالان و جهان هستی، دو معلم بزرگ موفقیت هستند، اظهار کرد: قانون پنجم به ما می‌گوید که در زندگی باید از خردسالان یاد بگیریم، زیرا کل زندگی یک بازیست و باید همانند کودکان باشیم که می‌سازند و خراب می‌کنند و هردو را یک بازی می‌پندارند. در اصل دنیا یک بازیست و خوش به حال آنها که بازیگران خوبی هستند و قانون ششم معتقد است، گاهی ساده‌ترین راه، بهترین راه است.

فرهنگ در بخش دوم سخنرانی خود با اشاره به راهکارهای زندگی هدفمند یا طراحی آینده، عنوان کرد: باید یاد بگیریم چگونه در صف بایستیم و یکی‌یکی جلو برویم تا نفر اول شویم و باید یاد بگیریم در زندگی هدف داشته باشیم، متأسفانه یکی از اشکالات ما این است که خوب می‌دانیم چه چیز را نمی‌خواهیم، اما نمی‌دانیم چه می‌خواهیم. دانشمندان طی تحقیقات انجام شده به این نتیجه رسیده‌اند که 97 درصد مردم دنیا بی‌هدف‌اند.

وی افزود: ما در زندگی سه چیز را باید مد نظر قرار دهیم که شامل مقصد، آرزو و هدف است. مقصد به خودی خود دست یافتنی نیست، وقتی زمینه‌ها را تعیین نمی‌کنیم، مقصد تبدیل به آرزو می‌شود و آرزو یعنی رؤیای دور و دراز که دست‌نیافتنی است، اما همین آرزوهای دست نیافتنی اگر هدفمند شوند، دست یافتنی می‌شوند، زیرا هدف، خواسته‌ای دقیق و روشن است که به محض اعلام و بارها پس از آن ذهن ما را درگیر می‌کند تا احتمال رسیدن به خواسته بیشتر شود. ضرب‌المثلی است که می‌گوید: آدم‌های موفق به خواسته‌ها تمرکز کرده و آدم‌های ناموفق به نداشته‌ها فکر می‌کنند.

مدرس مهارت‌های زندگی و موفقیت با اشاره به حدیثی از حضرت علی(ع) که می‌فرماید: «برای آنچه دارید شاکر و برای آنچه می‌خواهید داشته باشید، تلاش کنید»، گفت: انسان به هرچه راضی باشد در همان متوقف می‌شود، رضایت و شکر باید در کنار درخواست بعدی باشد، در زندگی باید خواسته‌های بزرگ داشته باشیم تا یافته‌های بزرگ حاصل شود.

وی تصریح کرد: دو گروه از آدم‌ها در تعیین هدف اشتباه می‌کنند، گروه اول دنیاطلبان و گروه دوم، دنیاگریزان هستند. درواقع اهداف باید معنوی و مادی باشند یعنی مربوط به خود و دیگران باشند. آنچه مسلم است آدم‌های موفق بیشتر از آدم‌های ناموفق شکست می‌خورند، ناموفق‌ها زمین‌گیر می‌شوند اما آدم‌های موفق هیچ وقت تسلیم نمی‌شوند. زندگی در اصل یک دوراهی است که یا باید موفق باشی یا تسلیم، آدم‌های موفق هیچ‌وقت تسلیم نمی‌شوند و آنها که تسلیم می‌شوند، موفق نمی‌شوند.

یادآور می‌شود این کارگاه‌های آموزشی طی چند مرحله برگزار می‌شود و به شرکت‌کنندگان در این کارگاه‌ها از سوی سازمان اوقاف و امور خیریه گواهینامه شرکت در دوره اعطا می‌شود.

انتهای پیام
captcha