مخالفت معترضان لبنانی با دولت «تکنوسیاسی» و تأکید بر دولت «تکنوکرات»
کد خبر: 3861986
تاریخ انتشار : ۱۴ آذر ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۴

مخالفت معترضان لبنانی با دولت «تکنوسیاسی» و تأکید بر دولت «تکنوکرات»

دیگر رسانه‌ها ــ معترضان لبنانی اعلام کرده‌اند، دولتی متشکل از سیاستمداران و چهره‌های متخصص را قبول ندارند و باید دولت تکنوکرات صرف تشکیل شود.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از فارس، پس از گذشت حدود ۵۰ روز از آغاز تظاهرات در لبنان بالاخره توافق اولیه بر سر تشکیل دولتی «تکنو-سیاسی» حاصل شد و «میشل عون» رئیس‌جمهور اعلام کرد، دوشنبه هفته آینده (۱۸ آذر) پارلمان جهت انجام رایزنی‌های لازم برای انتخاب نخست‌وزیر تشکیل جلسه می‌شود .

پس از انتشار اخبار، معترضان لبنانی با شکل دولت پیشنهادی مخالفت و اعلام کردند، باید دولت انتقالی متشکل از چهره‌های تکنوکرات (فن سالار) و بدون حضور چهره‌های سیاسی تشکیل شود.

بر اساس گزارش شبکه الجزیره، آنها در اعتراض دیشب (چهارشنبه شب) بسیاری از مسیرها را بستند اما نیروهای امنیتی لبنان تا صبح امروز این مسیرها را بازگشایی کردند.

گروه موسوم به « ثورة ۱۷ تشرین » در بیانیه‌ای از قصد خود برای بستن مسیرها ، بانک‌ها، مدارس، شهرداری‌ها و شرکت‌های ارتباطی خبر داد و اعلام کرد: عصیان مدنی(اعتراض) تا برآورده شدن تمام مطالبات، کنار زدن میشل عون و تشکیل دولت تکنوکرات ادامه خواهد داشت.

از سوی دیگر جمعیت مدنی موسوم به «لحقی» در واکنش به بیانیه هشدارآمیز امنیت لبنان درباره بستن مسیرها، از نیروهای امنیت داخلی لبنان خواست براساس قانون رفتار و معترضان را سرکوب نکند.

اعتراضات لبنان در ۲۵ مهر در اعتراض به مسایل اقتصادی آغاز شد اما کم کم مطالبات تغییر کرد و معترضان خواستار کنار رفتن تمام سران فعلی شدند.

نامزدی که در حال حاضر شانس وی برای نخست‌وزیری پررنگ‌تر به نظر می‌رسد «سمیر الخطیب» از تاجران سرشناس لبنانی و نزدیک به «سعد الحریری» است.

انتهای پیام
captcha