برگزاری طرح ملی دانشجو متدبر قرآن با شرکت ۵۰۰ دانشجو در سراسر کشور
کد خبر: 3862118
تاریخ انتشار : ۱۶ آذر ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۳

برگزاری طرح ملی دانشجو متدبر قرآن با شرکت ۵۰۰ دانشجو در سراسر کشور

گروه فعالیت‌های قرآنی _ گروه فعالیت‌های قرآنی _ رئیس مرکز فعالیت‌های قرآنی جهاد دانشگاهی گفت: در حال حاضر دوره‌های مختلف استانی و دانشگاهی این رشته با شرکت ۵۰۰ دانشجو در سراسر کشور در حال برگزاری است که پذیرفته‌شدگان مرحله اول تا سوم به مرحله نهایی که در مرداد و شهریور برگزار می‌شود، راه خواهند یافت.

برگزاری طرح ملی دانشجو متدبر قرآن با شرکت ۵۰۰ دانشجو در سراسر کشور

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری سومین دوره طرح سراسری دانشجومتدبر قرآن کریم ویژه دانشجویان روز گذشته ۱۵ آذر ماه در پردیس شهید باهنر شهرکرد دانشگاه فرهنگیان چهارمحال‌وبختیاری با حضور جمعی از دانشجویان، رئیس مرکز فعالیت‌های قرآنی جهاد دانشگاهی، رئیس جهاد دانشگاهی چهارمحال‌وبختیاری و رئیس دانشگاه فرهنگیان استان افتتاح شد.

زهرا نقی‌زاده، رئیس مرکز فعالیت‌های قرآنی جهاد دانشگاهی در این آئین با اشاره به فعالیت‌های قرآنی جهاددانشگاهی، بیان کرد: جهاد دانشگاهی بعد از انقلابی که بعد از تعطیلی در دانشگاه‌ها ایجاد شد، به وجود آمد، این مرکز فعالیت‌های قرآنی بسیاری را انجام داده است که برگزاری ۲۵ دوره جشنواره ملی قرآن ویژه دانشجویان از سال ۶۴ تا سال ۸۵ در دانشگاه‌ها به همت از اولین کار های قرآنی جهاد دانشگاهی بوده است.

وی ادامه داد: از سال ۸۵ به بعد در شورای هماهنگی فعالیت‌های قرآنی دانشگاهیان با توجه به تجربه جهاد دانشگاهی در برگزاری مسابقات، مسئولیت برگزاری مسابقات بین‌المللی دانشجویان مسلمان نیز بر عهده این مرکز قرار گرفت و مسئولیت برگزاری این جشنواره‌های ملی را دانشگاه‌ها به صورت ادواری بر عهده می‌گیرند و هر ساله این برنامه قرآنی در یکی از دانشگاه‌های کشور برگزار می‌شود.

نقی‌زاده با بیان اینکه سازمان قرآن دانشگاهیان کشور هشت مرکز قرآنی دارد، ادامه داد: مرکز رشد و هنر فناوری قرآن کریم، آموزش فنی و تخصصی رشته‌های علوم قرآنی، مرکز مشاوره سبک زندگی اسلامی، مرکز مطالعات میان رشته‌ای قرآن کریم، استودیو صوتی تصویری مبین، خبرگزاری بین المللی قرآن ایکنا و مرکز دانشجو معلم قرآن کریم از جمله بخش‌های مختلف سازمان قرآنی دانشگاهیان کشور است.

رئیس مرکز فعالیت‌های علوم قرآنی جهاد دانشگاهی تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های برنامه‌های قرآنی استفاده از خود دانشجویان و راه‌اندازی کسب و کار برای آن‌ها است، لذا مرکز دانشجو معلم قرآن کریم راه‌اندازی شد و دانشجویان در رشته‌های قرآنی با هر استعدادی وارد این مرکز می‌شوند و سه مرحله دانش افزایی، مهارت افزایی و اشتغال زایی را می‌گذرانند که این طرح مهم‌ترین برنامه مرکز رشد است.

وی ادامه داد: در سال‌های قبل، دانشجویان دوره تدبر در قرآن کریم باید دوره‌هایی از قبیل تربیت دانشجو معلم، روخوانی قرآن، روانخوانی و روخوانی و تجوید را نیز می گذراندند تا به مرحله تدبر در قرآن برسند که این مرحله دارای چند بخش است اما اکنون این شرط برداشته شده و گذراندن دوره تدبر در قرآن کریم بدون دوره‌های قبل، امکان پذیر است.

نقی‌زاده اظهار کرد: دوره تدبر در قرآن کریم چهار ترم دارد که ترم اول تا سوم شامل مرحله دانش‌افزایی و به صورت حضوری است و ترم‌های دوم و سوم به صورت مجازی و آنلاین برگزار می‌شود، بعد از گذراندن این مراحل و موفقیت در امتحان پایانی، ترم چهارم به صورت ملی برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: در حال حاضر دوره‌های مختلف استانی و دانشگاهی این رشته با شرکت ۵۰۰ دانشجو در سراسر کشور در حال برگزاری است و پذیرفته‌شدگان مرحله اول تا سوم به مرحله نهایی که در مرداد و شهریور ماه در مشهد مقدس برگزار می‌شود، راه خواهند یافت.

رئیس مرکز فعالیت های علوم قرآنی جهاد دانشگاهی افزود: چهارمین دوره ترم مهارت افزایی است که بعد از آن دانشجویان از اول مهرماه در دانشگاه و خوابگاه‌ها به تدریس تدبر در قرآن می‌پردازند.

نقی‌زاده در پایان هدف از برگزاری این دوره را تبدیل دانشجویان به معلمان تدبر در خوابگاه و دانشگاه‌ها دانست و بیان کرد: این هدف بسیار بزرگ است زیرا نهضت قرآن‌آموزی دانشجو به دانشجو در کل کشور راه اندازی شده است و با حضور شما دانشجویان ادامه پیدا می‌کند.

انتهای پیام
captcha