استقبال از موضع ضدصهیونیستی پادشاه مراکش
کد خبر: 3862209
تاریخ انتشار : ۱۶ آذر ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۵

استقبال از موضع ضدصهیونیستی پادشاه مراکش

گروه بین‌الملل ــ دیدبان مبارزه با عادی‌سازی روابط با اسرائیل در مراکش، اقدام اخیر پادشاه این کشور در نپذیرفتن نتانیاهو را تحسین‌برانگیز خواند و گفت: مقامات کشورمان باید هرگونه عادی‌سازی روابط با صهیونیست‌ها را جرم اعلام کنند.

ادیت شده؛ استقبال از موضع ضدصهیونیستی پادشاه مراکش

به گزارش ایکنا؛ به نقل از خبرگزاری فلسطینی صفا، دیدبان مبارزه با عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی در مراکش، امتناع پادشاه این کشور از استقبال بنیامین نتانیاهو را که قرار بود به همراه مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا، به مراکش سفر کند تحسین‌برانگیز توصیف کرد.

«عزیز هناوی»، رئیس دیدبان مراکش، برای مبارزه با عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی، با اشاره به امتناع کشورش از پذیرفتن نتانیاهو، گفت: در صورت صحت، این اقدام افتخارآمیزی برای دولتمان و مطابق با ارزش‌ها و خواسته‌های مردم مراکش است.

هناوی افزود: استقبال از نتانیاهو نوعی باج‌خواهی دولت آمریکا از مراکش بود که هدف آمریکا از این اقدام خروج نتانیاهو از بحران داخلی است. مقامات کشورمان باید هرگونه عادی‌سازی روابط با صهیونیست‌ها را جرم اعلام کنند.

وی تأکید کرد: اگر سفر نتانیاهو به مراکش مورد پذیرش قرار می‌گرفت، یک جنایت علیه مردم مراکش و یک اهانت به دولت این کشور به وقوع می‌پیوست.

رسانه‌های عبری روز جمعه پانزدهم آذرماه، گزارش دادند که نتانیاهو قصد داشت، روز پنجشنبه، چهاردهم آذرماه همراه با مایک پمپئو، وزیر امورخارجه آمریکا به مراکش سفر کند که با مخالفت محمد ششم، پادشاه مراکش مواجه شد. پادشاه مراکش پس از آنکه متوجه شد هدف مایک پمپئو، از دیدار با وی تحکیم روابط رباط با تل آویو است، دیدار با پمپئو را نیز لغو کرد.

برخی رسانه‌ها از جمله روزنامه «الشرق الاوسط» مستقر در لندن گزارش داد که لغو دیدار با پمپئو از سوی پادشاه مراکش به دلیل فشار واشنگتن برای پذیرش عادی‌سازی با رژیم صهیونیستی صورت گرفت.

انتهای پیام
captcha