آغاز «فرجام» با گروه تئاتر بچه‌های مسجد زنجان
کد خبر: 3862636
تاریخ انتشار : ۱۷ آذر ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۱

آغاز «فرجام» با گروه تئاتر بچه‌های مسجد زنجان

گروه فرهنگی ــ گروه تئاتر بچه‌های مسجد با نمایشنامه «فرجام» به تولید محتوا در راستای ارائه مضامین دینی و مذهبی به جامعه پرداخته است.

آغاز «فرجام» با گروه تئاتر بچه‌های مسجد زنجانبه گزارش ایکنا از زنجان، گروه تئاتر بچه‌های مسجد با همکاری نهادهایی همچون حوزه هنری و کانون فرهنگی و هنری مساجد فعالیت خود را در راستای استفاده از ظرفیت‌های دینی و مذهبی برای تقویت حوزه‌های اجتماعی و فرهنگی انجام می‌دهد.

گروه هنری تئاتر بچه‌های مسجد «آقا میرزا احمد» واقع در دباغ‌ها، نمایشنامه «فرجام» را روزهای یکشنبه و سه‌شنبه، بعد از نماز مغرب و عشاء در مسجد تمرین می‌کنند.

نمایشنامه «فرجام» نوشته محمدباقر نباتی‌مقدم است و گروه سنی نوجوانان و جوانان تئاتر بچه‌های مسجد «آقا میرزا احمد» با سرپرستی و آموزش‌های مربی تئاتر؛ یعقوب حسنی، با پشتکار و علاقه در حال تمرین این نمایشنامه برای اجرا در برنامه‌ها و مناسبت‌های مختلف در استان هستند.

این نمایشنامه دارای مضامین دینی و مذهبی است و داستان مردی را روایت می‌کند که واقعه عظیم عاشورا را به‌صورت شاهد زنده برای مردمان این زمان بازگو می‌کند.

گفتنی است؛ این گروه تئاتر در سال 97، اجرای نمایش «شبی که دلی شکست» به نویسندگی محمدباقر نباتی‌مقدم و کارگردانی یعقوب حسنی را در کارنامه هنری خود ثبت کرده‌اند.

یادآوری می‌شود که دفتر تئاتر مردمی بچه‌های مسجد زنجان، فعالیت خود را از سال 95 با رونمایی از 10 عنوان نمایشنامه و افتتاح دفتر با گروه‌های سنی نوجوانان و جوانان، در مساجد مختلف سطح شهر آغاز کرده است تا به مدد این طرح آموزشی و هنری در جهت پرورش و حمایت از نوجوانان و جوانان مستعد و علاقمند به هنرهای نمایشی و تولید آثار ارزشمندِ متکی بر فرهنگ اسلامی و منطبق با نیازهای روز جامعه قدمی برداشته شود.

انتهای پیام
captcha