ایران تاابد به احترام شهدا خواهد ایستاد
کد خبر: 3863189
تاریخ انتشار : ۱۹ آذر ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۸
چکناواریان:

ایران تاابد به احترام شهدا خواهد ایستاد

گروه هنر ــ لوریس چکناواریان آهنگساز برجسته درباره مراسم پاسداشت شهدای هنرمند که با عنوان شاهدان عینی برگزار می‌شود گفت: برگزاری پاسداشت و تجلیل از شهدای هنرمند کار بسیار بزرگ و ستوده‌ای است، زیرا شهدا فارغ از هر دین و مذهب و ملیت و حرفه و پیشه‌ای برای ما مقدس هستند و در نظرملت ایران جایگاه بسیار والا و بزرگی دارند.

به گزارش ایکنا به نقل از سازمان بسیج هنرمندان کشور، لوریس چکناواریان، رهبرارکسترهمچنین افزود: نه تنها شهدا بلکه خانواده‌های معظم و شریف آن‌ها نیز دارای ارج و قرب مثال زدنی هستند زیرا عزیزانشان را برای همیشه در راه مام وطن و میهن هدیه کرده اند و باید به این بزرگواران ادای احترام ویژه‌ای داشت.

وی افزود: بنده به عنوان یک هنرمند در عرصه موسیقی ۱۶ سال از عمرم را صرف خلق سمفونی دفاع مقدس کرددم که امیدوارم ادای دینی با آوا‌ها و نت‌های موسیقی و به زبان فاخر هنر برای شهدای سرزمینم باشد.

این نویسنده همچنین تصریح کرد: وظیفه همه اقشار جامعه بزرگ هنرمندان ایران در قبال شهدا این است که در هررشته هنری اعم از گرافیک، سینما، تاتر، ادبیات، شعر، موسیقی، نام و یادی از این سرافرازان بشود تا در تاریخ این مرزوبوم و به یادگار برای نسل‌های آتی باقی بماند. به نظرم ایران و ایرانی تا ابد به احترام شهدا خواهد ایستاد و ارج و قرب این موجودات آسمانی همیشه زنده است.

مرکز بسیج وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با مشارکت سازمان بسیج هنرمندان کشور مراسم پاسداشت شهدای هنرمند کشور را برگزار می‌کنند. دراین برنامه قرار است از شهدای هنرمند رشته‌های مختلف هنری از جمله سینما، هنر‌های نمایشی، موسیقی و سرود، هنر‌های تجسمی، عکاسی، ادبیات، خوشنویسی، و شعر تجلیل و تکریم به عمل آورده شود.
 مراسم شاهدان شیدایی روز شنبه 23 آذرماه ازساعت ۱۷:۳۰ در تالار اندیشه حوزه هنری برگزار خواهد شد.
انتهای پیام
captcha