تئاتر کُردی؛ روزنه‌ای برای ترویج سبک زندگی مبتنی بر ارزش‌ها
کد خبر: 3863324
تاریخ انتشار : ۲۰ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۵
وزیر ارشاد در پیامی به جشنواره تئاتر کوردی بیان کرد:

تئاتر کُردی؛ روزنه‌ای برای ترویج سبک زندگی مبتنی بر ارزش‌ها

گروه فرهنگی ــ وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پیامی به شانزدهمین جشنواره تئاتر کوردی سقز، گفت: تئاتر کردی با استفاده از نمادها و نشانه‌های قومی و مذهبی مناطق کردنشین می‌تواند روزنه‌ای برای ترویج سبک زندگی مبتنی بر ارزش‌ها و فضایل اخلاقی در جامعه باشد.

به گزارش ایکنا از کردستان، سیدعباس صالحی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پی آغاز به کار شانزدهمین جشنواره تئاتر کوردی سقز پیامی صادر کرد که در متن این پیام آمده است:

«ماهیت هنر در طول تاریخ، روشنگری و آگاهی‌بخشی جامعه و مردمان سرزمینش بوده است و هنر تئاتر با ترکیبی زنده از سایر هنرها از جمله ادبیات، موسیقی، معماری، نقاشی و ... نقشی اثرگذار در مواجهه با مسائل و مشکلات جوامع دارد.

زبان هنر که با ریشه‌های خود پیوند داشته باشد، بهترین زبان برای ترویج ارزش‌های ناب انسانی است و سرزمین هنر و فرهنگ کردستان در زمره ریشه‌های فرهنگی ایران زمین و از دیرباز مهد مشاهیر و نامداران بوده است.

تئاتر کُردی با استفاده از نمادها و نشانه‌های قومی و مذهبی مناطق کردنشین می‌تواند روزنه‌ای برای ترویج سبک زندگی مبتنی بر ارزش‌ها و فضایل اخلاقی در جامعه باشد، ارزش‌هایی چون صلح، انسانیت، همگرایی و اخلاق در لوای معنویت که ادبیات غنی کهن‌ترین قوم ایرانی همواره بر آن اهتمام داشته و دارد.

اکنون که به همت و تلاش اصحاب فرهنگ و هنر کردستان به ویژه خانواده بزرگ تئاتر در کردستان و شهر سقز، شانزدهمین دوره جشنواره تئاتر کردی با شور و شکوهی مثال‌زدنی برگزار می‌شود، امیدواریم در بستر این رویداد مهم هنری شاهد بازیابی استعدادهای خلاق هنری در آن سامان باشیم تا به زبان فاخر هنری بیانگر دلسوزانه و متعهدانه دغدغه های مردمان سخت‌کوش و فرهنگ‌مدار آن دیار شوند.

از تمام دست‌اندرکاران برگزاری این جشنواره در استان کردستان صمیمانه قدردانی کرد و توفیقات روزافزون شما عزیزان را از پروردگار متعال خواهانم».

19 آذرماه
سیدعباس صالحی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی

انتهای پیام
captcha