فعال‌سازی رمز پویا گامی مهم در ارتقا امنیت تراكنش‌های بانكی است
کد خبر: 3863463
تاریخ انتشار : ۲۰ آذر ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۲
معاون برنامه ریزی و فناوری بانك صنعت و معدن:

فعال‌سازی رمز پویا گامی مهم در ارتقا امنیت تراكنش‌های بانكی است

دیگر رسانه‌ها ــ منصور یوسفی‌نیا معاون برنامه ریزی و فناوری بانك صنعت و معدن گفت: این بانك از پانزدهم شهریورماه سال جاری نسبت به راه اندازی خدمت رمز پویا و ارائه برنامك رمز ساز برای مشتریان خود اقدام كرده است و این اقدام گامی مهم در ارتقا امنیت تراكنشهای بانكی است.

به گزارش ایکنا، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی بانك صنعت و معدن، وی ضمن بیان مطلب فوق افزود: در حال حاضر بالا بردن سطح امنیت تراکنشها در مقابله با روشهای سرقت اطلاعات بانكی و فیشینگ، به عنوان یك چالش مهم در دستور كار بانك ها قرار دارد .
وی یادآور شد: عدم رعایت نکات ایمنی توسط شهروندان در زمان استفاده از کارت و اخذ رمز کارت مشتریان از سوی فروشندگان و وجود کسب و کارهای فاقد مکان مشخص (دست فروشهای بین راهی و...) و سایتهای ناشناس در خریدهای اینترنتی ضریب خطر را در استفاده از رمزهای ثابت بالا برده و ضروری بود تا در این خصوص چاره اندیشی شود.
یوسفی نیا عنوان داشت: به منظور برطرف كردن معضل عدم رغبت مشتریان برای استفاده از دستگاه تولید رمز یکبار مصرف (توكن) ، استفاده از برنامههای رمزساز بر روی گوشیهای تلفن هوشمند، به عنوان یک گزینه جایگزین كاربردی مورد توجه قرار گرفت.
وی تأكید كرد: لازم است مشتریان برای همكاری با سیستم بانكی كشور و ارتقاء امنیت تراكنش های بانكی در كمترین زمان ممكن برنامه رمز دوم پویا را روی گوشی های خود نصب و فعال كنند.
وی خاطر نشان كرد: نصب و راه اندازی برنامك رمزساز بر روی تلفن همراه بدون هزینه است و به تمامی مشتریان پیشنهاد می شود به منظور ارتقای امنیت تراكنش های بانكی ، در اسرع وقت از طریق سایت اینترنت بانك ضمن مطالعه راهنمای استفاده از رمز دوم پویا نسبت به نصب برنامك رمز ساز اقدام و سپس با مراجعه به شعبه ، دستگاه های خودپرداز و یا اینترنت بانك نسبت به فعال سازی آن مبادرت نمایند.

 

انتهای پیام
captcha