برگزاری اجلاسیه سراسری نماز در کوهبنان
کد خبر: 3863498
تاریخ انتشار : ۲۰ آذر ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۸

برگزاری اجلاسیه سراسری نماز در کوهبنان

کانون خبرنگاران نبأ ــ بیست‌و‌هشتمین اجلاسیه سراسری نماز با عنوان «نماز و مدرسه»، چهارشنبه، 27 آذرماه در سالن استاد شهید مرتضی مطهری شهرستان کوهبنان برگزار می‌شود.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ؛ حجت‌الاسلام عباس جعفری، امام جمعه کوهبنان، 20 آذرماه در جلسه هماهنگی برگزاری اجلاسیه نماز با بیان اینکه همزمان با روز وحدت حوزه و دانشگاه اجلاسیه سراسری نماز در شهرستان با پیگیری آموزش و پرورش کوهبنان برگزار می‌شود، گفت: اقامه نماز در ادارات، مدارس، دانشگاه‌ها جزو وظایف اصلی مسئولان است.
در ادامه حسین سالاری، فرماندار کوهبنان با گرامیداشت یاد و خاطره شهید آیت‌الله دستغیب(ره)، بیان کرد: از آنجا که اقامه نماز از وظایف شرعی است بایستی در تمام ادارات نماز جماعت برگزار شود.
وی اظهار کرد: فضای نمازخانه ادارات باید مناسب و تزئین شده باشد و همه ادارات باید در راستای برگزاری اجلاسیه نماز شهرستان تلاش کنند.
همچنین سیدمحمدرضا حسینی، مدیر آموزش و پرورش کوهبنان در این جلسه گفت: نماز جماعت در اکثر مدارس با حضور ائمه جماعت روحانی و غیر روحانی اقامه می‌شود که در حال حاضر در ۱۵ مدرسه شهرستان از وجود ائمه جمعه و روحانیون بهره می‌بریم.
وی با اشاره به بکارگیری شیوه‌های مختلف در ترغیب و تشویق دانش‌آموزان جهت شرکت در مراسم نماز جماعت مدارس، اظهار کرد: اجلاسیه سراسری نماز، چهارشنبه، 27 آذرماه در سالن استاد شهید مرتضی مطهری برگزار خواهد شد.
مدیر آموزش و پرورش کوهبنان ادامه داد: با عنایت امام جمعه شهرستان، با برنامه‌ریزی انجام شده مراسم نماز وحدت هر 15 روز یک بار در یکی از مدارس با حضور مسئولان اجرایی برگزار خواهد شد.
وی گفت: در تمامی مناسبت‌های ملی و مذهبی ویژه‌برنامه‌های مختلف از جمله سخنرانی، مسابقات قرآن و معارف اسلامی، فرهنگی و هنری و ... در مدارس برگزار می‌شود.
در ادامه روح‌الله ابراهیمی، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج کوهبنان بیان کرد: طرح تربیتی شهیدبهنام ‌محمدی در مدارس کوهبنان در حال اجراست که مسجد، مدرسه و خانواده سه ضلع اصلی این طرح هستند.
وی افزود: در حال حاضر این طرح در سه مدرسه کوهبنان در حال برگزاری است که اجرای برنامه‌های فرهنگی، هنری، اردوها، یادواره شهدا و... در این طرح مدنظر است.
مهدی پوراسلامی، دادستان کوهبنان و علی عسکری، معاون‌ پرورشی آموزش و پرورش کوهبنان نیز درباره ضرورت اقامه نماز جماعت در مدارس و پاسخ‌گویی به سؤالات شرعی و اخلاقی دانش‌آموزان به بیان نکاتی پرداختند.
نامجو کوهبنانی
انتهای پیام
captcha