حماس دخالت در انتخابات انگلیس را رد کرد
کد خبر: 3863607
تاریخ انتشار : ۲۱ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۹

حماس دخالت در انتخابات انگلیس را رد کرد

دیگر رسانه‌ها ــ جنبش مقاومت اسلامی حماس هرگونه مداخله در انتخابات انگلیس یا اعلام حمایت از جرمی کوربین رئیس حزب کارگر در انتخابات را رد کرد.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از مرکز اطلاع  رسانی فلسطین، باسم نعیم عضو دفتر روابط بین‌الملل حماس در بیانیه‌ای مطبوعاتی اظهار کرد ما در امور داخلی هیچ کشوری دخالت نمی‌کنیم و به هیچ وجه در منازعات و کشمکش‌های داخلی دیگران نقشی نداریم؛ اما از هر کسی که نخست وزیر انگلیس شود، می‌خواهیم که از حقوق ملت فلسطین و در رأس آن حق آزادی، بازگشت و استقلال دفاع کند.

نعیم تصریح کرد که حماس در انگلیس هیچ نماینده‌ای ندارد و اتهامات وارده به این جنبش در رابطه با دخالت در انتخابات انگلیس یا حمایت از نماینده‌ای خاص به هیچ وجه صحت ندارد.

وی اشاره کرد که رسانه‌های اسرائیلی و لابی صهیونیستی در انگلیس پشت انتشار چنین شایعات و اتهاماتی قرار دارند، زیرا می‌دانند که کوربین به نسبت دیگر نامزدها سیاست‌های خارجی منصفانه‌تری دارد و در برنامه‌ انتخاباتی خود اعلام کرده که در صورت پیروزی، کشور فلسطین را به رسمیت خواهد شناخت.

لازم به ذکر است که یسرائیل کاتس، وزیر خارجه رژیم صهیونیستی هفته گذشته ابراز امیدواری کرد که کوربین در انتخابات پیش‌روی انگلیس شکست بخورد. او در این باره گفت: من در انتخابات داخلی انگلیس دخالت نمی‌کنم اما امیدوارم که او (کوربین) پیروز نشود.

رژیم صهیونیستی بارها کوربین را به یهودستیزی متهم کرده است، اتهامی که او به شدت رد کرده و در مقابل اعلام کرده که اعتراف انگلیس به کشور فلسطین یک نیاز ضروری است.

انتهای پیام
captcha