استفاده از تریبون نماز جمعه و رسانه‌ها برای فرهنگ‌سازی وقف
کد خبر: 3863633
تاریخ انتشار : ۲۱ آذر ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۰

استفاده از تریبون نماز جمعه و رسانه‌ها برای فرهنگ‌سازی وقف

گروه فرهنگی ــ معاون اوقاف لرستان با بیان این‌که باید از تریبون نماز جمعه و رسانه‌ها در زمینه تشویق مردم به وقف اطلاع‌رسانی کرد، گفت: افراد خیّری هستند که تمایل به بخشش اموال خود در راه خیر را دارند ولی نسبت به وقف آشنایی ندارند لذا بایستی در این زمینه تبلیغ شود تا مردم به‌سمت وقف سوق پیدا کنند.

استفاده از تریبون نماز جمعه و رسانه‌ها برای فرهنگ‌سازی وقفبه گزارش ایکنا از لرستان، نشست منطقه‌ای مدیران‌کل اوقاف و امور خیریه استان‌های غرب کشور شامل لرستان، ایلام، چهارمحال و بختیاری، خوزستان و کرمانشاه به میزبانی لرستان چهارشنبه، بیستم آذر در سالن جلسات شهید عربستانی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه لرستان برگزار شد.

در این نشست حجت‌الاسلام روحانی‌نژاد، معاون امور استان‌های سازمان اوقاف و امور خیریه کشور با اشاره به نیروی انسانی بانشاط و باانگیزه، افق و آینده لرستان را روشن دانست و خواستارهدایت خیران نیک‌اندیش به سمت وقف شد. 

وی افزود: وجود نیروی انسانی با نشاط و باانگیزه در جهت پیشبرد برنامه‌های سازمان بسیار مؤثر است و اگر نشاط و انگیزه در نیروی انسانی نباشد در پیشبرد برنامه‌ها موفق نخواهیم بود.

روحانی‌نژاد با بیان این‌که باید نشاط و انگیزه را در نیرو به وجود آورد، اضافه کرد: با نقد عالمانه و بیان راهکارها و پیشنهادات می‌توانیم برنامه‌های سازمان را به سمت جلو پیش ببریم و با توجه به افق و آینده روشنی که در لرستان وجود دارد در آینده نزدیک این استان هم با وجود نیروهای پُرتلاش گام‌های موثری در زمینه عمران و آبادانی و سرمایه‌گذاری در موقوفات و بقاع برداشته خواهد شد.

معاون امور استان‌های سازمان اوقاف و امور خیریه ادامه داد: از تریبون نماز جمعه و در رسانه‌ها و خبرگزاری‌ها باید در زمینه تشویق مردم به وقف اطلاع‌رسانی کرد چراکه افراد خیر و نیک‌اندیشی هستند که تمایل به بخشش اموال خود در راه خیر را دارند ولی نسبت به وقف آشنایی نداشته و لذا بایستی در این زمینه تبلیغ شود تا مردم به‌سمت وقف سوق پیدا کنند.

حجت‌الاسلام سید محمد طباطبایی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان لرستان نیز در این جلسه، گزارشی از فعالیت‌های این اداره کل بیان و در رفع موانع و مشکلات جهت پیشبرد برنامه‌های سازمان مطالبی را بیان کرد.  

در ادامه جلسه معاونین ستادی و مدیران شهرستان‌ها ضمن ارائه گزارشی کوتاه از برنامه‌های شهرستان و ازجمله توجه به نیروی انسانی، موانع حقوقی در پیشبرد برنامه‌های موقوفات و بقاع متبرکه، برنامه‌های عمرانی و سرمایه‌گذاری در موقوفات و بقاع و ... و همچنین موانع و مشکلات موجود برای پیشبرد برنامه‌ها و اهداف سازمان مطالب خود را مطرح کردند.

انتهای پیام
captcha