هفته قرآن و عترت در ایلام برگزار می‌شود
کد خبر: 3863691
تاریخ انتشار : ۲۱ آذر ۱۳۹۸ - ۲۱:۰۷
ایدی:

هفته قرآن و عترت در ایلام برگزار می‌شود

گروه فعالیت های قرآنی - مدیر دفتر قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام از برگزاری هفته قرآن و عترت در ایلام خبر داد و گفت: ارتقای سطح کمی و کیفی مؤسسات قرآن و عترت در راستای توسعه و ترویج فعالیت‌های قرآنی در اولویت قرار دارد.

هفته قرآن و عترت در ایلام برگزار می‌شود
به گزارش ایکنا از ایلام، عظیم ایدی، مدیر دفتر قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام امروز بیست و یکم آذر ماه، اظهار کرد: در هفته جاری شاهد سفر معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به استان ایلام بودیم که این سفر برکات بسیاری خوبی در راستای ارتقای سطح کیفی مؤسسات فرهنگی قرآن و عترت استان داشته است.
وی با بیان اینکه در این سفر نشستی با فعالان و پیشکسوتان مؤسسات قرآن و عترت استان در سالن جلسات مجتمع فرهنگی و هنری ارشاد اسلامی با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان برگزار شد، افزود: بحث و تبادل‌نظر در مورد نحوه برگزاری هیجدهمین آزمون سراسری قرآن و عترت، بررسی مسائل و مشکلات مؤسسات استان، ارائه راهکارهای مناسب در حوزه قرآن و عترت و پیگیری اعتبارات ازجمله مهم‌ترین موضوعات بحث شده در این نشست بود.
مدیر دفتر قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام با اشاره به پیگیری بیمه فعالان قرآنی در این نشست و سفر دکتر فقهی زاده به استان ایلام، یادآور شد: با عنایت به این‌که از خرداد 1394 تا اسفندماه 1396 هفتاد و دو نفر از فعالان قرآنی استان بیمه ‌شده‌اند و این در حالی است که روند بیمه فعالان قرآنی از اسفندماه 1396 متوقف‌شده انتظار می‌رود بیمه حدود 30 نفر از فعالان قرآنی استان که در نوبت هستند پیگیری شود.
ایدی با اشاره به اینکه یکی از خواسته‌های مؤسسات قرآن و عترت استان ایلام، برخورداری از وام قرض‌الحسنه برای رفع برخی مسائل و مشکلات این مؤسسات بوده است، افزود: پرداخت وام قرض‌الحسنه برای تعدادی از مؤسسات فرهنگی قرآن و عترت بر اساس اولویت‌بندی تا سقف 25 میلیون تومان نیز در این نشست مصوب شد که در این مورد هم پیگیری‌های لازم انجام خواهد شد.
وی بابیان اینکه تاکنون 2 دوره هفته قرآن و عترت در استان برگزارشده است، ابراز کرد: در سفر معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام مقرر شد که اعتبار لازم برای برگزاری یک دوره دیگر هفته قرآن و عترت در سال 99 در این استان در نظر گرفته شود.
مدیر دفتر قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام با اشاره به مصوب شدن تأمین اعتبار لازم برای اردوی زیارتی به عتبات عالیات ویژه مدیران مؤسسات فرهنگی قرآن و عترت استان گفت: تاکنون با دعوت جامعه قرآنی استان واسط کشور عراق 3 اردوی زیارتی برای فعالان قرآنی استان به عتبات عالیات انجام‌گرفته که امسال نیز انتظار داریم در راستای تبادل اندیشه‌ها و انتقال تجربیات اعتباری برای این موضوع در نظر گرفته شود.
ایدی همچنین از تأمین اعتبار لازم برای برگزاری ویژه‌برنامه‌های ماه مبارک رمضان با عنوان جشن رمضان در سال آینده خبر داد و گفت: از سال 1394 تاکنون 5 ویژه‌برنامه ماه مبارک رمضان با عنوان جشن رمضان در استان ایلام برگزارشده است.
وی با اشاره بر ضرورت تجلیل از پیشکسوتان و فعالان حوزه قرآن و عترت در قالب ویژه‌برنامه یادبود، ابراز کرد: در این نشست مقرر شد که بزرگداشت مرحوم ملافرج صادقی و حاجیه زینب اسلامی از پیشکسوتان حوزه قرآن در این استان در سال آتی هم‌زمان با ماه مبارک رمضان برگزار شود.
مدیر دفتر قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام گفت: ادامه روند برگزاری دوره آموزشی برای مدیران مؤسسات از طریق الکترونیکی، پیگیری روند بازرسی و ارزیابی از مؤسسات فرهنگی قرآن و عترت، پرداخت اعتبارات شورای توسعه فعالیت‌های قرآنی استان، پرداخت مطالبات آموزش مؤسسات فرهنگی قرآن و عترت در سال 1397 و تأمین اعتبار لازم به‌منظور تجلیل از 6 مؤسسه قرآنی برتر در سال 1398 و 6 مؤسسه دیگر در سال 1399 از دیگر مصوبات این نشست بوده است.
ایدی بابیان اینکه در این نشست همچنین مصوب شدکه 50 درصد حق ثبت‌نام در آزمون سراسری قرآن و عترت به‌عنوان تخفیف ویژه برای قرآن آموزان استان ایلام در سال آتی تخفیف داده شود، عنوان کرد: کمک به مؤسسه تازه تأسیس نورالهدای زهرا (س) ایلام به مقدار 50 میلیون ریال و کمک به مؤسسات فرهنگی قرآن و عترت حضرت رقیه (س) و مؤسسه مکتب الصادق (ع) به میزان هرکدام 25 میلیون ریال از مصوبات سفر دکتر فقهی زاده به استان ایلام بوده است.
انتهای پیام
captcha