استفاده از فضای بقاع متبرکه برای برپایی جلسات قرآن
کد خبر: 3863788
تاریخ انتشار : ۲۳ آذر ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۹
در جلسه مدیران عامل اتحادیه‎های قرآنی 4 استان با قره‎شیخلو مطرح شد؛

استفاده از فضای بقاع متبرکه برای برپایی جلسات قرآن

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ در جلسه مشترک تعدادی از مدیران عامل اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های فرهنگی ـ مردمی قرآن و عترت استان‌ها با رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه بر فرهنگ‌سازی و ترویج موقوفات قرآنی تأکید شد.

استفاده از فضای بقاع متبرکه برای برپایی جلسات قرآنبه گزارش ایکنا؛ جلسه مدیران عامل اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های فرهنگی قرآن و عترت چهار استان تهران، گیلان، لرستان و فارس با مهدی قره‌شیخلو، رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه برگزار شد.

رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه طی سخنانی در این نشست ضمن تأکید بر نقش تأثیرگذار مؤسسات قرآنی در توسعه فرهنگ قرآنی در سطح کشور گفت: خط مقدم فعالیت‎های قرآنی در جبهه قرآنی انقلاب اسلامی، همین مؤسسات هستند که کار آموزشی و ترویجی انجام می‌دهند و دستگاه‌های متولی باید از این مراکز حمایت کنند.

وی همچنین با تأکید بر نقش مؤثر اتحادیه‌های قرآنی در زمینه برگزاری مسابقات قرآن مخصوصاً در بخش شهرستانی و استانی و نقشی که اتحادیه‌های قرآنی می‌توانند در فرهنگسازی و ترویج موقوفات قرآنی داشته باشند، اظهار کرد: رویکرد مرکز قرآنی سازمان اوقاف این است که مؤسسات قرآنی را از کانال اتحادیه‌ها و با محوریت اتحادیه‌های استانی تقویت کند.

مدیران عامل اتحادیه‌های قرآنی در این جلسه، ضمن ارائه گزارش از روند فعالیت‌ مؤسسات و خانه‌های قرآن در استان‌ها، به بیان موضوعات و مشکلات اجرایی در این زمینه پرداختند و در رابطه با نوع همکاری اتحادیه با مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه بحث و تبادل نظر شد.

با توجه به تعطیلی بسیاری از مؤسسات و جلسات آموزش قرآن به دلیل نبود مکان مناسب آموزشی، پیشنهاد استفاده از ظرفیت و امکانات بقاع متبرکه در زمینه برگزاری کلاس‌های آموزشی از سوی مدیران عامل اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های قرآنی ـ مردمی استان‌ها ارائه شد.

انتهای پیام
captcha