بودجه در فشار است اما ...
کد خبر: 3864068
تاریخ انتشار : ۲۳ آذر ۱۳۹۸ - ۲۳:۳۸
مونسان:

بودجه در فشار است اما ...

دیگر رسانه‌ها ــ وزیر وزارتخانه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: در بحث بودجه پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری حمایت خود را برای این نهاد پژوهشی داریم.

به گزارش ایکنا؛ ایسنا نوشت: علی‌اصغر مونسان در حاشیه آیین آغاز هفته پژوهش در موزه ملی ایران در پاسخ به پرسشی درباره حمایت از بودجه پژوهشگاه که نسبت به سال گذشته با کاهش ۲۰ درصدی مواجه بوده است، می‌گوید: به واسطه تحریم‌ها، درآمدهای دولت کاهش پیدا کرده است و بودجه در فشار است، اما خوشبختانه توجه ویژه‌ای به این وزارتخانه شده است.

او با اشاره به این‌که میراث فرهنگی در سال‌های ۱۳۹۸ و ۱۳۹۹ در بحث افزایش بودجه در رتبه‌های اول و دوم بین دیگر دستگاه‌ها بوده است، ادامه می‌دهد:‌ امسال نیز به نسبت وضعیت خوبی داریم، این بحث که مطلق بودجه بسیار پایین است، وجود دارد، اما وزارتخانه میراث فرهنگی، با رشد مناسبی در بودجه همراه است، با این وجود با توجه به شرایط بودجه‌ای که سختی‌هایی دارد، اما حمایت خود را از حوزه پژوهشگاه در این زمینه خواهیم داشت.

در مصوبه پیشنهادی وزارتخانه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، اعتبار اختصاص یافته برای پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری ۴۹ میلیارد تومان اعلام شده است، در حالی که بودجه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به عنوان جوان‌ترین وزارتخانه دولت برای سال ۹۹ بیش از ۱۲هزار و و ۷۹۷ میلیارد و ۳۵۹ میلیون ریال تعیین شد. مبلغ این بودجه حدود ۱۳ درصد بیشتر از دوره‌ای است که این وزارتخانه در قالب معاونت ریاست جمهوری و سازمان مستقل فعالیت می‌کرد.

به نظر می‌رسد شروط مجلس و شورای نگهبان برای تصویب لایحه تشکیل وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی که تحمیل نشدن بار مالی اضافه به دولت بود، گریبان پژوهشگاه میراث فرهنگی را گرفته است. به حدی که بهروز عمرانی - رییس پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری - گفت: بودجه پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری با کاهش ۲۰ درصدی نسبت به سال گذشته مواجه شده، برای افزایش این بودجه متوسل به دعای توسل و ندبه می‌شویم. در سال ۹۸، بودجه پژوهشگاه ۴۵ میلیارد تومان درنظر گرفته شده بود که در نهایت ۷۰ درصد آن تخصیص یافت، در این شرایط می‌توان گفت سال ۹۸ بدون پول گذشت، اما وضعیت سال ۹۹ بدتر از سال ۹۸ است.

انتهای پیام
captcha