جهاددانشگاهی اردبیل فعالیت خوبی در توسعه شرکت‌های فناور دارد
کد خبر: 3864135
تاریخ انتشار : ۲۴ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۲

جهاددانشگاهی اردبیل فعالیت خوبی در توسعه شرکت‌های فناور دارد

گروه اجتماعی- رئیس هیئت مدیره شرکت خاک آب آژیانه اردبیل گفت: مرکز رشد گیاهان دارویی جهاددانشگاهی استان اردبیل حمایت و فعالیت خوبی برای رشد و توسعه فعالیت شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان انجام می‌دهد.

جهاددانشگاهی اردبیل فعالیت خوبی در توسعه شرکت‌های فناور داردبه گزارش ایکنا از اردبیل، محمود خروشی، رئیس هیئت مدیره شرکت خاک آب آژیانه اردبیل، امروز، در جمع خبرنگاران در اردبیل، اظهار کرد: مرکز رشد گیاهان دارویی جهاددانشگاهی استان اردبیل حمایت و فعالیت خوبی برای رشد و توسعه فعالیت شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان انجام می‌دهد.

وی افزود: شرکت دانش‌بنیان خاک آب آژیانه از مرحله ایده‌پردازی وارد مرکز رشد جهاددانشگاهی اردبیل شده است و در حال حاضر در سایه مساعدت‌های این مرکز به عنوان یکی از واحد‌های فناور موفق فعالیت دارد.

رئیس هیئت مدیره شرکت خاک آب آژیانه اردبیل از عضویت این شرکت عضو رسمی نظام مهندسی کشاورزی استان اردبیل خبر داد و گفت: شرکت خاک آب آژیانه از سال ۱۳۸۷ با توجه به ظرفیت‌های موجود در استان در حوزه تهیه و تولید گیاهان دارویی، اسانس، عصاره و روغن‌های گیاهی با کمک متابولیت‌های ثانویه و استفاده از فناوری نانو فعالیت دارد.

این فناور به اخذ مجوز‌های IRCT و کد اخلاق پزشکی برای پروژه‌های تحت پژوهش شرکت مذکور و ارتقا به سطح دهم TRL اشاره و خاطرنشان کرد: قطره ضد سینوزیت «دامپرلی» از محصولات این شرکت است که پس از طی مراحل و اخذ مجوز‌های لازم به مرحله تجاری‌سازی رسیده و همچنین کپسول ضد‌التهاب استخوان و شیاف ضدفیبروم از دیگر ایده‌های این شرکت است.

خروشی با اشاره به ایجاد فرصت شغلی برای ۲۸ نفر به صورت مستقیم در حوز گیاهان دارویی توسط این شرکت تصریح کرد: به همت اعضای شرکت خاک آب آژیانه تاکنون کتاب‌های دایره‌المعارف گیاهان دارویی، اصلاح بذرگیری گل و گیاهان زینتی، طب سنتی اسلامی و طبیعت درمانگر و نعمت‌های شفابخش تالیف و به چاپ رسیده است.

انتهای پیام
captcha