هویت‌بخشی به فرهنگ و هنر با ایجاد شبکه شهرهای خلاق
کد خبر: 3864873
تاریخ انتشار : ۲۶ آذر ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۶

هویت‌بخشی به فرهنگ و هنر با ایجاد شبکه شهرهای خلاق

گروه فرهنگی ــ فرماندار طارم گفت: معرفی ظرفیت‌های فرهنگی و هنری مناطق مختلف کشور و هویت‌بخشی به آن می‌تواند به ارتقای شاخص‌های توسعه کمک کند.

هویت‌بخشی به فرهنگ و هنر با ایجاد شبکه شهرهای خلاقبه گزارش ایکنا از زنجان، ستار صفری، فرماندار طارم، سه‌شنبه، ۲۶ آذرماه در جلسه شورای برنامه‌ریزی شبکه شهرهای خلاق فرهنگ و هنر با بیان این مطلب که هدف از راه‌اندازی شبکه شهرهای خلاق هویت‌بخشی به فرهنگ و هنر مناطق مختلف کشور است، افزود: معرفی ظرفیت‌های شهرستان در این زمینه می‌تواند زمینه‌های توسعه منطقه را فراهم کند.

وی با اشاره به تعیین شاخص‌های منطقه‌ای بومی و تقویت آن‌ها در حوزه‌های فرهنگی گفت: شاخص‌های تعیین شده بایستی با دقت بررسی و اعلام شوند چرا که باید در سطح کشور قابلیت رقابت‌پذیری داشته باشد.

فرماندار طارم بر استفاده از ظرفیت مشارکت‌های مردمی در این طرح تاکید کرد و افزود: هر جا مردم پیشقدم شوند اجرای طرح‌ها و برنامه‌ها بسیار موفقیت‌آمیز خواهد بود.

در ادامه این جلسه نیز جلیل جزونقی، معاون سیاسی اجتماعی فرماندار طارم افزود: پایه و اساس موضوع شهر خلاق، توسعه پایدار و آمایش سرزمین است و این طرح به دنبال استفاده از ایده‌هایی متناسب با ظرفیت‌های موجود در مناطق در جهت توسعه شهرهاست.

وی با بیان این مطلب که در جهان امروز ایده‌ها با یکدیگر رقابت می‌کنند، گفت: شهر خلاق، شهری است که مرکز نوآوری و خلاقیت است و ایده‌ها را به ثروت و سرمایه تبدیل می‌کند لذا این طرح فرصتی است برای شهرستان و بایستی شاخص‌ها با حساسیت بررسی و معرفی شوند.

انتهای پیام
captcha