تجلیل از نخبگان قرآنی بهزیستی و گرامیداشت هفته قرآن آموزش و پرورش
کد خبر: 3864899
تاریخ انتشار : ۲۹ آذر ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۱
اهم اخبار و رویدادهای قرآنی هفته/

تجلیل از نخبگان قرآنی بهزیستی و گرامیداشت هفته قرآن آموزش و پرورش

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ این هفته‌ با اخباری از مراسم نمادین هفته قرآن و عترت وزارت آموزش و پرورش و شروع مسابقات قرآن دانش‌آموزی آغاز شد و در ادامه شاهد تجلیل نخبگان قرآنی سازمان بهزیستی کشور، عیادت قرآنیان از «حسین هداوندخانی» و اجرای برنامه تلویزیونی اسراء و اعطای احکام بیست‌و هشتمین دوره نمایشگاه بین‌المللی قرآن و ... بودیم.

به گزارش ایکنا؛ این هفته‌ با مراسم نمادین هفته قرآن و عترت وزارت آموزش و پرورش و شروع سی و نهمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش‌آموزی، تجلیل از نخبگان قرآنی سازمان بهزیستی، عیادت قاریان قرآن از «حسین هداوند» قاری خوشخوان کشورمان که دارای زندگی نباتی است، پاسخ وزیر ارشاد به دو سؤال خبرنگار ایکنا، بررسی بودجه قرآنی در لایحه دولت در سال 99، انتخاب مدیران بیست و هشتمین نمایشگاه قرآن و اعطای احکام آنها، تغیرات فصل نهم برنامه اسراء، اجرای طرح تحیت این بار در قم و ... همراه بود.

آئین نمادین گشایش هفته قرآن و عترت آموزش و پرورش
هفته پایانی آذرماه و ابتدایی دی‌ماه به عنوان هفته قرآن و عترت در آموزش و پرورش نامیده شده، هفته‌ای که با آغاز مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش‌آموزی در مرحله آموزشگاهی همراه است. امسال نیز به مانند سال گذشته این مراسم در مجتمع آموزشی ـ فرهنگی شریعتی در منطقه 16 تهران برگزار شد.

جمعه/// تجلیل از نخبگان قرآنی بهزیستی و آموزش و پرورش و قول وزیر ارشاد بر ی حضور رئیس جمهوردر پایان نیز از هشت دانش‌آموز حافظ کل قرآن همراه با اهدای هدیه و لوح سپاس در حضور مسئولان تجلیل به عمل آمد.

عیادت قاریان قرآن از «حسین هداوندخانی»
حسین هداوندخانی از قرآن‌آموزان جلسه حجت‌الاسلام موسوی‌درچه‌ای است که در مهرماه سال ۱۳۹۳ بر اثر سانحه تصادف و به دلیل آسیب شدید مغزی، به کما رفته و هم اکنون بیش از پنج سال است که زندگی نباتی دارد، لذا طی برنامه‌ای، گروهی از متشکل از اساتید و پیشکسوتان و قاریان بین‌المللی کشورمان به عیادت ایشان رفته و از نزدیک در جریان روند حال و وضعیت این قاری خوشخوان کشومان قرار گرفتند.
در این دیدار احمد ابوالقاسمی، قاری بین‌المللی،‌ علی‌اکبر توپچی، رئیس فرهنگسرای قرآن، سعید پرویزی، قاری بین‌المللی، محسن قاسمی، مجتبی محمدبیگی و رسول تمجید سه نفر از قاریان ممتاز کشورمان حضور داشتند.

تجلیل اورژانس تهران از شبکه قرآن و معارف سیما
پیرحسین کولیوند، رئیس سازمان اورژانس کشور با ارسال تقدیرنامه‌ای به جواد شیخ‌اکبری، مدیر شبکه قرآن و معارف سیما، از خدمات ارزشمند و پوشش شبکه قرآن و معارف سیما در راستای برگزاری دومین دوره مسابقات قرآن کارکنان سازمان اورژانس کشور تقدیر و تشکر کرد.

تجلیل از 12 نخبه قرآنی سازمان بهزیستی
مراسم تجلیل از نخبگان و برگزیدگان قرآنی دارای معلولیت و نابینای حائز رتبه در مسابقات بین‌المللی قرآن نیمه این هفته با اجرای عباس سلیمی، پیشکسوت قرآنی کشورمان از سوی سازمان بهزیستی کشور برگزار شد.
طی این مراسم امیدرضا رحیمی، محمدجواد پناهی و احمد دباغ، به تلاوت آیاتی از قرآن و ارائه محفوظات پرداختند. در بخش دیگری از این مراسم حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمهدی سیدمحمدی،‌ مشاور رئیس و سرپرست امور فرهنگی سازمان بهزیستی و وحید قبادی‌دانا،‌ رئیس سازمان بهزیستی کشور به سخنرانی پرداختند.

جمعه/// تجلیل از نخبگان قرآنی بهزیستی و آموزش و پرورش و قول وزیر ارشاد بر ی حضور رئیس جمهورحجت‌الاسلام والمسلمین محمدرضا شهیدی‌پور، پیشکسوت قرآنی کشورمان، محمدجواد پناهی، قاری بین‌المللی کشور، رضا عابدین‌زاده،‌ نفر سوم رشته حفظ کل قرآن کریم مسابقات بین‌المللی قرآن ایران، عبدالغفور جوهرچی، حافظ روشندل کل قرآن، سماء بابایی، حافظ روشندل کل قرآن، احمد دباغ، دارنده چهار رتبه در مسابقات بین‌المللی قرآن ایران، عبدالله محمدنژاد، نفر دوم رشته حفظ کل قرآن روشندلان جهان اسلام، محمد بهرامی، نفر اول رشته قرائت تحقیق مسابقات بین‌المللی قرآن روشندلان جهان اسلام، زهرا خلیلی،‌ دارنده رتبه چهارم حفظ کل مسابقات بین‌المللی قرآن امارات در سال ۹۷، امیدرضا رحیمی، نفر دوم رشته قرائت مسابقات بین‌المللی قرآن کریم روشندلان جهان اسلام در سال ۹۷، مریم شفیعی، نفر اول رشته حفظ کل قرآن مسابقات بین‌المللی قرآن جمهوری اسلامی ایران در سال ۹۸ و سعید علی‌اکبری،‌ حافظ روشندل کل قرآن و نفر دوم مسابقات بین‌المللی روشندلان جهان اسلام در سال ۹۸ از جمله افرادی بودند که طی این مراسم از آنها تجلیل شد.

سرپرست پخش شبکه قرآن و معارف سیما معرفی شد
جواد شیخ‌اکبری، مدیر شبکه قرآن و معارف سیما طی حکمی حسن حاتم‌خانی را به عنوان سرپرست پخش این شبکه منصوب کرد.در این حکم بر بازتعریف فرآیند عمومی پخش برنامه‌ها و اعمال ضوابط ابلاغی، تلاش به منظور استقرار سیستم پویا و چابک بازبینی و افزایش دقت و سرعت در ارزیابی قبل از پخش، نظارت همه‌جانبه در برنامه‌های زنده شبکه و طراحی هوشمندانه جدول پخش برنامه‌ها، دقت نظر و انضباط در اجرای مصوبات شبکه منعکس شده در جدول پخش، تأکید شد.
یادآور می‌شود، پیش از این سعید بانی، مسئولیت این امر را داشت که مدیر شبکه قرآن و معارف سیما از زحمات این مسئولیت تشکر و قدردانی کرد.

جلسه مدیران عامل اتحادیه‎های قرآنی ۴ استان با رئیس مرکز امور قرآنی
مدیران عامل اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های فرهنگی قرآن و عترت چهار استان تهران، گیلان، لرستان و فارس با مهدی قره‌شیخلو، رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه دیدار و گفت‌وگو کردند. طی این جلسه، ضمن ارائه گزارش از روند فعالیت‌ مؤسسات و خانه‌های قرآن در استان‌ها، به بیان موضوعات و مشکلات اجرایی در این زمینه پرداخته شد و در رابطه با نوع همکاری اتحادیه با مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه بحث و تبادل نظر شد و همچنین بر استفاده از فضای بقاع متبرکه برای برپایی جلسات قرآن تأکید شد.

جمعه/// تجلیل از نخبگان قرآنی بهزیستی و آموزش و پرورش و قول وزیر ارشاد بر ی حضور رئیس جمهوربررسی وضعیت بودجه فعالیت‌های قرآنی در سال آینده در برنامه افق
این برنامه‌ رادیویی، طی این هفته به چالش‌های کاهش بودجه قرآنی درلایحه بودجه سال 99 با حضور رضا سلامت‌پناه، معاون دبیرخانه شورای توسعه فرهنگ قرآنی پرداخت. نگاه منصفانه به بودجه حوزه فرهنگ و قرآن در مقطع کنونی، مطالعه و تحلیل‌های منطقی‌ای در مورد بودجه فرهنگی، تقسیم اعتبارات قرآنی در سه حوزه، ممتاز بودن فعالیت‌های قرآنی از حیث برنامه‌ریزی و راهبردی و ... از جمله مواردی بود که طی این برنامه به آن پرداخته شد. همچنین طی برنامه افق گفت‌وگوی تلفنی اکبر ابراهیمی، خبرنگار اقتصادی ایکنا به تحلیل کوتاهی وضعیت بودجه قرآنی در سال ۹۹ و مقایسه آن با سال ۹۸ پرداخته شد.

حضور رئیس‌جمهور در همایش خادمان قرآن و حل مشکل اظهارنامه مالیاتی
این دو موضوعی بود که طی این هفته خبرنگار ایکنا با گفت‌وگو با سیدعباس صالحی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به دنبال دریافت پاسخ آن بود.
وزیر ارشاد در این مصاحبه در مورد این موضوع و اقداماتی که این وزارت‌خانه می‌تواند برای رفع آن انجام دهد، گفت: معمولاً حوزه‌های مالیاتی تأکید بر تکمیل اظهارنامه دارند؛ چرا که این به نوعی به کمک خود آنها خواهد آمد. اما برای حل این موضوع، تلاش خود را کرده‌ایم، اما تاکنون به نتیجه نرسیده است، البته امیدوارم که تلاش‌ها مثمرثمر واقع شود.
وی در مورد همایش تجلیل از خادمان قرآن و غیبت چندین و چندباره رئیس‌جمهور در این مراسم و گلایه‌هایی که فعالان قرآنی در این مورد از رئیس‌جمهور دارند، قول پیگیری این موضوع و هماهنگی برای حضور رئیس جمهور در این مراسم را داد.

جشنواره «فجر تلاوت» در سالن همایش‌های برج میلاد
جمعه/// تجلیل از نخبگان قرآنی بهزیستی و آموزش و پرورش و قول وزیر ارشاد بر ی حضور رئیس جمهورطی نشست خبری چهاردهمین جشنواره تلاوت‌های مجلسی با حضور داوود جعفری، دبیر این جشنواره و پیشکسوتان قرآن بر برگزاری مرحله فینال فینالیست‌های این جشنواره با عنوان «فجر تلاوت» در سالن همایش‌های برج میلاد تأکید شد.
همچنین طی این جشنواره به گزارشی از فرآیند برگزاری این جشنواره از ابتدا بیان شد. زمانی که این جشنواره با برنامه‌ای پنج‌ساله در نخستین مرحله (از سال 94) در حسینیه صاحب‌الزمانی تهران و همراه با جمعی از همکاران و دست‌اندرکاران با نام مجمع قرآنی هیئت صاحب‌الزمانی تهران آغاز شد.
جشنواره تلاوت‌های مجلسی ابتدا در سطح شهر تهران و پس از برگزاری ۱۰ دوره از جشنواره، سطح آن به شهرستان‌های استان تهران و سپس، استان‌های دیگر کشور رسید. باید گفت طی دوره‌های دهم، یازدهم و دوازدهم جشنواره استان‌های بیشتری در جشنواره شرکت کردند تا اینکه در دوره سیزدهم تعداد ۱۶ استان وارد رقابت‌های جشنواره شدند.
در دوره چهاردهم این جشنواره تصمیم برآن شد تا به صورت سراسری در کل کشور برگزار شود که به همین منظور مراحل سه‌گانه‌ شهرستانی، استانی و کشوری جهت برگزاری جشنواره در نظر گرفته شد. بیش از ۶۳ شهر کشور در مرحله شهرستانی جشنواره شرکت داشتند که متولیان برگزاری مرحله مقدماتی استانی بودند. همچنین مرحله کشوری جشنواره با حضور تعداد بیش از ۴۰ نفر از نفرات راه‌یافته به این مرحله طی 27 دی‌ماه در برج میلاد برگزار می‌شود.
در پایان این نشست خبری نیز از پوستر جشنواره رونمایی شد.

شب گذشته، رقابت‌های استان تهران در حرم امام خمینی(ره) برگزار شد.

آغاز تولید جدیدترین آثار گروه همخوانی محمد رسول‌الله(ص)
جمعه/// تجلیل از نخبگان قرآنی بهزیستی و آموزش و پرورش و قول وزیر ارشاد بر ی حضور رئیس جمهورگروه تواشیح و همخوانی محمد رسول الله(ص) سازمان قرآن و عترت بسیج تهران بزرگ پس از تولید نماهنگ «بیداردلان انتظامی» که به عنوان اولین همکاری این گروه با نیروی انتظامی و همزمان با تشکیل اولین اجرای گروه همخوانی شهدای ناجا نیز همراه بود، به سفارش سازمان عقیدتی ـ سیاسی نیروی انتظامی دومین همکاری خود را آغاز کرد در این همکاری سه اثر در روزهای ۲۱ و ۲۲ آذرماه با موضوع ۹ دی و دهه فجر در اماکنی همچون میدان آزادی،‌ میدان انقلاب و حسینیه جماران تصویربرداری شد که در زمان‌های مشخص از سوی شبکه‌های مختلف صدا و سیما پخش می‌شود.
همچنین مرکز قرآن و عترت حرم امام خمینی (ره) نیز با این گروه همکاری داشته‌اند.

تغییرات فصل نهم «اسراء»
مسابقه تلویزیونی اسراء در حالی این روزها از شبکه قرآن و معارف سیما مهمان خانه‌های هموطنان شده است که در این دوره شاهد تغییرات و غافلگیری‌هایی نسبت به ادوار گذشته هستیم. از جمله آنها می‌توان به تغییر تیم داوری، قضاوت تلاوت شرکت‌کننده توسط هر سه داور، راه‌یابی قاریانی از ۲۵ استان کشور به مرحله حضوری، عدم وجود محدودیت سنی در این فصل و ... اشاره کرد.

معرفی مدیران بیست‌وهشتمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن
عبدالهادی فقهی‌زاده، معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس بیست‌وهشتمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم در احکامی جداگانه مدیران بیست و هشتمین دوره نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم را معرفی کرد.بر همین اساس حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی خسروی، به سمت مشاور علمی، ابوالقاسم ایرجی، مشاور اجرایی، محمد مولایی، مدیر حوزه ریاست و تشریفات، وحید مرسلی، مدیر دبیرخانه و امور هماهنگی، رضا بصیرت، مدیر اجرایی و پشتیبانی، رامین ویسی، مدیر حراست و صادق صاحبی، مدیر نظارت و ارزیابی معرفی شده است.

جمعه/// تجلیل از نخبگان قرآنی بهزیستی و آموزش و پرورش و قول وزیر ارشاد بر ی حضور رئیس جمهوراستقبال از «حسین‌ پورکویر» در فرودگاه امام خمینی(ره)
حسین پورکویر از استان خراسان رضوی در مسابقات بین‌المللی قرآن کشور تونس در حالی رتبه دوم این مسابقات را بدست آورد که تنها با کسب ۱۲ صدم درصد کمتر از نماینده کشور الجزایر در این جایگاه قرار گرفت. وی طی بازگشت به کشور در فرودگاه امام خمینی(ره) مورد استقبال سیدعلی سرابی، قائم مقام شورای عالی قرآن، مهدی قره‌شیخلو، رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه، علی قاسم‌آبادی، مدیر اجرایی و برنامه‌ریزی دبیرخانه ارزیابی قاریان و مدرسان قرائت قرآن، علی صالحی‌‌‌متین، مدیر آموزش و ارتقای شورای عالی قرآن و حسن مهری، معاون مسابقات و تبلیغ و ترویج مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه قرار گرفت. مشابه همین استقبال از سوی دوستان و قاریان قرآن در فرودگاه مشهد مقدس روی داد.

اجرای طرح تحیت

از ساعت ۹ تا ۱۷، ۲۸ آذرماه، در قالب طرح تحیت، جمعی از مدیران و اساتید قرآنی کشورمان در منزل چهار تن از اساتید و پیشکسوتان قرآنی کشور شامل خانواده مرحوم ابوالفضل علامی و مرحوم عباس رنجبر، همچنین دو پیشکسوت قرآنی، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدرضا شهیدی‌پور و شهریار پرهیزکار، قاری و حافظ بین‌المللی که در شهر مقدس قم ساکن هستند، حضور داشتند.

بازدید رئیس شورای توسعه فرهنگ قرآنی از ایکنا

همزمان با ایام هفته پژوهش و روز وحدت حوزه و دانشگاه، سیدسعیدرضا عاملی، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی و رئیس شورای توسعه فرهنگ قرآنی چهارشنبه، ۲۷ آذرماه، از تحریریه‌های خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) بازدید کرد. در این بازدید حمیدرضا طیبی، رئیس جهاددانشگاهی؛ عیسی علیزاده، معاون فرهنگی جهاددانشگاهی، حجت الاسلام حمید محمدی، دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی و سیدمحمدجواد شوشتری، رئیس سازمان قرآنی دانشگاهیان کشور، سیدسعیدرضا عاملی را همراهی کردند. عاملی در جریان بازدید از تحریریه فارسی، تحریریه بین‌الملل، بخش خبرنگاران افتخاری ایکنا(نبأ) و استودیو مبین، با عملکرد سرویس‌های مختلف این رسانه آشنا شد و از نزدیک در جریان تولید اخبار و پیگیری سوژه‌های خبری در این خبرگزاری تخصصی قرار گرفت.

تجلیل از فعالان قرآنی اعزامی شورای شهر تهران به اربعین حسینی

مراسم تجلیل از کاروان فعالان قرآنی که امسال به مناسبت اربعین حسینی به محل موکب‌های مرتبط با شهرداری تهران اعزام شدند، چهارشنبه، ۲۷ آذرماه با حضور سیدمحسن موسوی‌بلده، پیشکسوت قرآنی، محمدجواد حق‌شناس، ریئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر تهران، حجت‌الاسلام جواد صادق‌زاده، رئيس مركز فعاليت‌های دينی شهرداری تهران و سیدحسین موسوی‌بلده، رئیس اجرایی شورای عالی قرآن شهرداری و جمعی از اساتید و قاریان قرآن در شورای شهر تهران برگزار شد.

انتهای پیام
captcha