مجتمع رسیدگی به دعاوی اقتصادی در کرمانشاه راه‌اندازی شد
کد خبر: 3865273
تاریخ انتشار : ۲۸ آذر ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۳

مجتمع رسیدگی به دعاوی اقتصادی در کرمانشاه راه‌اندازی شد

گروه سیاست و اقتصاد ــ دبیرکل اجرایی خانه صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه گفت: مجتمع رسیدگی به دعاوی اقتصادی در کرمانشاه با هدف تعامل بیشتر دستگاه قضائی و بخش خصوصی با درخواست خانه صنعت و معدن و با حمایت رئیس کل دادگستری استان در کرمانشاه راه‌اندازی و آغاز به‌کار کرد.

فرهاد مرزی، دبیرکل اجرایی خانه صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه در گفت‌وگو با ایکنا از کرمانشاه، با اشاره به راه‌اندازی مجتمع رسیدگی به دعاوی اقتصادی در کرمانشاه با هدف تعامل دستگاه قضائی و بخش خصوصی اظهار کرد: مجتمع رسیدگی به دعاوی اقتصادی با درخواست خانه صنعت و معدن و حمایت رئیس کل دادگستری 7 آبان‌ماه سال‌جاری باحضور محمدباقر الفت، معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه در کرمانشاه آغاز به‌کار کرد.
وی افزود: مجتمع رسیدگی به دعاوی اقتصادی به‌عنوان اولین مجتمع دعاوی اقتصادی در کشور و با عملکرد حمایت از صنعتگران و معدن‌کاران استان و با هدف کمک به فعالیت واحدهای اقتصادی و حفظ اشتغال در استان راه‌اندازی شده است.
دبیرکل اجرایی خانه صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه گفت: این مجتمع قضائی با همکاری دادگستری که دارای شعب شورای حل اختلاف، داوری، دادگاه کیفری، شعبه حقوقی و تجدید نظر است به مشکلات واحدهای صنعتی، صنعتگران و کارفرمایان رسیدگی می‌کند.
مرزی به برگزاری جلسه‌ای که روز شنبه 30 آذرماه درخصوص رسیدگی به پرونده‌های اقتصادی مربوط به زمان قبل از راه‌اندازی این مجتمع قضائی که همچنان در دادگستری مانده و سخت به این مجتمع ارجاع داده می‌شوند اشاره کرد و افزود: این جلسه باحضور رئیس کل دادگستری و دستگاه‌های اجرائی در سالن آمفی تئاتر ساختمان فناوری و کسب و کار در شهرک صنعتی بیستون برگزار خواهد شد.
وی در پایان از مهم‌ترین اهداف راه‌اندازی این مجتمع قضائی را به‌منظور تسریع در روند دادرسی و کاهش اتلاف وقت فعالان اقتصادی دانست و افزود: اهدافی که در این راستا دنبال می‌شود در زمینه ایجاد فضای مناسب برای کسب‌وکار در استان تأثیرگذار خواهد بود.

انتهای پیام
captcha